Ten klobúk!

V posledných rokoch som si na narodeniny od svojich detí želala výlučne zážitkové darčeky. Šesťdesiatročná som cestovala do Florencie kuknúť galériu Uffizi, šesťdesiatjedenročná som letela do Zürichu omrknúť Henriho Matissa v Kunsthause. Tohto roku som mala vysnívaný jesenný Amsterdam, ale... veď viete, čo to bol za rok. Neprekročila som hranice môjho nerodného Česka. A tak pred deťmi vyvstal obrovský problém a otázka, ktorou ma podchvíľou trápili: čo chceš, mami, na narodeniny???

Sama som veru netušila, čo chcem. Mám pocit, že už všetko mám, nič mi netreba. Možno nové dioptrické okuliare? Pred oslavou zostalo podozrivé ticho a ja som akosi automaticky počítala s darčekovou poukážkou do optiky.




Si viete predstaviť to prekvapenie, keď som fasovala obrovitánsku škatuľu! V nej trónil môj vysnívaný klobúk. Už som si naň ani nepamätala, a tak som vážne sadla na zadok. To bolo tak: v januári sme s dcérou Fairy fotografovali outfity v Židovskom měste. Bola som oháknutá, našminkovaná, s kalapom na hlave, to som veru s patričným sebavedomím obrazila aj niekoľko okolitých luxusných butikov. Tento konkrétny klobúk sa mi páčil najviac, navyše mi presne pasoval ku kabátu, ktorý som mala práve na sebe. Lenže bol šialene drahý. Poznáte to? To odchádzate z predajne s ovisnutým nosom a so lžou, že si ešte kúpu premyslíte. Pritom dobre viete, že nepremyslíte. Že NIE.

Klobúk som teda so smútkom vyhnala z hlavy, Fairy naň však nezabudla. Mala som obrovskú radosť! Prekvapko ako hrom. Ako je možné, že si takmer po roku pamätala, za čím mi duša pišťala???

 
Prekvapeniam nebolo v ten môj narodeninový deň konca-kraja. Brácha so švagrinou sa dovalili s ďalšou okrúhlou škatuľou. Myslela som si, že aždaj torta a to takáto krásna kytica.


Napokon mám aj tie nové dioptrické okuliare. To sa pacol po vačku Berner. Vraj si mám kúpiť niečo praktické, vyložene praktické! Hehe, hneď som vedela, čo to bude.

Slnečných dní na fotografovanie je málo, príležitostí ešte menej. Zakrátko sme sa opäť zišli celá família vinšovať môjmu vnukovi k meninám a deň to bol ako maľovaný. Takto som sa teda ohákla, aj ten nový klobúk som si zacapila. Však sa mi naň deti poskladali. Reku, nech majú radosť. Staršia dcéra Pragmatická to akosi ani nepostrehla, chystala slávnostný obed. Zato mladšia Fairy pochopila hneď na prvý kuk. 

Aha... najprv fotíme, však?

 
Takto teplákovo som sa teda vyrichtovala na rodinnú oslavu. Fotografie, na ktorých sa po pečenom králikovi všetci skapatí vyvaľujeme na gauči, neprikladám 😀.



 

 
Nie som nijaká veľká preborníčka v pečení, tento talent mi nebol daný. Bez "krtkovej torty", ktorú si vnuk rozkázal, by ma však k dcére do bytu ani nevpustili. Podarila sa mi a keďže v ten deň bola aj prvá adventná nedeľa, dávam sem ešte fotografiu s tortovým zátiším. 

Mladšia dcéra si pamätá moje fashion obsesie, staršia zase vie vykúzliť rodinnú atmosféru. Obrus na stole je po mojej mamičke, ktorá ho zdedila po svojej babičke. Takto nostalgicky nám začal advent...


Outfit:

Klobúk: Tonak

Kabát: Zara

Joggingová súprava: Mango

Košeľa: H&M

Tenisky: Vagabond

Okuliare: Mr. Boho 

 






Baba Slováková

2 komentáre:

  1. Krásné, skoro bych napsala, že ti závidím ten klobouk, ale hlavně to, že ti klobouky sluší, ale ve skutečnosti ti to přeju, takže to není opravdová závist. Kombinace s joggingovou soupravou a kabátem je skvělá (ten kabát bych mohla mít i já, letní bledule). Zdraví a štěstí do nového roku, Evo! Snad se nám podaří vyjet i někam za hranice republiky i všedních dnů.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som to tu určite písala, že nie všetky klobúky mi sedia, skôr mi drvivá väčšina žalostne nesvedčí. Už aj preto, že som malá. Tento bol ale kedysi vyskúšaný, ako píšem... :)
      Ďakujem Ti za milý a povzbudivý komentár. Všetko dobré v novom roku aj Tebe!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram