Záhrada ruží

Trochu zanedbávam blog, ja viem. Túlať som sa bola, do krajiny najmilovanejšej zašla, blízkych a dobrých ľudí postretávala. Fotografie sú, aj články budú, dlhujem vám však ešte dokončenie putovania po Zahradách pod Pražským hradem. Keď sme tam raz už vliezli (súvisiaci článok TU), kúšťok sme sa ešte i po iných zákutiach poobzerali.


Malá Fürstenberská zahrada


Táto záhrada nie je taká okázalá ako Ledeburská zahrada, je však útulnejšia, komornejšia. Stretávame tu len komótneho záhradníka. Ideme vraj po funuse, ruže už odkvitajú. To nič, veď ani ja už nie som orosená ruža v rozpuku, aspoň to bude k téme.




Takto vyzerá Malá Furstenberská zahrada pri pohľade od Malej Pálffyovskej zahrady.


Súčasná podoba záhrady je neskororokoková záhrada talianskeho typu. Vznikla v rokoch 1784 až 1788, predtým tu boli vinice.

Centrálne schodisko spája jednotlivé terasy od glorietu až po lodžiu, kde sa nachádza prístup ku výhliadkovej terase a altánku. Na východnej strane je schodisko, vedúce ku malej veži, ktorá slúži ako priechod medzi areálom Pražského hradu a komplexom záhrad pod ním.

Pohľad od vstupu z Kolowratskej zahrady.



Gloriet je murovaná záhradná stavba, zo všetkých strán otvorená. Na rozdiel od altánu máva bohatú sochársku a maliarsku výzdobu, oslavujúcu nejaké hrdinské činy. 





Korzujem hore-dole schodmi a predstavujem si dámy v krinolínach, ako sa tu prechádzajú. Vzhľadom na nedávnu výstavu viktoriánskych šiat mi tie predstavy akosi nejdú. Ako tí ľudia vlastne túto nádheru využívali?!  Čo tu robili? Je mi jasné, že negrilovali, nežúrovali, nevyrevúvali ľudové pesničky do rána bieleho. Nevyvaľovali sa v plavkách na lehátkach. Ozaj sa milostivé panie zošnurované v korzetoch trieskali hore týmito strmými schodmi? A keď, tak načo? Aby im tam gavalier podal ružu? 

Nejako mi dochádza, že ak záhrady neboli určené vyložene len pre reprezentáciu, dolná časť s ružovými záhonmi slúžila dámam a možno i deťom a tam hore sa chodili zašívať páni. Či?





Outfit


Ľahulinké letné šaty z viskózy a elastanu som si kúpila pôvodne ku sandálkam na podpätku. Dajú sa totiž nosiť i tak, že sa uviažu v páse a vrchná časť sa podkasá.  Dĺžka šiat sa tak trochu skráti a je to veľmi šik. V skutočne horúcom dni, keď sme sa túlali po záhradách, som však na podpätky rezignovala. Obula som šlapky a šaty nechala voľne splývať, dlhšie mi ku takejto obuvi akosi štimovali viac. 

Určite predvediem i tú plánovanú variantu a aj so sakom. Taký ten elegantný štýl na formálne príležitosti. Tentokrát som si vyskúšala doplnky v troch rôznych farbách, pričom každá z nich sa v autorskej potlači na šatách nachádza. Také letné, hravé a pohodlné to je, čo poviete?


Outfit:
Šaty: Pietro Filipi
Šlapky: Zara
Kabelka: Parfois
Náušnice: Zara
Okuliare: Mr. Boho




Baba Slováková

10 komentárov:

  1. Tyhle šaty jsou jako sen, ty bych brala hned!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, ďakujem. Ešte ich párkrát predvediem v iných kombináciách.

      Odstrániť
  2. I would love to get translations of this lady's posts. The architectures she shows are stunning and I like her style too. Sh.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krása, toto máte v Prahe? iný svet, Romantika, s veľkým R ! Na Pražskom hrade som bola, ale že aj takáto nádhera tam je, som nevedela... Vďaka za blog :-)
    Katarína V.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jój, Katuška, treba kuknúť dole z hradieb. Zhora sú záhrady vlastne najkrašie!

      Odstrániť
  4. Vyzanedbáváte blog a já zanedbávám jeho čtení. Moc se těším, až to budu napravovat. Tenhle kousek byl skvělý. Děkuji.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wow, ďakujem za kompliment, len neviem, či je reč o texte alebo o fotkách. Od Vás by ma potešilo, keby to bol ten text... vážim si Váš komentár.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram