Mladá z posledných síl


Tento článok vznikol v spolupráci s Dermalogica.
Začína to po päťdesiatpäťke. Bez varovania a vôbec nie nenápadne. To sa tak jedného rána zobudíte a nestačíte sa čudovať: to kde sa tieto vrásky nabrali? Včera tam ešte predsa neboli! Odrazu začne vaša pokožka starnúť rýchlosťou blesku a vrásky sa zjavujú aj na miestach, kde by človeku ani len nenapadlo, že by sa mohli niekedy vyskytnúť. Na vnútornej strane stehien, vnútornej strane predlaktia, na lícach... 

Tento jav už nemá s mimikou či s pravidelným cvičením nič spoločného. Spomínam si, ako dcéra pred desiatimi rokmi ukazovala moje fotografie 58-ročnej panej. Dáma fotky pochválila a len si povzdychla: "Jáj, ešte je mladá. Dramatické starnutie začne až po päťdesiatpäťke!"


A mala pravdu. Nastúpilo klimaktérium, prestali ma chrániť ženské hormóny a pokožka sa začala meniť. Starnúť ako divá. Starala som sa o ňu hádam už od puberty, aj tak si robí, čo len chce. Viac som pre ňu urobiť nemohla, alebo áno? Som totiž alergička, mám obmedzený výber.

Alegria na lanolín


Blbnúť s krémami a s telovými mliekami som začala ozaj skoro. A čoskoro som bola samá vyrážka. Keď sa mi po niekoľkých rokoch striedania kozmetiky štýlom pokus-omyl pokryl výsypom aj chrbát, bol najvyšší čas na kožné testy. Ukázalo sa, že mám alergiu na harmanček a lanolín. No nazdar! V harmančeku som si pravidelne oplachovala vlasy. Mávala som ich po pás, preto ten výsyp. Nuž a lanolín? Márišku, veď ten je tuším vo všetkých telových a odličovacích mliekach! 

Lanolín (tuk získaný z ovčej vlny) je údajne veľmi podobný ľudskému kožnému tuku, preto ho pokožka tak dobre znáša. Zároveň je však zdatným alergénom. Prírodný lanolín je vždy znečistený pesticídmi. Aj keby sa ovce pásli na panensky čistej tráve, ich vlna je proti parazitom tiež chemicky ošetrovaná. Už viete, prečo tu tak adorujem (niektoré) rastlinné oleje. Mlieka nepoužívam už roky, nebaví ma lupou študovať miniatúrnym písmom napísané zloženie, odličujem sa olejom, telo natieram tiež olejom.

Dermalogica lanolín v kozmetike mať nechce


Keď ma spoločnosť Dermalogica oslovila s ponukou na spoluprácu, potešila som sa aj zneistela zároveň. Isteže by som rada oprobovala produkty dobrej značky, dajaké tie fajné a účinné krémiky, kývnem však na to bez vyskúšania? Bez vzorky? 

Urobila som teda kuk priamo na americkú stránku Dermalogica a bola som ozaj prekvapená. Spoločnosť je úplne prvou kozmetickou značkou na svete, ktorá uviedla na svoje obaly kompletné zloženie výrobku - a to už v osemdesiatych rokoch. Uvádza ich presne aj v svojom e-shope pri každom krémiku. Výrobca zároveň garanuje, že jeho produkty neobsahujú umelé farbivá a vône, kadejaké ďalšie sajrajty a... lanolín!!! (TU)


Zajasala som, odsúhlasila spoluprácu a teraz sa podržte: prišiel mi návrh kompletnej ošetrovacej sady, ušitý na mieru. Ergo pre zrelú pleť. Prvý krok: čistiaci olej. Olej! Nikomu som to neprezradila, že sa odličujem olejom, naozaj. Ani že som alergička. Nekecám. Mala som dvojnásobnú radosť. Po prvé, že vyfasujem olejček a po druhé: že som to asi doteraz robila dobre.


Čo všetko moja sada presne obsahuje, vám prezradím tak o mesiac. V zásade mám olej a gél na dvojfázové odličovanie, tonikum, očný krém, vyživujúci krém a pleťovú masku z pleťovej rady Age Smart. Najprv to chcem používať, ozaj vyskúšať. Spojím sa tiež s expertkou zo spoločnosti Dermalogica, aby som sa o produktoch dozvedela viac. Zároveň už budem môcť referovať, čo a ako funguje.
Vitajte doma, detičky!


Zatiaľ len takáto skúsenosť: odlíčila som sa olejom, natrela krémom a tak som vyštartovala za mojou švagrovou. Fotiť sa. Tá žasla, ako dobre vyzerám (hehe, nové krémy bývajú sakra účinné, uvidíme, či si na ne pleť časom nezvykne), rovno sa tiež namazala a krochkala si blahom.
Tvár je ako kožená čižma. Nenakrémuješ ju - popraská. (Rada od mojej netere, vyštudovanej kozmetičky).

Sivo-biela kombinácia á la Dermalogica nie je pre zrzky ideálna. Škoricový trik tentokrát v podobe topánok to však istí.


Zvyknete si študovať zloženie kozmetických výrobkov, alebo len tak naverímboha používate svoju osvedčenú kozmetiku?

Outfit:
Sukňa: Zara
Tričko a svetrík: Lindex
Topánky: Baťa
Okuliare: Mr. Boho
Taška: ručná práca z hrubej kože, filcu a bavlneného lana od poľskej dizajnérky

Ďalšie články na tému krása nájdte v sekcii Stále krásna.





Baba Slováková

9 komentárov:

  1. ty si mladá stále a netreba ti na to nič:)Ďuri

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Ďuri, za kompliment, ale treba mi, veru treba!

      Odstrániť
    2. mladosť je v hlave :) a na to netreba nič. To že našej schránke niečo treba, to je iné.

      Odstrániť
  2. Tvůj dnešní outfit se mi moc líbí. A jestli studuji složení kosmetiky? Přiznám se, že moc ne, nejsem alergik a moje smíšená pleť leccos snese. K tomu stárnutí bych ještě dodala, že se to skokově zhorší s chorobou, a může to být i obyčejná chřipka. Vloni po nemoci jsem našla vrásky na místech, kde předtím tutově nebyly.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dášo! Za pochvalu outfitu.
      Tie skoky ma desia. Potom si ale zvyknem. Potom sa to na chvíľu spraví (už som zvyknutá, povedzme, že aj oddýchnutá... ergo celkom spokojná), ale za chvíľu objavím zase niečo nové. Najnovšie sú to fibrómy. Celkom miniatúrne, schované pod okuliarmi, ale sú to ony. Toto už je na kožné, dokelu.

      Odstrániť
  3. Milá Baba Slováková:)Dermalogica je skvelá, už ju používam 3 roky a som spokojná, verím, že budeš( dôverné internetové oslovenie) aj Ty. Outfit, ako aj všetky ostatné, skvelý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto veľmi rada čítam, lebo ja som mala hneď skvelý pocit, ako som si ošetrila tvár, len som krémy nechcela príliš a vlastne predčasne vychvaľovať. Teraz už kozmetiku používam dlhšie a som veľmi spokojná.

      Odstrániť
  4. Ten predošlý komentár je od Alena Kvačkajová, nerada som anonym, ale nepodarilo sa mi komentovať pod vlastným menom

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram