Recenzia kozmetiky Dermalogica


 Tento článok vznikol v spolupráci s Dermalogica.
Som žena s citlivou pleťou a ešte aj alergička. Kým som kývla na spoluprácu s kozmetickou značkou Dermalogica, bola som opatrná ako pyrotechnik. Isteže by sa mi páčilo testovať kvalitnú a vysokoúčinnú kozmetiku, vlastná dlhoročná skúsenosť mi však velila preštudovať si najprv zloženie produktov (článok TU). Už sa mi neraz stalo, že inak fajný a populárny krém ma začal okamžite štípať ako šľak a musel z tváre preč. Tu je recenzia na produkty Dermalogica, ktoré používam už dva mesiace. 

Ako starne moja tvár


Keďže som nikdy nemala drastické váhové výkyvy, kontúry tváre sú vzhľadom na vek ešte celkom oukej. Ale poznáte to: žena v mojom veku si môže vybrať. Buď to priberie a bude mať líčka ako broskynka (ale zároveň možno dvojitú bradu a ovisnuté líca), alebo sa zmieri s drobnými vráskami, ktoré sa odrazu objavia všade.


Áno, som typ, čo starne ako sušená slivka. Rozhodla som sa bojovať práve s tými drobnými vráskami a vylepšiť okolie očí. Hlboké vrásky, napríklad výrazné nasolabiálne rýhy, neriešim. Tým by už pomohli len injekciové šlehy, plné jedov alebo kyselín. To by som však prišla o svoj prirodzený úsmev, nie som pako.

Produkty od Dermalogica som vyberala na základe opisu a podrobného popisu zloženia výrobkov, nevybrala som zle, ale ako neskôr vysvitlo po konzultácii s demoexpertkou, moja sada je skôr pre normálnu zrelú pleť, než pre pleť citlivú. Aj keď ju znášam dobre.

Vitajte doma, detičky! Budem si vás teraz užívať a hýčkať sa (foto jún 2019).


Recenzia na môj kozmetický balíček Dermalogica


Dostala som kozmetickú sadu na celodenné ošetrenie pleti a keďže nie som nijaký kozmetický odborník, na mnohé veci som sa musela opýtať priamo demoexpertky Dity Eglovej z Dermalogica.

Najviac ma zaujímala pre mňa úplná novinka a síce dvojfázové čistenie pleti, ale dostala som aj iné praktické rady, ktoré sa snáď budú hodiť aj vám bez ohľadu na to, akú kozmetickú značku používate.

Znovu pripomínam, že sada je pre normálnu zrelú pleť. Pod mojimi dojmami v recenzii uvádzam v základnej starostlivosti vždy radu od Dity, aký produkt by bol lepší pre citlivú zrelú pleť so sklonom k rozšíreným žilkám a alergickým reakciám.

1 - čistiaci olej, 2/3 - čistiace mlieko a exfoliant, 4 - tonikum, 5 - krém, 6 - očný krém, 7 - maska

Čísla na obrázku označujú jednotlivé kroky vrstvenia produktov starostlivosti o pleť. Prvá rada znie: začať s produktom s najľahším zložením a končiť tým s najhutnejším. Tu je však presnejší návod, ako vrstviť a dosiahnuť najoptimálnejšie výsledky.

Denná starostlivosť o pleť v 5-tich krokoch

 

1. Prečistenie


Rozpúšťa a odstraňuje z pleti hrubé nečistoty a make-up. Pre tento krok je určený čistiaci olej. Ako mi Dita vysvetlila, šminky obsahujú tuky a aj nasadané prachové častice sú zmiešané s kožným mazom. Všetky čistiace prípravky na báze vody ich neodstránia dokonale, voda po mastnote "skĺzne". Na prečistenie mám ľahký čistiaci olej  PreCleanse, vhodný pre všetky typy pleti.
Olej je skutočne jemný a krásne výrazne vonia po citrusových zložkách (pomaranč, grapefruit a mandarínka). Po prvom nanesení som mala chuť sa ním ponatierať kade-tade, ibaže toto nie je nijaký esenciálny olej, ktorý sa necháva vsiaknuť. Nanáša sa na suchú pleť a následne vlhkými dlaňami premasíruje, až sa zmení na bielu čistiacu emulziu a napokon dokonale opláchne vodou. Prvá špina musí preč. Olej používam každý deň ráno aj večer a mám z neho výborný pocit, tá kombinácia jemnosti a vône ma okamžite naštartuje až k rituálnemu ošetrovaniu.
Rada od Dity: neskôr radšej nahradiť čistiaci olej produktom PreCleanse Balm, čo je to isté, len v balzamovej verzii, vhodnej práve pre citlivú, suchú a dehydratovanú pleť.

 

2. Čistenie


Nasledujúci prípravok, čistiace mlieko,  pleť dočistí a pripraví pleť na ošetrenie ďalšími produktami. Dostala som skutočne silné mlieko Skin Resurfacing Cleanser z rady Age smart, teda práve pre zrelú či predčasne starnúcu pleť, ktoré nielen čistí, ale aj hydratuje a má exfoliačné účinky. Tento prípravok je teda pre kroky 2 + 3.
Mlieko vonia po citróne, nanáša sa na vlhkú tvár, premasíruje a podobne ako čistiaci olej sa oplachuje vodou. Mimochodom, v salóne majú na tento účel fľaštičky s pumpičkou s vodou destilovanou. Tento produkt očividne obsahuje veľmi aktívne látky, po jeho použití mám pocit napnutej pleti, zároveň je však pokožka okamžite veľmi jemná. Keďže už na svoju papierovú pleť nesmiem dávať abrazívne peelingy, exfoliácia kyselinami (v prípade tohto produktu je to kyselina mliečna) je zrejme jedinou možnosťou, ako sa zbaviť odumretých buniek.
Rada od Dity: určite doplniť o Intensive Moisture Cleanser, čo je výživné čistiace mlieko pre suchú a vyčerpanú pleť, aby som mohla čistiace mlieko používať denne. Mlieko, ktoré mám teraz, nepoužívam každý deň, o tom v nasledujúcom kroku...

 

3. Exfoliácia


Exfoliant odstraňuje odumreté bunky, zjemňuje textúru pleti a zjednocuje jej tón. Typy exfoliácie sú dva: mechanická a chemická. Rôzne peelingy s abrazívnymi časticami môžu byť aj kombináciou obidvoch, mechanicky sa však odumretých buniek môžete zbaviť aj pomocou kefky na tvár, špongie či froté uteráka. Chemická exfoliácia preniká o niečo hlbšie. Používajú sa na ňu hydrokyseliny (napr. mliečna, salicylová, glykolová...) alebo prírodné enzýmy.
Skin Resurfacing Cleanser je skutočne účinný. Až tak, že som sa zľakla, či to už nepreháňam a po neskoršej konzultácii s demoexpretkou som sa utvrdila v tom, na čo som pri používaní prišla aj sama: tento produkt v prípade mojej citlivej pleti stačí naniesť 2-3 krát do týždňa. Po nanesení cítim nepatrné štipkanie a keďže sa mi mlieko podarilo obliznúť, môžem povedať, že jeho chuť je výrazne kyslá. Tvár jemne zružovie, ale po opláchnutí vodou začervenanie okamžite zmizne. Ak máte normálnu pleť, denné používanie pre ňu bude určite prínosom, toto je očividný bojovník proti jemným vráskam a hrubej koži, výsledok vidno už po prvom použití. V prípade takýchto silných prípravkov ponúka Dermalogica aj menšie balenia (30 ml, kuknite TU). Výhodou produktu je spojenie čistiaceho mlieka a exfoliantu v jednom a je určený vyložene pre zrelú pleť.
Rada od Dity: po spotrebovaní produktu radšej nahradiť exfoliantom Daily Microfoliant. Ide o veľmi šetrný púder, vhodný pre citlivú pleť aj na denné používanie. Pre mňa vraj ale bude opäť stačiť aplikovať ho 2-3 krát týždenne.
No, neviem, či sa ozaj vzdám tejto "zbrane ťažkého kalibru", výsledky už vidím. Dám si znovu urobiť diagnostiku po jeho spotrebovaní. Okrem toho začervenania počas nanesenia totiž nepozorujem nijaké negatívne zmeny, presný opak je pravdou, boj s drobnými vráskami, fľakmi a povädnutou sinavou kožou je zdatný!

4. Tonizácia


Tonikum zvyšuje hydratáciu pleti a zlepšuje vstrebávanie produktov do nej. Vyzbrojená som osviežujúcim peptidovým tonikom v spreji s antioxidačným účinkom Antioxidant HydraMist, ktoré aj intenzívne hydratuje. Opäť z rady Age smart.
Dala by som krk na to, že sprej intenzívne vonia po harmančeku, ten som ale v zložení nenašla. Možno je to vôňa muškátu, obsahuje olej z pelargónie. Predchádzajúci čistiaci produkt z pokožky poriadne "vydrhne" nečistoty a odumreté bunky a moju pleť podráždi, toto tonikum ju okamžite upokojí. Nemôžem o ňom napísať nič iné, len že je skvelé, v horúčavách som si ním tvár striekala aj niekoľkokrát za deň, keďže aj hydratuje. Je to také vlhké príjemné pohladenie tváre. Tiež je v ponuke v menšom, cestovnom balení.
Rada od Dity: nič nemeniť

Krém Super Rich Repair

 

5. Hydratácia


Hydratačný krém chráni proti vplyvom okolitého prostredia a zabraňuje predčasnému starnutiu pleti. Vybrala som si bombu-bombovú: hlboko vyživujúci, super koncentrovaný krém Super Rich Repair z rady Age smart, ktorý intenzívne regeneruje a chráni suchú, zrelú a dehydrovanú pleť.
Krém je biely, veľmi hustý a má jemnú citrusovú vôňu. Vytláča sa pumpičkou, čo je veľmi praktické a hygienické. Stačí malé množstvo vo veľkosti hrášku. Po pár minútach úplne vsiakne a po ďalšom premasírovaní prstami sa tvár neleskne. Nešúpe sa! Toto je pre mňa veľmi dôležité, neznášam to, keď sa mi z tváre šúpu zvyšky krému. Pocit po nanesení krému je... no, taký ten fajnovučký. Pleť vypne okamžite, ako keby ten hutný krém drobné vrásky vyplnil. Používam ho ráno aj večer.
Rada od Dity: krém nemeniť, ale používať ho skôr ako krém nočný. Ako denný je vhodný v zime. Na leto doplniť o ľahší hydratačný krém Dynamic Skin Recovery SPF50 s ochranným faktorom proti slnečnému žiareniu.

Haló! Mohla by som, prosím, hovoriť s Dermalogica? (foto august 2019)

Cielená starostlivosť


Patria sem vybrané ošetrenia tváre, ako napríklad produkty starostlivosti o okolie očí a úst, či pleťové masky.

6. Očný krém

Bohužiaľ, moje očné okolie (vráskavé vpadnuté kruhy pod očami) už končí na lícnych kostiach a horné viečka sa pomaly prepadnú cez oko. Na vysokoúčinný očný krém a masku v jednom Stress Positive Eye Lift som sa teda dosť spoliehala.
Chladivý biely krém bez výraznej vône sa nanáša pomocou chladivého masážneho aplikátora, takže mám pocit okamžitej úľavy. Na kruhy pod očami funguje zaraz: pleť vypne a rozjasní. Aplikujem ho denne ráno aj večer. Účinok zostáva viditeľný pár hodín po natretí (vypnutie), hlboké vrásky však krém nemá šancu odstrániť (to asi žiadny krém). Po dlhodobom používaní sú teda vrásky také, aké boli, zmizlo však nepekné tmavé sfarbenie kruhov pod očami. Produkt vlastne splnil to, čo sľubuje. Horným viečkam, naopak, už asi nepomôže nič, ani svätená voda. Leda tak skalpel. Zlepšenie stavu vidím len pod obočím, kde je pokožka hrubšia a paradoxne na vráskach v kútikoch očí, ktoré boli na tvári ako prvé, kedysi dávno ešte v minulom storočí. 😊
Zrkadielko, zrkadielko, povedz že mi...

7. Pleťová maska


Masky poskytnú pleti výraznú vzpruhu, či už potrebuje dôkladne vyčistiť, hydratovať alebo regenerovať. Moja maska MultiVitamin Power Recovery Masque obsahuje koncentrované vitamíny, má antioxidačný účinok a keďže je tiež z rady Age smart, určená je pre zrelú pleť.
Maska je sladká, má žlté sfarbenie a konzistenciu podobnú lekárenským mastiam. Bola som presvedčená, že teda obsahuje propolis alebo má niečo spoločného s medom, nič podobného som však v zložení nenašla. Ešte aj vôňa je taká medovo-lekárskomasťová. Pravdepodobne je sladká chuť a možno aj vôňa spôsobená pridaním sladkého drievka (lékořice), ktoré má pokožku upokojovať a znižovať jej citlivosť. "Upokojovadlá" sú v maske asi ozaj potrebné, lebo toľká koncentrácia vitamínov vie pleť riadne podráždiť. Najmä retinyl palmitate (zmes retinolu - vitamínu A1 a kyseliny palmitovej) spôsobuje po niekoľkých minútach jemné štipkanie. Na druhej strane je to jedna z najúčinnejších látok s antiageovým účinkom a nie je tak agresívna ako retinol čistý. Práve produkty s čistým retinolom ma štípu tak strašne, že ich musím okamžite umyť. S maskou som teda spokojná, používam ju raz do týždňa aj na krk a dekolt, výborne ju znášam a mám k nej len jedinú nepodstatnú výhradu: po pôsobení sa musí umyť. Mám rada výživné masky, ktoré vsiaknu a basta. 😉


Záver


Od nijakej účinnej kozmetiky by som nikdy neočakávala toľký zázrak, že razom omladnem na štyridsiatničku. Ani som veru zázračne neomladla. Zlepšenia sú však očividné. Pozorujem mierne vypnutie kontúr tváre, zmiernie škvŕn a vyhladenie (vyplnenie?) jemných vrások. Výsledky sú najviac viditeľné na lícach, nad hornou perou, pod očami a čo ma najviac prekvapilo - v dekolte. Tvár totiž končí tam! Po ošetrovaní dekoltu produktami Dermalogica hlboké vrásky medzi prsiami, samozrejme, nezmizli, nemám však žiadne fľaky a pokožka je skutočne doslova omladená. Neviem posúdiť, či som v tvári fakt "omladla", pleť však vyzerá oddýchnuto, vypnuto a je lepšie farebne zjednotená. Viditeľné zmeny sú teda na hrubšej pokožke, nepatrné na tej tenkej (očné viečka, krk). Mám pocit, že sa mi zlepšil aj stav rozšírených žiliek na lícach, sú oveľa menej viditeľné.

Moja osobná rada, ktorá sa netýka kozmetiky:
Nevystavujte svoj dekolt slnku. Podľa možnosti už nikdy. Ja si ho pred slnkom chránim už najmenej päť rokov, však najrýchlejšie "zhorí" a fľakatý stav dekoltu mojej mamy v sedemdesiatke vrátane malígneho melanómu mi je dostatočnou výstrahou. Hlboké výstihy nosím doma a na večerné podujatia a fakt s hrdosťou.
Po diagnostike a ošetrení tváre som od Dity Eglovej dostala osobný skin fitness plán, v ktorom mám presne vypísané vhodné produkty, čas ich používania (ráno, večer) a aj frekvenciu.


Celkom na záver: tento týždeň ma Dermalogica pozvala na predstavenie nového produktu, ktorý po 5-ročnom výskume príde na trh 19. augusta tohto roku. Kým nebude oficiálne predstavený, nemôžem vám ho ešte ukázať, ale už ho mám doma a testujem ako divá. Vyzerá to na revolučnú bombu, moja pleť ho znáša výborne, určite podám hlásenie!


Dúfam, že tento článok bude pre vás prínosom a že po jeho prečítaní dostanete chuť dať si už-aj aspoň domácu pleťovú masku. Pekný víkend, dievčatá a nezabudnite sa trošku rozmaznávať!

Súvisiaci článok: Mladá z posledných síl




Baba Slováková

13 komentárov:

  1. Tak ti ďakujem, nutne potrebujem ten exfoliant! :) Inak skvelé, že majú aj takúto kozmetiku pre citlivky, tiež nemôžem klasický peeling. Velmi pekne napísané :) Linda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten exfoliant, čo mám, je pre normálnu pleť. Takže si radšej kúp to menšie balenie alebo rovno ten jemnejší. Tento je vážne silný a veľmi účinný. Ďakujem za pochvalu :)

      Odstrániť
  2. v štýle Jacqueliny Bisset... Jana K.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nedáva si botox a ostal jej výraz, stále je to ona, šatník jej až tak nepoznám, z dostupných fotiek pôsobí autenticky . Je šik.

      Odstrániť
    2. Wow, tak to je teda kompliment! Ďakujem krásne! Áno, nijaký botox ani za svet!

      Odstrániť
  3. Evi, autenticka, prirodzená dáma.. neumela, sarmantna žena.. to je dnes vzacnost. Gabi M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, ďakujem Ti, Gaboš! Ale to je len tým, že sa ja bojím všetkých tých tetovaní obočia a injekciových vpichov. Ako čert svätenej vody...

      Odstrániť
  4. Evi, stále si fantastickã, krásna, elegantná a hlavne prirodzená. No ale veď máš to mať po kom. Všetko si zdedila po mamine "KALINOVSKEJ DÁME". Lýdia Poláková

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, ďakujem Ti, Lydka, za toľkú poklonu! Blog som začala intenzívne písať až v roku 2016, po jej smrti, ako keby mi odovzdala žezlo...

      Odstrániť
    2. Veľmi by sa z Teba tešila ako vždy.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram