Odtiene červenej pre jar 2019

"Ak chcete byť apartná, noste červenú!" Túto radu pre červenovlásky som si kedysi kdesi prečítala a prudko nad ňou pokrútila hlavou. Somarina, červená mi vôbec nepristane. Až postupne som zistila, že nie je červená ako červená. Pri výbere správneho odtieňa a sýtosti je tá rada veru nad zlato.
Tú svoju červenú nosím a rada a aj napriek predsudkom o nevhodnosti tejto farby pre dámy tretieho veku. Pokiaľ tiež hlasujete za, nech sa páči: tu sú trendové odtiene pre sezónu jar/leto 2019, ktoré "predpísala" celému svetu spoločnosť Pantone a módni návrhári vyniesli na predvádzacie móla.



Vyberajte, v tejto sezóne je červených odtieňov mimoriadne veľa a každý farebný typ si nájde ten svoj.

1. Jester Red - tmavá malinovočervená


Svojou hĺbkou a intenzitou kombinuje Jester Red luxus, eleganciu a dvornosť (Pantone).
Veľmi som sa čudovala názvu farby (jester = šašo), ale potom som objavila tento nádherný obraz a je mi všetko jasné. 

Malinovočervená je tak výrazná, že je pre väčšinu farebných typov vhodná hádam len na doplnky a obuv. Žiarivé tenisky v tejto farbe sú veľkým hitom aj u mužov. Ženským outfitom dodajú (malinovú😏) šťavu napríklad tenisky Scotch & Soda.

Inak je ale výborná pre letný farebný typ. Také sáčko v tmavom odtieni a k tomu blúzka v svetlom - to je pre letnú blondínku že mňam.


2. Fiesta - oranžovočervená  

Slávnostná farba Fiesta vyžaruje energiu, vášeň a vzrušenie (Pantone).
Moja obľúbená farba, pre teplé farebné typy je ako stvorená, najmä pre kontrastnú jeseň. Šaty Desigual s batikou a motívom pierok sú v navrátivšom sa boho štýle.


3. Living Coral - korálová


Príjemný a oživujúci odtieň Living Coral s jemným zlatým podtónom (Pantone).
Ďalší z teplých odtieňov červenej, ktorý ja môžem, najlepšie však svedčí jarným farebným typom. Living Coral je farbou roka 2019, písala som o nej TU a ako sa kombinuje, nájdete TU

Tentokrát som ako príklad vybrala jednoduché tričko Calvin Klein s prúžkovanými voľnými nohavicami, podobnú kombináciu nosím v horúčavách veľmi rada.


4. Pink Peacock - fuksiová


Teatrálna Pink Peacock je pastvou pre oči (Pantone).
Joj, tak táto raz nie je pre mňa, je to studená červená a najviac sa hodí zimným farebným typom. Pritom je jej kombinácia s tmavomodrou, či už na pávom perí, či na kabelke Tommy Hilfiger, nádherná!

 

5. Pressed Rose - studená sýta ružová


Červenanie sa Pressed Rose nám evokuje romantiku a sentiment (Pantone).
Farba "lisovaných ruží" bude určite svedčať studeným letným a zimným farebným typom. Neudržala som sa a vybrala som tričko Converse s motívom ruží. Keď romantika a sentiment, tak na leto toto.


No schválne: sú podľa vás červená a ružová vhodnými farbami pre zrelé ženy?
Fotografie: Pantone, Pinterest, Different.cz
Reprodukcia obrazu: Stańczyk od Jana Matejka, Wikipédia




Baba Slováková

3 komentáre:

  1. Jasně že jo! Pro mě ty studenější tóny, pro tebe ty teplé. Nastávajíci tchyně mé dcery přijela v únoru do Prahy v korálově červeném pulovru a moc jí to slušelo. Je stejný barevný typ jako ty, Evo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je naozaj zaujímavé, ako dokáže červená fungovať. Už na základke som sa v pulóvri v priamej červenej necítila dobre. A to bol podpultový z Juhošky! Bola som pubertiačka a vtedy pravdepodobne jarný typ. Šminkovať sme sa nesmeli, vyzerala som v ňom choro. Zažila som aj horšie - máti s babičkou ma na jednu svadbu natiahli do ružových dlhých šiat. Šaty boli vkusné, minimalistické, nijaká šľahačka, ibaže to bola presne taká sýta studená ružová ako táto Pressed Rose. Preplakala som celú noc. Teraz, po šesťdesiatke, pokojne nosím aj červenú, aj ružovú, ale tie správne odtiene!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram