Test na SARS-Cov-2 je negatívny

Takmer celý október som bola akosi zavzdušnená, na písanie blogu som nemala ani len pomyslenie. Hneď začiatkom mesiaca sa k nám domov nasťahoval vírus a prevrátil nám život naruby. Rovných 17 dní trčím s deťmi v absolútnej izolácii, v pondelok už obe nastupujú do práce, končí nám karanténa. Aj by som sa s vami rada podelila o skúsenosť s ochorením covid-19, aj sa veľmi nemám s čím. U mňa sa nákaza nepotvrdila.

Je to ako ruská ruleta, zdá sa. Prvá s príznakmi prišla z práce nevesta. Horúčka 38,8 stupňov, suchý kašeľ. Hneď sme ju izolovali, nuž ale nechaj chorého človeka len tak napospas! Nosili sme jej čaj, jedlo, lieky, vitamíny, zakaždým s rúškami, umývali si okamžite ruky, veď to poznáte. Dokonca sme sa vyhýbali kúpeľni, ktorú používala, máme našťastie dve. 

Nepomohlo, syn začal hicovať už o dva dni. Teploty nemal až také vysoké, nekašlal, len sa neustále sťažoval na bolesti hlavy. Odrazu som mala doma maródov dvoch, každého v inej miestnosti. Nastala mierna panika, deti sa hrozne báli, aby som to nechytila aj ja, vetchá starenka 😏. Zabarikádovala som sa teda vo svojej izbe na poschodí.



Keďže choroba prišla pred víkendom, volali mladí podľa pokynov obvodných lekárov až v pondelok ráno, na testy sa dostali v stredu. Musím napísať, že všetko fungovalo ako hodinky: ústretoví lekári, promptný telefonát od hygienikov, výber odberného miesta v blízkosti tak, aby sa doň dalo dôjsť bez použitia hromadnej dopravy. Výsledky prišli sms-kou ešte v ten istý deň pred polnocou. Obaja pozitívni, dokelu. To som už však bola pod duchnou aj ja.

Mala som zvýšenú teplotu a len som spala a spala. Celé hodiny. Na druhý deň po testoch, hneď ráno, oboch coviďákov opäť kontaktovala hygiena. Nastúpilo trasovanie, došlo teda aj na mňa. Neďaleké laboratórium už však bolo zavalené žiadankami, najbližší termín až o päť dní. Mimochodom, tam to majú tiež vymakané, objednáva sa na presné minúty, aby sa ľudia nestretávali (a aj ma v tom presne dohodnutom čase otestovali).

Nasledujúce dni pred testom boli dosť komické. Synovi s nevestou už takmer nič nebolo a v jednom kuse zdola vykrikovali, ako mi je. Dcéry mi vypisovali cez sociálne siete a švagriná volala dvakrát za deň. No ako mi bolo? Tri dni zvýšené teploty, len som polihovala a neskutočne sa potila. Sem-tam som zakašlala. Bola som unavená, taký ten čudný stav - ani zdravá, ani na skapatie chorá. Vzadu na chrbte doteraz cítim mierne boľavé pľúca, rovnaký príznak mala aj nevesta. Deň pred odberom mi začalo kvalitne liať z nosa. Vraj hlien v nose môže ovplyvniť výsledok testu, no bohvie. V každom prípade mi tiež vzorne v deň odberu prišla sms-ka: "vysledek vysetreni SARS-Cov-2 je NEGATIVNI".

Vo famílii vypukol jasot a ja nasraná ako brigadýr. Mohla som to už mať za sebou!!! Mám to, nemám to? Bol test nepresný? Alebo som to už predsa len v zime prekonala a mám protilátky (písala som o tom TU)? Veď ale som očividne chorá, čo by som už tak mohla iné chytiť a kde, keď sedím doma zavretá už jedenásty deň?! Alebo som už prestala byť infekčná, kým som sa dostala na pozdný test? Či tak dobre zafungovali domáce ochranné opatrenia? No milión otázok. Chcem byť tiež pozitívna, keď to tu už raz máme!

Chceš pusu, mami? - milo sa na mňa usmial synátor.

Jáj, tak to zasa nie! Nebudem ja dráždiť štrkáča bosou nohou, za danej situácie v krajine mám pred tou skazou rešpekt. Ak aj mám náhodou svoju nálož, nechcem ešte aj tú tvoju! 

A tak tu stále nasadzujeme rúška, keď sa máme v byte stretnúť, ale už len do zajtra. 

 

Život v karanténe

Prežiť karanténu v Prahe je malina. Funguje tu niekoľko donáškových služieb, potraviny a lieky sme si objednávali cez internet. Firmy, ktoré robia donášky do domu, sú momentálne preťažené, obmedzujú sortiment, donáška však vždy prišla načas a rovno pred dvere.  Po týždni nastal prvý a jediný problém - nahromadené smeti. Syn ich teda vyniesol v noci, keď rozhodne nemohol stretnúť nikoho, koho by nakazil.

Vo varení sme sa striedali podľa toho, komu ako momentálne bolo, ale vždy tak, aby bol kuchár v kuchyni sám. Presnejšie, aby som bola ja sama, coviďáci od ich testu už bili bandu spolu, aj spolu varili. No a inak sme veľa vetrali a to je asi tak všetko, čo sa dá podniknúť, keď je niekto v rodine nakazený.

Mladí sa z toho vylízali rýchlo. Zrejme má testovanie a následná dlhá karanténa zmysel, prebehlo to ako slabá viróza, takže nebyť testov, boli by už určite týždeň v práci (a zrejme ešte infekční). 

 

Prečo píšem tento článok?

Lebo najhorší je strach z neznámeho. Čo sa bude diať, keď sa nakazím? Mňa osobne strašili komentáre ľudí na sociálnych sieťach, ktorí sa vraj nikam nemohli dovolať, nič nefungovalo. Možno to tak bolo na jar, neviem. Teraz však fungovalo všetko. Lekári si trpezlivo vypočuli opis príznakov, nakázali zostať doma, poradili, čo treba robiť, ak by sa stav zhoršil a kontaktovali hygienickú stanicu, ktorá veľmi profesionálne fungovala tiež. Bez ohľadu na to, ako zmätkujú politici v oboch našich krajinách, zdravotníci robia svoju prácu dobre a zodpovedne. 

Časové sklzy v testovaní nás až tak netrápili, tak či onak to bolo treba vyležať. Jediné, čo nezafungovalo, bola aplikácia eRouška. Syn už mal teploty, keď ho mobil upozornil, že bol dva dni predtým, ako mala nevesta prvé príznaky, v blízkosti nakazenej osoby (teda až po piatich dňoch). Len vydedukoval, že to mohlo byť niekde v mestskej hromadnej doprave, v ten deň bol len v práci.


Záver na odľahčenie

Hypochonder Berner ma teraz v jednom kuse posiela na test na protilátky. Ha, som sa dočítala, že ani pri tom nesmú byť sople v nose, zbytočne by som chodila. Dám si radšej ešte dobrovoľný týždeň izolácie, sicher ist sicher. Aby som prípadne niekoho nenakazila (čo keď?!). O seba sa nebojím. V deň môjho testu sa dcéra Fairy od samého strachu spojila s dajakou vešticou. No a tá jej zavesila, že je celkom jedno, ako test dopadne.

Vaša matka má takú imunitu, že prežije aj atómovú bombu!

Opatrujte sa, cice a dávajte si na seba pozor. Dobre viem, že je to ruská ruleta.





Baba Slováková

10 komentárov:

  1. Zdravím pražských coviťákov, naša dcéra s partnerom tiež sršia pozitivitou, malú zatiaľ netestovali. Veľa zdravia a optimizmu prajem celému kolektívu...cica košická

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Zuzi! Ďakujeme, už sme zdraví, mladí zajtra klušú do roboty. Ja ešte furt sopliská, len či to nemám z toho vetrania večného besného :) Ruky bozkávam aj pána manželovi, pozdravujem, držte sa! Dúfam, že omladina to znáša dobre...

      Odstrániť
  2. Dużo zdrowia życzę! Mnie też coś złapało :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ste úžasná!!:))) Tú imunitu máte Evka z toho Vášho životného optimizmu a pozitivity...:)) Prajem skoré uzdravenie a krásne dni:))
    sivet

    OdpovedaťOdstrániť
  4. U nás to bylo podobné. Na bytě jsme tři, dva jsme lehli s covidem a třetí, ačkoliv s námi sdílí veškeré prostory a jako jediná byla příznaková (kašlání, teploty), měla nakonec tři testy po sobě negativní. Také potvrzuji v Praze skvělé trasování ze strany hygieny i rychlost vyřízení testů, byla jsem mile překvapená. Tak teď už jen hodně zdraví všem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vraj až polovica populácie je voči koronavírusu absolútne imúnna, čo spôsobilo stretnutie s inými príbuznými koronavírusmi. Ale ak mala spolubývajúca príznaky, asi len oklamala testy telom :) Vraj ozaj stačia hlieny v nose a test je nespoľahlivý. To je ale jedno. Kým to tu takto zúri, treba si dávať pozor.

      Odstrániť
  5. Zdravím! Hlieny obsahujú biele krvinky, ktoré vírusy zabíjajú, takže mohli výsledok testu ovplyvniť, hlavne vtedy, ak ste už neboli taká infekčná a pravdepodobne ste nedostali takú dávku vírusov. Ja som prešla postupne všetkými príznakmi tejto pliagy. Už sú to 3 týždne od prvých príznakov a ešte sem-tam dostanem záchvat suchého kašľa a túto noc som sa prvý krát nemusela prezliekať do suchého pyžama (bývalo to 3-4-5 krát za noc). Nie je ta žiadna "chrípečka" ako to veľa ľudí tvrdí a to som mala len ľahší priebeh. Prajem všetkým chorým rýchle uzdravenie a zdravým: nech vás to obíde.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľkú dávku som určite nedostala, lebo sme sa izolovali a keď sme sa mali stretnúť, nosili sme doma všetci masky. Nikdy som z vírusu nemala panickú hrôzu, ale rešpekt áno. Napokon aj chrípka je veľké svinstvo, môj starý otec na ňu zomrel počas pandémie ázijskej chrípky v rokoch 1958/59. Na chrípku, nie s chrípkou, dostal zápal pľúc.
      Teraz som sa dozvedela, že dajakí anglickí vedci zistili, že ústna voda zabije aj koronavírus do niekoľkých sekúnd. Ústnou vodou som si veru vyplachovala ústa a aj kloktala poriadne husto. Išla som to slávnostne oznámiť deťom (mala som pravdu!), poslali ma do hája, nech už s tým neotravujem. Veď by som ani nie, keby som mala tiež pozitívny test. Takto mi to hlava neberie...

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram