Audience u královny

S kráľovnami a darčekmi sa mi tu vrece roztrhlo. Gratulanti Zuzana s Danom nabehli už v predstihu. S bukrétou a so skutočne nádherným darom: vstupenkou na divadelné predstavenie Audience u královny s Ivou Janžurovou v hlavnej úlohe. Cice moje, takmer tri roky som sa nevedela dopracovať k lístku, hra je vždy beznádejne vypredaná. Ak však pravidelne čítate tento blog, viete, že pre Zuzku nič nie je nemožné!
Hra autora Petra Morgana (jeho najslávnejším dielom je scenár ku oscarovému filmu Kráľovná) je jednou z najobľúbenejších a najúspešnejších inscenácií Činohry Národního divadla. Až tak, že má zvláštny režim predaja vstupeniek a hrá sa na viacerých scénach ND.




Podkladom pre napísanie hry boli skutočné audiencie britských premiérov u kráľovnej Alžbety II. počas dlhých šesťdesiatich rokov. Vladárka môže premiérom radiť, varovať ich, s každým zásadným krokom demokraticky zvoleného prvého ministra však musí bezpodmienečne súhlasiť, aj keď s ním nesúhlasí. Nemôže ho odvolať, dať zavrieť, popraviť. Musí súhlasiť. Predstavenie je hereckým koncertom viacerých českých legendárnych hercov, vedených režisérkou Alicou Nellis.

Stavovské divadlo


Stavovské divadlo (za socializmu Tylovo divadlo) je jedným z najstarších európskych divadiel, v ktorom je od roku 1783 nepretržitá divadelná prevádzka.

Budovu dal postaviť osvietený vlastenec gróf  František Antonín Nostic-Rieneck a volala sa Hraběcí Nosticovo divadlo. V roku 1799 ju od grófa odkúpili české stavy a divadlo premenovali. Dnes je Stavovské divadlo druhou scénou Národního divadla.


História divadla je siahodlhá, mňa zaujala najmä jeho prestavba z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov 20. storočia, kedy sa zmenila i tradičná farebnosť interiéru. Klasická bielo-zlato-červená farebnosť bola nahradená bielo-zlato-modrou, čo ma dosť ohúrilo. V divadle som bola po prvýkrát.

Ešte pred zmenou farieb tu stihol Miloš Forman nakrútiť pár scén svojho slávneho filmu Amadeus.



V divadlách sa tradične fotografuje dosť zle, kvalita fotografií nie je nic moc.


Tu je jedna fotka na tajňáša. Fotografovať sa isteže počas predstavenia nesmie, ale scéne z Balmoralu i so škótskou hmlou a najmä s mojim obľúbencom Janom Hartlom som neodolala. Nech ma aj dajú do želiez!


Outfit


Ako sa obliecť do Stavovského divadla? Na audienciu som sa obliekla slávnostnejšie, predsa len ide o scénu ND a o nádherné divadlo samo o sebe.  Dlhú tmavomodrú sukňu som doplnila bielou blúzkou, jednoduchý outfit dáva vyniknúť autorským šperkom Veroniky Vysloužilovej.


Spomínate si, ako som u nej šmírovala, čo pekného by som si požičala na jednu významnú udalosť? Tak toto je ona - Audience u královny. Haha, veľmi som neušetrila, lebo som si napokon ku šperkom kúpila túto blúzňu, ach jaj. Mám z nej ale radosť, dala som jej meno Mušketierska a bude to moja divadelná blúzka, tento kúsok ozaj vynosím.





Neprídete ani o Zuzanin outfit.

Z predstavenia sme boli všetci paf, predovšetkým z výkonu pani Janžurovej. Niet divu, že je hra tak úspešná, na skúsených hercoch nepoznáte, že hrajú, úplne vás vtiahnu do deja. Milá Zuzka, milý Dano, zo srdca vám ďakujem za tento dar, za splnený sen!

Outfit Baba:
Sukňa: Pietro Filipi
Blúzka: Trucco
Šperky: Veronika Vysloužilová
Topánky: Caprice
Kabelka: Zara
Kabát: Yaly

Outfit Zuzana:
Šaty: Joseph Ribkoff
Bolerko: Joseph Ribkoff
Topánky: Salamander
Kabelka: SIX
Kabát: Francomina





Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Ach, ach, ach, ta halenka je dokonalá. Možná, že dokázala zatřást s peněženkou, ale je naprosto nadčasová. Tyto kousky v šatníku nikdy nestárnou a nezvšední. Velmi Vám to sluší. A dodatečně přeji, aby Vás oficiání mládí bavilo stejně jako ty předtím.
    -sátiletá Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Blúzka bola síce drahá, ulovila som ju však v zľavách, tak to až tak nebolelo. Mám z nej neskutočnú radosť. Ďakujem za blahoželanie!

      Odstrániť
  2. Hned jsem se nechala inspirovat a objednala si romantickou bílou halenku. "An weissen blusen ist nie genug!"

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram