Ktorú kabelku?

Kam pôjdem nafotiť nové ležérne prúžkované letné šaty, mi bolo jasné od samého začiatku. Najkrajšie miesto v Prahe s tou pravou letnou romantickou atmosférou sú Zahrady pod Pražským hradem a menovite ku týmto pásikom bude úplne najsamlepšia Ledeburská zahrada.

Ledeburská zahrada


Tesne po poludní sme v slnečný horúci deň čakali v záhradách davy turistov. Hm, ani živej duše. Do záhrad sa platí vstupné (100,- Kč), turisti chcú, tuším, všetko zadarmo. Mám radosť, môžeme sa tu motkať a fotografovať do sýtosti.



Historická záhrada je pomenovaná po grófovi Adolfovi z Ledebouru, ktorý získal priľahlý palác v roku 1852. Roky bola veľmi schátralá, s jej rekonštrukciou sa začalo v roku 1990. Bohužiaľ, jej staticky i klimaticky exponovaná poloha spoločne s nevhodne zvolenými stavebnými materiálmi vedú k rýchlej degradácii omietok a častí muriva. Od roku 1993 je správcom Zahrad pod Pražským hradem Národní památkový ústav a ten ohlásil novú postupnú rekonštrukciu všetkých záhrad.


Symetricky radené terasy spájajú schodiská. Na vrchole hlavnej osi záhrady stojí otvorený päťboký pavilón, ktorý tvorí výraznú dominantu.

My však zostávame na terasách spodných, práve tu kvitnú ruže a levanduľa.





Spodná terasa (parter) s centrálnou fontánou.







Sala terrena na najspodnejšej terase záhrady.



Bohato členená stena oproti saly terreny s rozbiehajúcim sa schodiskom, ktorého ľavé rameno vedie do hornej terasovitej záhrady. V nike uprostred stojí socha Herkula, zápasiaceho s Kerberom.


Outfit


Šatôčky sa mi páčili veľmi, len jednu chybu mali - veľký výstrih vpredu i vzadu. Takmer som odišla s dlhým nosom, ale potom som sa po predajni vychytila dovtedy pátrať, pokým som neobjavila podobné tričko.

Poviem to takto: kozenky sú ešte na počudovanie celkom dobré, vo výstrihu sa však už vytvorili kolmé vrásky.  Nerada ich otŕčam. Chcelo to pridať práve v tomto mieste nejaké centimetre látky navyše a na chrbte zakryť zapínanie podprdy. Takto vznikla z núdze cnosť, tá hra s pásikmi ma baví.


Pásikované sandály sa ku outfitu pýtali samé, ťažké rozhodovanie nastalo pri kabelkách. Obe letné sa mi hodia! Rybka ku náušniciam, okrúhla ku topánkam a vlasom. Tak som zobrala obidve. Ktorú by ste ku tomuto oblečeniu vybrali vy?


Outfit:
Šaty: Zara
Tričko: Zara
Náušnice: Zara
Kabelka okrúhla: Mango
Kabelka rybka: Mango
Sandály: Tamaris
Okuliare: Mr. Boho




Baba Slováková

16 komentárov:

  1. Krása, proužky mě budou bavit vzdycky! Myslím, že v nich každý vypadá mlade, letne a uvolněně. Já bych si vybrala kabelku rybku, mám totiž ráda vodu a ryby taky. Dneska mezi nimi i plavu, bohužel už poslední den dovolené. To mi připomíná, nechcete věnovat nějaký příspěvek taky plážové módě? Nenutím vás fotit se v plavkách, stačí nějaké tipy pro nás ženy v nejlepších letech.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uff, v plavkách sa mi veru fotiť nechce. Pozerala som už aj nejaké fotografie na nete ku téme plážovej módy pre dámy po päťdesiatke, nasadili ste mi chrobáka do hlavy. Je toho ozaj žalostne málo. Niečo som objavila na Instagrame, odkladám si inšpirácie. Len mám toho momentálne veľa - pracovne a i kopec outfotov nafotených, nestíham to spracovať. Dúfam, že sa mi ten článok do konca júna napísať podarí. Ďakujem za komentár i za inšpiráciu!

      Odstrániť
  2. A víťazom sa stáva ....... rybička! Šaty sú krásne a s tým tričkom je to super nápad. Srdečne ťa pozdravujem, babulienka. Ľubica

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Ľubka! Pod šaty mám vymyslené i iné tričká a tielka a rybičku veru vynosím, kým je v kurze. Keď vyjde z módy, budem v nej držať náušnice :D

      Odstrániť
  3. Skoda,ze proužky na šatech nejsou k sobě lépe sesazene, zvláště na ramenou. Jinak prima. Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie prúžky som si všimla už v predajni. Presne spojené mali len jedny šaty veľkosti S a tie mi boli malé. Vo veľkosti M boli už všetky takto šlendriánsky ušité, nuž som vybrala aspoň také, kde je to na oboch pleciach symetrické. Holt, rýchloobrátková móda...

      Odstrániť
  4. Já bych také dala přednost kabelce rybičce, má k těm šatům větší šmrnc díky té červené hvězdici. Moc Vám to sluší. Krásné fotky ve stylovém prostředí, smekám před fotografem/fotografkou. Jana S.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rybička sa aj mne veľmi ľúbi, ale tú okrúhlu budem asi nosiť dlhšie, je univerzálnejšia. Ďakujem za komentár, fotografovala dcéra, odovzdám poklonu.

      Odstrániť
  5. Na ryby mám alergii, ale pro tuhle hlasuju taky! Ona tedy i ta kulatá kabelka je moc hezká, jen je to s ní takové obyčejnější. Ryba je krásně praštěná a dodá tomu hravost a šmrnc. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, tá ryba je ozaj praštěná. Baví ma. Cudzinky ma v meste zastavujú, kde som ju kúpila. Mango pozná celý svet, ibaže sa vypredali behom jediného dňa.

      Odstrániť
  6. škoda, že tie šaty nie sú lepšie ušité... také nápadné pásiky by si zaslúžili lepšie zosadiť predný a zadný diel (ale to je jediná chyba, vyzeráte nádherne)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na toto som odpovedala už vyššie. Lacné boli, tak to neriešim. Ďakujem za kompliment!

      Odstrániť
  7. Napada mi oblubeny citat: "Aky je vhodny pocet kabeliek (siat, topanok...)?"
    "Este jedna."

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Smejem sa, až mi slzy tečú. Toto si musím zapamätať!!!

      Odstrániť
  8. Ja obidve ale trošku viac tu okrúhlu. Inak super článok aj outfit. No a tá levanduľa. Až sem ju cítim. Soňa

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram