Mlýnská kolonáda

Podzemie Karlových Varov je popretkávané nespočetným množstvom prameňov, z ktorých je 15 zachytených na povrchu. 12 z nich sa bežne používa na pitné kúry - neoddeliteľnej súčasti vychýrenej karlovarskej liečby.

Každý z prameňov má inú teplotu výveru a množstvo rozpusteného oxidu uhličitého a práve tieto rozdiely sú určujúce pre samotné účinky na človeka. Najhorúcejší je prameň č.1 - Vřídlo (73°C), ktorý sa musí ochladzovať a takto upravený je rozvedený do piatich pitných váz.


 

Mne najviac chutila voda z prameňa Rusalka (60°C) v Mlýnskej kolonáde, ten patrí medzi všeobecne najobľúbenejšie.

 

Mlýnská kolonáda

Kultúrna pamiatka Mlýnská kolonáda je najväčšou zo štyroch karlovarských kolonád. Postavená bola v rokoch 1871 - 1881 podľa návrhu architekta Josefa Zítka v neorenesančnom slohu. Kryje až päť termálnych prameňov, vrátane Mlýnskeho, ktorého voda sa spolu z vodou z prameňa Vřídlo plní do fliaš a vyváža sa do zahraničia.

 

Vnútro kolonády pri večernom osvetlení.


 

Atika kolonády je vyzdobená dvanástimi pieskovcovými alegorickými sochami od sochárov Alfreda Schreibera a Karla Wilferta, predstavujúcimi jednotlivé mesiace roka. Kolonádne orchestrisko zdobia alegorické reliéfy Václava Lokvenca.

Kolonáda meria 132 m a jej strechu nesie 124 korinstských stĺpov. Človeku hneď napadne, načo treba toľkú opachu na prekrytie piatich prameňov? Odpoveď je na dobovej pohľadnici. Karlovy Vary bývali skutočne husto navštevované a kolonády slúžili na promenádovanie sa počas nepriaznivého počasia.



 

Moja prvá cesta vo Varoch viedla práve do Mlýnskej kolonády, fakt som bola na tú zázračnú vodu zvedavá. To som si ešte len zobrala hrnček z hotela, pítko som si kúpila neskôr. 

Účinky ma úplne ohúrili, už po vypití prvého hrnčeka mi bolesti jednoducho prešli. Dostavila sa úľava.

Bola to iná skúsenosť ako tá piešťanská. Do piešťanského bahna som sa chodila mágať kvôli bedrovým kĺbom a tiež som mávala okamžitú reakciu. Ibaže inú: ukrutné bolesti nejaké dva-tri dni. Vždy som to ale vydržala, lebo som dobre vedela, že neskôr budem blahodárne účinky kúpeľov cítiť minimálne tak trištvrte roka. 

Vo Varoch som si tiež vyskúšala kúpele v termálnej vode (na kúpele sa používa voda z Mlýnskeho prameňa), asi pomáhajú, bahenným zábalom sa však svojimi účinkami nevyrovnajú. Zato pitie vody je na choroby zažívacieho traktu skutočne liečivé, toto môžem potvrdiť. Karlovarská voda je tak silná, že vám miestni lekári podľa typu ochorenia dokonca odporučia konkrétny prameň a aj dávkovanie. Skoro ako pri liečivách. 

Vo všeobecnosti sa ale odporúča pitné kúry nepreháňať a denne vypiť maximálne tak liter tejto živej vody.



Outfit

Do Varov som sa išla predovšetkým liečiť a oddýchnuť si. Zobrala som si teda najmä nohavice, pretože v tých sa cítim najpohodlnejšie. Outfity s gatiami som však vždy povýšila na trochu slávnostnejšie takýmito pre mňa inak netypickými veľmi ženskými nádherami.

 


Fotografia starej pohľadnice: Aukro.cz

Outfit:

Košeľa: Massimo Dutti (nová, kúpená v aktuálnych zľavách)
Džínsy:  Zara (nové)
Čipkovaný kabátik: britská značka George (so sekáča)
Topánky:  Geox (už ich mám pár rokov a nedám na ne dopustiť, také sú pohodlné)
Kabelka:  Massimo Dutti (nová)
Okuľáre:  Mango (vlaňajšia kolekcia)

 





Baba Slováková

2 komentáre:

  1. Ty krémové a béžové odstíny jsou úžasně elegantní, tak trochu ti závidím:-), že ti to tak sluší, moje barvy to nejsou. A ke kolonádě se výborně hodí!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však môžeš nosiť tú béžovú "špínu", ako tú farbu voláš. Norková to je a ja jej mám momentálne plný zimný šatník. Tak tá pre zmenu nie je moja farba, ale stačí dať k nej škoricovú a už je! Podľa mňa by si mohla nosiť aj túto, keď dáš k tvári vhodnú kontrastnú. Bledomodrú? Ružovú?

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram