Kráľovná všetkých tenisiek

Naša Zuzana sa asi teraz chytí za hlavu: "Cica má ďalšie kecky!!!" Neviem, prečo tenisky Zuzka nemusí, ja ich priam milujem! Mám rada pevne zošnurované chodidlo, behá sa v nich ohromne, kecky sú stále moderné a omladzujú. Toť môj názor a svoju bohatú zbierku kvalitných (zásadne kožených alebo plátených) bačkoriek som konečne obohatila aj o tmavomodré.
Po tmavomodrých som pásla už dávno, postupne totiž cielene nahrádzam čiernu v šatníku práve modrou. Tmavomodrá až tak nezvýrazňuje vrásky ako čierna a vyzerá vždy upravene, slávnostne, elegantne. Že je takmer neutrálnou fabou, ktorá sa dá výborne kombinovať so všetkými ostatnými, zdôrazňovať nemusím.


Tohtoročný letný šatník, založený na tmavej modrej, som prispôsobila svojmu teplému farebnému typu. Modrú kombinujem najmä so všetkými odtieňmi béžovej, s tyrkysovou, s teplou žltou, so škoricovou, s bordó a za úplne najelegantnejšiu farbenú kombináciu považujem spojenie tmavomodrej s púdrovou ružovou. Kuk na moje dovolenkové outfity (články o cestovaní ešte budú). Modré tenisky som ozaj už potrebovala ako soľ!


Poďme ale najprv k prvému outfitu. Moja dovolenka začala príletom Bernera do Prahy. Jeho príchod vždy znamená okamžité absolvovanie veľkej Tour de Prague: opätovne obídeme všetky známe miesta od Malej Strany až po Václavák. Vrátane nákupnej zóny (to sa vždy nájde nejaká dôležitá vec, ktorú nevyhnutne musí kúpiť a napokon aj tak nekúpi, napríklad ponožky). Berner jednoducho rád pozoruje to hmýrenie v meste. Pripadá mi ako pes, ktorý si zase raz potrebuje označkovať svoje teritórium.


Mňa tá tradičná trasa už dosť nudí, takže mu zakaždým podsuniem nejaké nové miesto, kde sme ešte neboli. Aj keď hrozí, že ho nabudúce automaticky zaradí do obvyklého okruhu. To sa zase nachodím!


Na Jungmannovom náměstí sa striedajú prenosné sochy a odtiaľto je už len na skok do chrámu, ktorý sme ešte nenavštívili.

Kostel Panny Marie Sněžné


To opulentné rané baroko vám doslova vyrazí dych. Jeden z najmohutnejších barokových oltárov v Prahe (výška 29 m) úplne ovláda inak neveľký kostol. Presnejšie... púhy zlomok pôvodne zamýšľaného kostola.

Chrám založil v roku 1347 cisár Karel IV. Projekt plánoval vybudovanie obrovskej baziliky, ktorá by konkurovala Svatovítskej katedrále. Mal to byť dokonca kostol korunovačný. Stihlo sa však postaviť len presbytérium (časť chrámu určená pre oltár). Hustitské vojny, rebélie i cudzie vojská však v priebehu rokov aj to poškodili natoľko, že sa jeho pôvodná gotická klenba v roku 1566 zrútila.


Presbytérium bolo napokon dostavané a vysvätené ako kostol až v roku 1625. Svojou výškou 31,5 m patrí medzi najvyššie chrámové stavby v Prahe, aj keď je nová sieťová renesančná klenba s maľbou hviezdnej oblohy nižšia ako pôvodná gotická. Tak si predstavte, čo to bol za projekt, keď hlavná loď mala mať výšku až 40 m a celá stavba dĺžku 100 m (Sv. Vít má klenbu hlavnej lode vo výške 33 m)!

Ten pocit, keď vojdete do úzkeho, malého a neskutočne vysokánskeho chrámu, je neopísateľný.






Nad renesančným vstupným portálom je mozaikový obraz Panny Márie Snežnej od Viktora Förstera z roku 1900, nad ním pôvodné gotické rozetové okno.


Takto by vyzeral kostol po dostavbe:


Outfit


Vlaňajšiu dlhú sukňu (odfotená TU a TU) som skrátila na sedemosminovú dĺžku. K teniskám sú proporčne najvhodnejšie maxi a midi sukne (aj mikro mini, ale táto dĺžka mi už nehrozí), skrátenú sukňu však využijem viac. Hlavne v mestskej hromadnej doprave, že... Táto dnes inak vysoko aktuálna dĺžka jej predsa len ponechala istú noblesnosť.

Sukňu som začistila poctivo ručne, nijaké prebehnutie mašinou.


Ručne vyšívanú blúzku z čistého hodvábu som kúpila hneď po otvorení hraníc v Benátkach. Stačilo by nahradiť tenisky lodičkami a nákupnú tašku listovou kabelkou a môžem v tomto oblečení naozaj ísť v nedeľu aj do kostola. S ležérnymi doplnkami sa však cítim tiež výborne. Skoro ako francúzska turistka... aj keď Zuzanu na kecky asi aj tak nenahovorím 😋


Outfit:
Sukňa: Pietro Filipi
Blúzka: no name, benátska ručná práca
Tenisky: GANT
Taška: Replay
Ľanové sako, ktoré vôbec nevidno: Pietro Filipi







Baba Slováková

6 komentárov:

  1. Ahoj Cica,
    svätá pravda, mám oči stĺpkom :D. Kecky som nosila denne, keď bol členom rodiny pes a musel behať po lúke a lese. Ale od decka som túto obuv nemala rada. No v patričnej dobe boli v mojej výbave biele "číny", mama ich doteraz katuje v záhrade, ja som si ich šetrila :D. Z.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jáj... a to som ale nevedela, že máš keckovú traumu z detstva! Už Ťa do ničoho nebudem nútiť, predýchavaj :D

      Odstrániť
  2. Zdravím, nebyl by někdy článek o líčení? Jen jak to děláte, že vám to tk sluší a přitom to vypadá přirozeně? Sedmi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý večer... to bude tým, že sa vôbec nelíčim. Fotografie ma v tomto ešte utvrdili, keď som dala make-up, vyliezli všetky vrásky. Začala som si všímať mladé dievčatá, tie bez šminiek majú tiež fľaky a vyrážky, ale keď na to vyložene nezameriate zrak, ani to nevnímate. Takže pred fotografovaním /ale aj normálne v živote/ tvár nakrémujem. Krásne sa vypne, netreba nijaký make-up. Prirodzene nalíčiť oči, rúž a ak som veľmi bledá, tak možno ešte aj zdravíčko na líca. Ale mám taký nápad... priateľka sa vie krásne a veľmi prirodzene našminkovať, ak ju nahovorím, možno ten článok bude.

      Odstrániť
  3. Zdravím a mám dvě naprosto odlišné připomínky
    1. děkuji vám, že tak hezky propagujete Prahu, pro mě jako rodilou "pražku" je to až ostuda, že tu nádheru sleduju jen na vašem blogu
    2. nesnáším vás, protože jsem si (velmi dlouho odolávajíc trendu) objednala hned dvoje tenisky ! Tolik vám to sluší, že jsem neodolala.
    Jessika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, som príjemne šokovaná! Presne včera sme sa so spomínanou Zuzanou stretli. V Prahe horúčava, ona v šlapkách a ja v plátených teniskách, ešte aj s "neviditeľnými" ponožkami. Sme samozrejme hodili reč aj o obuvi. Jej by v keckách vraj bolo priteplo. Rozumiem tomu. Ibaže ja by som v šlapkách toľké kilometre po meste nedala. Mám "vylágrované" bederné kĺby po obojstrannej luxácii, ak sa noha pošmykne, cítim to nielen v členku, ale aj v bedre. Musím mať pevne zošnurované chodidlo. To zase chápe Zuzka. Takže každému to, čo mu vyhovuje, ja som za tento trend nesmierne vďačná. Ale tiež som odolala trendu hrubých, vyložene masívnych športových tenisiek nosených k čomukoľvek. Veľmi pekne Vám, Jessika, ďakujem za priazeň a milý komentár, teším sa. Baba

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram