Ako kombinovať farbu roka 2019 Living Coral?

Keď som vám zvestovala pre mňa úplne fantastickú novinu, že nám spoločnosť Pantone pre rok 2019 pridelila ako hlavnú farbu žiarivú a teplú korálovú, niektoré ste zajasali a niektoré veru vôbec: farbička krásna, som ale studený typ, nepristane mi. Tak som sa hlavne pre tie z vás, ktorým sa trendová farba síce páči, ale majú pocit, že im nesvedčí, trošku pohrala s farebnými kombináciami.
Teplé farebné typy (táto farba je ako stvorená predovšetkým pre typ jarný) problém určite mať nebudú, nezaškodí však preklepnúť si farbičku v rôznych farebných mixoch, štýloch a tiež ukázať jej fungovanie počas všetkých ročných období. Farba bude určite fungovať s neutrálmi, napr. so sivou, čiernou, tmavomodrou či tmavohnedou, vybrala som však viac zaujímavé kombinácie.



 

1. Minimalistický štýl a jednoduchá kombinácia s bielou


Tak si myslím, že túto sviežu kombináciu môžeme nosiť úplne všetky. Záleží len na odtieni bielej, na "stupni teploty" korálovej a na tom, čo si dáte bezprostredne k tvári.

Biela pre jar: teplá vlnovobiela. Jeseň: ecru (prírodná biela). Leto: mliečnobiela (sivobiela). Zima: snehobiela.

V minulom článku (TU) som pre vás našla v trendovej farbe nejaké doplnky, tentokrát som zapátrala po handričkách. Zareagoval už trh na novú farbu? Ale áno.

Objavila som elegantné dámske zavinovacie sako od Pietro Filipi s trojštvrťovými rukávmi (bavlna s prímesou polyesteru a elastanu). Môžete si ku nemu vybrať úzku sukňu alebo nohavice. Mango už má v korálovej vecí viac, väčšinou však pulóvre. Najviac sa mi páčil jednoduchý s V-čkom z jemenej pleteniny (100% viskóza).
 
Foto: Pinterest, Pietro Filipi, Mango

2. Miešanie Living Coral tón v tóne a i so studenšími odtieňmi ružovej a červenej


Mix dvoch farieb - ružovej a červenej - už nie je nijakou novinkou. Tentokrát ide o odvážnejšie miešanie viacerých odtieňov dokopy (i za pomoci šatiek a šálov).

Ružové a červené odtiene pre jar: marhuľovoružová, lososovoružová, makovočervená. Jeseň: broskyňová, oranžovočervená, paradajková. Leto: staroružová, plamienková, rubínovočervená, vínovočervená. Zima: pink ružová, tmavá pink, ohnivočervená, priama červená.

Foto: Baba Slováková, Pinterest

3. Kombinácia Living Coral + biela + štipka čiernej + odtiene hnedej (béžovej)


Toto farebné spojenie rozžiari najmä zimné a jesenné outfity, kedy najradšej nosíme neutrálne farby.

Foto: Baba Slováková, Pinterest

4. Living Coral + biela + škoricová (béžová)


Kombinácia ako stvorená pre teplé farebné typy. Studené by mali zvoliť k tvári snehobielu alebo mliečnobielu a škoricovú v doplnkoch nahradiť béžovou. Nádherná kombinácia pre teplé dni, mňam. Plus stále aktuálne boho prvky. Košíky a kadejaké prírodné kabelky fičia i naďalej, treba pridať etno korálky. Dám na to krk, milé dámy, že tohto roku sa v bižutérii objavia i rôzne imitácie korálu samotného.

Foto: Baba Slováková, Pinterest

 

5. Living Coral + žltá + béžová


Zo spojenia týchto farieb priam kričí dovolenková atmosféra a na jazyk sa derie chuť letných drinkov. 

Vhodná žltá pre jar: nežná krémovožltá. Jeseň: teplá kukuricovožltá, žĺtkovožltá. Leto: vanilkovožltá, svetlučká chryzantémovožltá. Zima: vanilkovožltá, citrónovožltá, sýta priama žltá.

Foto: Pinterest

6. Living Coral + cyklámenová (alebo akákoľvek studená ružová)

Veľmi modernú a odvážnu kombináciu studené farebné typy nosiť rozhodne môžu, zvlášť, keď k tvári dajú tú studenšiu farbu (tie teplé presne naopak).
Staroružová a cyklámenová sú vhodné pre letné typy, sýta tmavá pink a svetlá pink ružová pre zimné.
Jar môže v tomto spojení vyskúšať i ametystovofialovú, jeseň čučoriedkovofialovú.

Smejem sa, keď kukám na chlpatý model (Marc Jacobs), inšpirácia prírodou je evidentná.

Foto: Pinterest, Marc Jacobs

 

7. Living Coral + vínovočervené farby


Spojenie teplej a svetlej korálovej so studenými a sýtymi odtieňmi burgundy, bordeaux, sangria fantasticky pristane letným typom. Zimným už viac svedčí ohnivá červená, zaujímavá môže byť i kombinácia s modrofialovou.

Jar si pri kombinácii s červenou vyberá makovočervenú, jeseň teplú paradajkovú alebo teplú tmavú bordó.

Foto: Pinterest

 

8. Living Coral + studené neutrálne farby


Outfit v neutráloch, akými sú čistá biela, čierna, sivá a tmavomodrá, korálová úplne rozžiari. V mojom prípade doslova vec zachráni, zvlášť, keď je pri tvári. Tmavé neutrálne farby sú veľmi praktické a nosím ich rada. Všetky vymenované však pristanú predovšetkým studenému zimnému typu

Takže rada pre zimný farebný typ, ako to môže fungovať i naopak: zvoľte oblečenie vo svojich neutrálnych farbách a korálovú použite ako doplnkovú. Nie celkom blízko pri tvári.

Našla som šaty s korálovou farbou od heine ako stvorené pre tmavovlásky. Materiál je polyester s elastanom a so zapracovanou sieťovinou pre zoštíhlenie postavy.

Foto: Baba Slováková, Otto, Pinterest
Dúfam, že som vás presvedčila. Stačí sa trošku pohrať s farbičkami. Chystáte sa byť in s korálovou, alebo si počkáte na farbu nasledujúceho roka?

Obrázky: Baba Slováková, Pinterest, Pietro Filipi, Mango, Otto






Baba Slováková

5 komentárov:

  1. Tuhle barvu miluju a přitom mám v šatníku snad jenom jeden kousek... musím to napravit. Klárka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dík za inspirativní ukázky, Evo. Přestože jsem letní typ, mám jeden bílý svetr s korálovými a béžovými pruhy, a snad mi i sluší. Nejvíc mě nadchla kombinace s bordó, do toho bych šla! Kombinace s podzimními tóny je nádherná. Musím navléknout roztržené korálky z korálů a dát je snaše, té budou slušet.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krasna inspirace, ale bohuzel to vubec neni moje barva, tak budu volit tmavsi verzi:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. nádherná farba ... ja som si v nej konečne zohnala nádherné topánky gabor pre seba v nadmerke... čo je pre mňa zázrak nakoĽko nosím 42-ky a sú úplne úžasné aj pri bielych nohaviciach a riflovej bunde

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram