Praha, zelené mesto

Ako jedna z obyvateľov metropoly mám v tomto covidovom nešťastí vlastne veľké šťastie. Veľkomestá sú dnes pri kadejakých zákazoch a obmedzeniach pre život nie priam ideálne. Dosť som si napríklad túrovala hlavu, kam sa cez víkend vyrojí milión tristo obyvateľov Prahy, keď boli okresy zatvorené? No, kam? Do zelenej Prahy predsa. Hlavné mesto ČR patrí, našťastie, medzi tie najzelenejšie metropoly sveta.

Praha je 13. najzelenejším mestom na svete

 
Vegetáciu veľkomiest zmapovala spoločnosť Husqvarna a preklepla si 155 veľkých miest zo 60 krajín. Praha sa vyšvihla vysoko, v rámci Európy dokonca do prvej desiatky.




V Európe sa na prvom mieste umiestnil litovský Vilnius. Niektoré mestá sú pre mňa prekvapením, tu sú ďalšie: Dortmund (DE), Krakow (PL), Stuttgart (DE), Würzburg (DE), Zürich (CH), Heidelberg (DE), Hamburg (DE), potom je Praha a európsku desiatku uzatvára opäť nemecké Lipsko. Rozdiely medzi jednotlivými mestami sú minimálne, všetky sú dobrým miestom pre život. To prekvapenie spočíva najmä v skutočnosti, že sa takto vysoko neumiestnili povedzme mestá škandinávskych štátov.
 


Hodnotil sa podiel mestskej zelene, lesov a trávnatých plôch, zdravie vegetácie, podiel zelenej plochy na počet obyvateľov a celkové rozloženie mestského priestoru. Pozrite si leteckú fotografiu mesta - kam oko dosiahne, tam sa to zelenie.

Takže hoci sme boli na dlhé týždne v Matičke zatvorení, bolo kam chodiť. Vybehli sme s deťmi do Divokej Šárky, do záhrad Břevnovského či Strahovského kláštora. Najviac sme však chodievali venčiť kocúra do Obory Hvězda, tento lesopark máme blízko a leží trochu bokom od centra. O letohrádku Hvězda aj o lesoparku som už písala, odkazy nájdete pod článkom.

 

Reálny život blogerky

Dúfam, že sa stretnem u vás s pochopením, ale do umŕtveného centra sa mi už mesiace nechce ísť. Bez davov ľudí je tam teraz určite krásne a pamiatky sú prudko fotogenické, nemala som a ešte ani nemám chuť tam zavítať. Ani kvôli krásnym fotkám na blogu nie. Je tam smutno, smutno, smutno!

Navyše to človeka s príchodom jari priam vyháňa spomedzi štyroch stien von, do prírody. Takže z apríla budú v článkoch najmä outfity voľnočasové, žijeme v dobe teplákovej. No a stihla som navštíviť dve pražské prírodné lokality, ktoré som ešte nikdy nevidela. Budú aj turistické reportáže 😏.

Nasledujúce fotografie pre Instagram z Obory Hvězda som nazvala "Instagram versus real life":

1. Pózujem v outdoorovom outfite a uvedomelo hľadím v ústrety svetlým zajtrajškom.
2. Štverám sa ratovať kocúra zo stromu.
3. POZOR! Môj na instagrame prvýkrát strčený zadok do objektívu! Síce riť tak trochu bezhlavého rytiera, ale v duchu horúcich IG trendov!!! 😂



Dante Pantera el Gato Diablo.

 

Toto je pevná cestička cez močiar v obore. Musím napísať, že som bola počas prechádzky dosť sklamaná, ako príroda ešte tvrdo spí. Okrem medvedieho cesnaku sme neobjavili nič, nijakú kvetinku milú jarnú. Ale na konci tohto chodníka prišla odmena...


... a veľká radosť!



Labutia pieseň jednej kolekcie


Už sa vám tiež pritrafilo, že ste sa neudržali a skúpili celú kolekciu??? Mne raz, keď som sa nevedela rozhodnúť, čo vlastne chcem. A tak som zobrala všetko: šaty, pulóver, tričko, nohavice a šál. Viac toho nebolo 😂. Vzory príliš nenosím, ale tento krémovo - tmavomodrý sa mi ľúbil a zdalo sa mi, že do môjho šatníka dobre zapadne a veruže hej! Tieto veci mám už tri roky a vynosila som ich s tmavomodrou, svetlomodrou, krémovou, aj s camel farbou. Kuknite ďalšie fotky, toto je labutia pieseň kolekcie. Gate už nezapnem, tmavomodré tričko vybledlo a pulóver je už ozaj len do outdoorových outfitov (pulóver + vestu + šál mi po zhliadnutí týchto fotiek okamžite zrekvírovala staršia dcéra). Ale vynosila som to do sýtosti.

Užívajte jarné dni a choďte čerpať silu do prírody! Baba


Súvisiace články z Obory Hvězda: Veselé Vianoce želá tučniak, Vo vianočnom lese

Rebríček najzelenejších miest sveta nájdete TU.

Letecká fotografia je požičaná z portálu Kudy z nudy

Outfit:

Pulóver + šál: Lindex

Vesta: Tchibo

Nohavice: Mango

Tenisky: Gant

Ruksak: Picard

Okuliare: Mr. Boho

 

 




Baba Slováková

2 komentáre:

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram