Veselé Vianoce želá Tučniak

Sekáč na našej ulici zaplavili vianočné svetre z Anglicka. Dovtedy som mala srandu z toho anglo-amerického smiešneho zvyku obliekať si na najkrajšie sviatky v roku gýčoviny so sobami a Santa Clausmi, až kým som si celá šťastná domov neodniesla Tučniaka.






Pulóver s tučniakom som jednoducho mať musela. Tak sa mi veľmo ľúbil, že som vôbec neriešila, či je pre môj pokročilý vek vôbec vhodný a či čo. Ba ani to, kam si vlastne takú ptákovinu oblečiem. Príležitosť sa však naskytla veľmi rýchlo: obliekla som si ho na našu tradičnú predvianočnú prechádzku v rozprávkovom lese (o Obore Hvězda som písala už TU).


 Na čo sa babička v tak nádhernom svetri vrhne ako na prvé? Predsa na detské ihrisko.



Vnútorné dieťa v nás


Poznáte ho? Už ste ho objavili, alebo ešte lepšie: nikdy naň nezabudli? Vnútorné dieťa je symbolom čistoty, hravosti, spontánnosti, priamosti a pravdy. Máme ho v sebe všetci a pokiaľ o ňom vieme a milujeme ho, dokáže byť plné zvedavosti, kreativity, ale najmä nežnosti a lásky. Pokiaľ zostáva zranené, zaťažené traumami z detstva, ovplyvňuje negatívne celý náš dospelý život, naše správanie i budovanie vzťahov.

Nie som nijaký jemný psychológ a toto je ťažká téma. Ako vyliečiť svoje zranené vnútorné dieťa?

Vracajte sa v spomienkach do svojho detstva, k jeho šťastným momentom. Robte veci, ktoré máte radi, ktoré vám prinášajú uvoľnenie a dodávajú energiu. Nájdite si čas len pre seba. Nebojte sa správať občas i bláznivo. Otvorene hovorte o svojich pocitoch a hlavne sa nesnažte okamžite všetkým vyhovieť, lebo to jednoducho nejde. Odkedy sa ja osobne už zúfalo nesnažím mať všetko stopercentne zvládnuté, žijem si oveľa šťastnejšie a spokojnejšie.



Tohto roku sme obišli oboru celú. Deň bol síce usmoklený, ale relatívne teplý. Pinguinovi sa zažiadalo jazierko a to leží na úplne opačnom konci lesoparku. Odkráčali sme vyše 10.000 krokov, videli nové zákutia a domov sa vrátili zablatení až za ušami. Unavení a šťastní. 

Po krátkom oddychu som sa až s nečakanou chuťou pustila do pečenia vianočných koláčov, čo inak absolútne nie je moje hobby.




Želám vám veselé vianočné sviatky, milé baby. Veľa lásky v rodinnom kruhu, veľa príjemných rodinných stretnutí. Popri tom nevyhnutnom zhone a krútení sa okolo hrncov pre blaho celej rodiny však nezabudnite na jedno malé dievčatko. To celkom maličké, hlboko ukryté. Vo vás samotných.

Outfit:
Kabát: Zara
Džínsy: Mango
Pulóver: Peacocks
Topánky: Vagabond
Kabelka: Zara
Okuliare: Prada
Čiapka: Primark
Kycka na kabelke: Kara

 


Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Milá Evo, na Štědrý den jsme s mužem vyrazili na procházku a skončili na dětském hřišti na houpačkách. Vnoučata ještě nemáme, tak jsme se houpali sami. Svetr s tučňákem je super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja Ti mám taký pocit, že čím som staršia, tým som hravejšia. To bude asi tým, že už nemám nijakú starosť o detváky, či? Alebo žeby už starecká infantilnosť?

      Odstrániť
  2. Hned o 15 let mladší, má to švih! Zdraví občasná čtenářka Hana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe... a to som myslela, že ho venujem vnukovi na karneval. Asi si ho teda nechám :)

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram