Spomienky na Afriku


Tento článok vznikol v spolupráci s redakciou Tchibo blog.

Pripútajte sa, prosím! Lietadlo leteckej spoločnosti CovidAir práve pristáva. Víta vás bez hraníc, krásna a večná krajina snov.
Bolo to takto: keď mi šéfredaktorka internetového časopisu Tchibo blog kedysi v januári posielala náhľad jednej z nových jarných kolekcií Tchibo, nadhodila mi, že keď chcem, môžem si vybrať aj niečo iné ako len handričky. Pre blog píšem články o móde, takže ma ponuka prekvapila a veru nesmierne potešila.


Témou kolekcie bola Afrika a ja som hneď radostne chňapla po posteľnom prádle so zebrím vzorom a ešte po pár pekných srepetičkách. Bolo mi jasné, že toto sa mi do môjho bytu bude hodiť, bude hodiť, bude hodiť! Že si pred Veľkou nocou prďácky zútulním byt.

Ponuka to bola nezištná, nikto odo mňa neočakával, že do článku o móde zakomponujem aj duchny (asi ma len majú radi), mne sa to ale do celkovej koncepcie ohromne hodilo. Ako som spojila posteľné prádlo s oblečením, nájdete na spomínanom blogu v slovenčine TU a v češtine TU.


Tričko, kardigán, šál, ponožky, posteľné prádlo, sviečka so zberím vzorom a hrnček sú od Tchibo. Ak kliknete na horeuvedené odkazy na články pre Tchibo blog, mali by v nich byť aj odkazy na tieto výrobky, ak už nie sú vypredané.

V článku sú aj šaty so zebrím vzorom, tie sa vypredali hneď. Fotografovali sme ich vonku, v čase najprísnejšej karantény, viac fotografií z tohto fotenia vám ukážem v budúcom článku. Dnes vás pozývam na návštevu ku mne domov.


Čo myslíte? Pasujeme spolu? Ja a moja izba s etnickými doplnkami?


Svoj byt si budujem v neutrálnej bielo-čiernej farebnosti, doplnenej o všetky možné odtiene okrovej. Takto vyzerala moja spálňa vlani v lete, keď mi do nej pribudla nová komoda. Je to jedna z najlacnejších komôd z IKEY, len som na nej vymenila úchytky. Kožené úchytky (tiež IKEA) stáli takmer toľko, čo samotná kasňa, posunuli ju však do úplne iného levelu.



Organizér v šuflíku je bambusový z kuchynského programu IKEA. Mám ho podložený škatuľami so šatkami tak, aby mi takto pekne lícoval s vrchom zásuvky.



Keď už som vo švungu, pridám ešte zopár fotiek. O mojom zánovnom prenajatom byte sa viac dočítate v článku Môj babinec. Fotografie z bytu inak veľmi sporadicky pridávam na instagramový účet moj.babinec. Nechcem miešať jablká s hruškami, outfity sú na IG účte babie.leta.



Zavretá v celoštátnej karanténe si takto teda spomínam na Afriku... Slniečkové voľné tričko s mäkkučkým kardigánom sa už stali mojím obľúbeným domácim oblečením. Tuším som o tom, čo nosím doma, ešte nepísala. Nemám rada tepláky, ani župany, ani domáce šaty. Roky doma nosím džínsy s tričkom a s ponožkami. Každé ráno sa do môjho home office oblečiem tak, aby som mohla kedykoľvek bez prezliekania vybehnúť povedzme na nákup. 

Šál a tenisky sú, samozrejme, len štylizácia pre fotku. Akože sa práve zberám skočiť do potravín 😉.


V skutočnosti som v Afrike nikdy nebola a ani ma to veľmi nemrzí. Precestovala som toho už naozaj dosť, aby som prišla na to, že snívanie a predstavy sú niekedy oveľa-oveľa krajšie ako realita. Na luxusný rezort a nejaké súkromné safari neboli prašule, finančné dostupné destinácie boli vždy plné turistov, čo ja vážne nemusím. Boli... Som naozaj zvedavá, ako sa po pandémii turistický ruch pobiede rozbehne.

Cestovanie kamsi do exotiky je naozaj to posledné, čo ma teraz trápi. Zavreté hranice sa drasticky dotkli predovšetkým môjho súkromného života: Berner, môj muž, sedí v karanténe v ťažko skúšanom Švajčiarsku. Mal priletieť pred Veľkou nocou a zobral si na pobyt v Prahe vyše týždňa dovolenky. Ibaže všetky lietadlá sú prikované k zemi, všade dookola lieta len ten CovidAir. Hranice opäť obohnané pomyselným ostnatým drôtom... Zostáva nám iba internet a veľká neistota: kedy sa uvidíme???

Teším sa z drobných maličkostí, ale veselá veru nie som.
Bez hraníc, krásna a večná krajina snov
Zem návratov a zvláštnych slov
Slávností bez hostí
Krajina snov
Isť s tebou chcem a nájsť krajinu Mášmarád
Kde máš ma rád
Pekné a slnečné jarné dni vám, cice, želám. Aj keď nám nie je ľahko. Baba

Verše sú zo skladby Mariky Gombitovej Krajina snov.






Baba Slováková

4 komentáre:

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram