Lovec dizajnu: ušité u nás doma


Tento článok vznikol v spolupráci s českou odevnou značkou Pietro Filipi.
Sľúbila som predviesť svoje nové kvetované letné šaty spoločne so sakom. Už som sa v nich producírovala v Zahradách pod Pražským hradem, horúco bolo vtedy ako v pekle. Len čo sa ochladilo, môžem konečne vrstviť. Vrstvím ja veru náramne rada, to potom netreba toľko zaťahovať brucho, poznáte to.





Priletela Fairy, ochotná fotografovať a ja odhodlaná na všetko. Ideme fotiť priamo ku výrobcovi mojich šiat, do predajne Pietro Filipi na Národní třídě


Mám trochu trému. Väčšinou sa v predajniach snažím byť priam neviditeľná. Plížim sa poza štendre, len aby ma predavačky neobkľúčili s obligátnou otázkou, ako mi môžu pomôcť. No, nijako. Nepotrebujem pomoc, tajím túto odpoveď a ak mi chcú pomáhať silou-mocou, vyplašene cúvam von. Takto nenápadne som si vybrala presne v tejto predajni i oblečenie, čo mám na sebe. Tentokrát budem ale musieť rozjarene rozraziť dvere a z voleja si vypýtať povolenie nafotiť outfit i v interiéri. Ak mám v nejakej veci osloviť neznámych ľudí, bývam neistá, aj keď dnu vpálim v ich značke. Bláznivá baba. Nie som už na takéto vylomeniny trošku pristará?



Obavy vôbec neboli na mieste. Už keď som sa promenádovala popred výklad, kukučkali predavačky cez sklo a mávali mi. Dnu som vošla ako jasná správa.



Nie ste vy pani Slováková?
Zalapala som po dychu. Mladá predavačka ma vraj sleduje na Instagrame. 
Instagram je boží! 

Pietro Filipi


Značku som prvýkrát objavila pár rokov po revolúcii pod Michalskou bránou v Bratislave. To som si vtedy myslela, že ide o zahraničný butik. Zbystrila som, keď začala s týmto českým výrobcom oblečenia spolupracovať na návrhoch Soňa Müllerová. Veru som si z jej kolekcie jedno šmrncovné sáčko i kúpila. Odvtedy pre spoločnosť navrhovali mnohé ďalšie naše štýlové dámy, ale najmä poprední módni návrhári. Viacerí z nich majú i vlastné značky a pre Pietro Filipi vytvárajú špeciálne kolekcie, napríklad Ivana Mentlová kolekciu Silverline, Monika Drápalová kolekciu Psychotropical alebo Ana Margarita Dias Machado (Portugalka) kolekciu Slow Futures.

Hodnota oblečenia Pietro Filipi však nie je len v kvalitnom dizajne a spracovaní, ale i v limitovanom počte vyrábaných kusov. Šije sa v Česku a na Slovensku, značka podporuje lokálnu produkciu.


V týchto dňoch oblieka Pietro Filipi na Medzinárodnom filmovom festivale Karlovy Vary do casual outfitov Aňu Geislerovú, Terezu Voříškovú, Josefínu Rašilovovú a mnohé ďalšie slávne divy. No a v Prahe mňa. Myslím, že Jirka veeeeľmi pochybil, keď ma nepozval.



Som vešiak na šaty. Hrám sa na figurínu. Moja bike bunda zo zmesi ľanu, viskózy a elastanu je tiež odtiaľto a bola ušitá na Slovensku.


Keď som už tu, zase pošmírujem, čo by sa mi tak zišlo. Žeby kabelka? Odcitujem komentár jednej mojej čitateľky: "Aký je vhodný počet kabeliek? Ešte jedna". Táto má podobnú štruktúru ako ľanová bunda, aj by mohla byť.


Nemala som sem chodiť! Objavila som prďácku kabelku koženú, už zas nebudem spávať.


Presne ku mne pasuje. Budem mať čoskoro šesťdesiatku, milé moje detičky, nezložíte sa???


Outfit:
Topánky: Geox
Kabelka: Mango
Náušnice: Zara
Prstene: Mgr. Ing. arch. Kateřina Vocelová

Súviciaci článok (kde nakúpite značku lacnejšie?):  Sprievodca outletmi II. - Pietro Filipi





Baba Slováková

9 komentárov:

  1. Tak kabelku, ci vylet??? Fairy

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nejlépe oboje, ale kabelku hned. Je to limitovaná edice :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, Dášo, oboje nedostanem. Narodeniny až v novembri, taže mám za to, že dovtedy sa mi kabelka zunuje už len z fotky. A bude rozhodnuté.

      Odstrániť
  3. Pietro Filipi je dobrá, cenově dostupná značka. Také mám pár kousků. Sluší vám to. Ro

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za kompliment. Áno, je to kvalitná značka, ten rozdiel oproti zahraničným masovým odevným reťazcom je veru poznať.

      Odstrániť
  4. my pleasure! Your style is always good! J.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vždycky Ti to moc sluší!!!! Ale tentokrát mimořádně moc a moc!!! Vypadáš fantasticky!!!! Anežka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram