Už ste si niečo nové kúpili?

Obrat módneho priemyslu sa vraj prepadol o 75%. Ani ma tento údaj veľmi neprekvapil. Sama som si na seba od začiatku marca nekúpila nič, doslova nič. Načo aj, keď som sedela doma a nikam nemohla chodiť?! Predpokladám, že práve oblečenie v čase blackoutu nezháňal nik.
Už počas karantény sa na sociálnych sieťach začali objavovať výzvy na podporu rôznych komodít. Aby neskrachovali najmä malé prevádzky. E-shopy ma však nijakovsky nelákali a v neistých časoch velil zdravý rozum radšej šetriť, než bezhlavo nakupovať. Najmä handrové obchody som si šmírovať doslova zakázala.


Keď sa začali uvoľňovať opatrenia voči nákaze, nedalo mi to. Obišla som niektoré konečne otvorené obchodíky na našej ulici a všade pustila nejaký ten chlp.

Hovorí sa, že domov máte tam, kde sa poznáte s ľuďmi v pekárni a v trafike a v kvetinárstve a tak. Mojej najbližšej pekárni a cukrárni šéfuje Slovák, vždy prehodíme zopár slov. Vraj to celkom ide, odkedy opäť otvorili, len zostal uviaznutý v Prahe, nemôže sa dostať na Slovensko za rodinou. Babenka v kvetinárstve bola naozaj šťastná, že som kúpila kyticu, rozbieha sa jej to len pomaličky. O tejto dáme viem, že bola profesionálnou tlmočníčkou z nemčiny a zriadením kvetinárstva si splnila svoj sen. S odretými ušami, platiť nájom na Bělohorskej nie je nijaká sranda.

Keď som si všimla, že otvorili aj môj obľúbený sekáč, mierne som zaváhala. Ale iba na chvíľu. Aj s paňou v ňom sa dobre poznám, tiež má svoje starosti. Najmä dobre vidím, ako bez prestania od rána do večera žehlí ten svoj tovar. Namaká sa ako kôň. 

Aby bolo všetko jasné, hovorím vám tu o päťdesiatnikoch. Sú to len moji známi, ale akosi by som nerada o nich prišla. Patria ku koloritu našej ulice a sú to skutočne príjemní ľudia.


V sekáči som si v letku kúpila túto košeľu s bodkami a rovno aj džínsovú bundu k nej. A končne mi vyšla fotografia spred jedného z domov u nás v Břevnove. Tá jeho fasáda ma vždy lákala, fotografuje sa tu však zle, vstup je obrátený na sever a miesto je to dosť tmavé.


Trošku smiešna fotka, vyzerá to, že sa lakťom opieram o auto... a práve preto som ju sem napokon aj dala.


V našom ospalom "okresnom mestečku", ako Břevnov nazývam, sa žije nepochybne akosi inak ako v hektickejších častiach Prahy. To vám takto ľudia pokojne požičajú aj psíka na fotografovanie. Rehlím sa, lebo sa volá Dante, presne ako náš kocúr, ktorý nám pribudne do rodiny.


Takto teda vyzerá môj najnovší nakupovací outfit a ak sa zatúlate do břevnovských ulíc, najskôr ma v ňom aj uvidíte. Košeľa rafinovane kryje karanténne brucho, krátka bunda vyvažuje proporcie, toto som si rýchlo obľúbila.



Svetlomodrá vraj nie je celkom ideálnou farbou pre rusovlásky, ja na to ale kašlem. Urobila som si výstavku svojho jarného svetlomodrého šatníka od ľanového saka pre teplé dni až po hrubú džínovú košeľu s pulóvrom pre chladnejšie počasie (zľava doprava) a vytešujem sa. Škoricový trik v podobe kabeliek to istí, ale ako ukazujem na predchádzajúcich fotkách, stačí aj vhodný make-up. Očné tiene sú sivé a rúž telový.


Samotnú ma prekvapilo, že všetky "sáčka" sú z Manga. Krátka džínová bunda, bodkovaná košeľa a biely pulóver (tiež Mango) sú však úlovkami zo spomínaného sekáča. Tento článok je reklamou na second-hand STYLE na Bělohorskej ulici v Prahe 6 (zastávka Marjánka), aj keď o mojej iniciatíve jeho majiteľka vôbec netuší. Naozaj. Ak by ste do neho prišli nakuknúť, nevynechajte ani cukráreň Panerie a kvetinárstvo Pěkné kvítko na opačnej strane ulice hneď pri zastávke električky 😊.
Alebo podporte svojim nákupom malé obchodíky v tej vašej ulici.

Outfit:
Denimová bunda: Mango
Denimová košeľa: Papaya
Denimová nákupná taška: Replay
Nohavice: Mango
Tenisky: Gant
Kabelka: neviem, mám ju už od gymnázia
Hodinky: Tchibo







Baba Slováková

8 komentárov:

  1. Ja som si stále počas tohto obdobia hovorila, že oblečko nejdem kupíovat, načo, ved som doma. Za celé takmer 3 mesiace som si kupila akurat spodne prádlo a 2 leginy na domáce nosenie. A nič viac... akože fakt moj nenakupovaci rekord.
    Ale asi by sme fakt mohli podporit tých, čo otvorili prevádzky so svojimi obchodikmi. Maju to teraz ťažké....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si na seba nekúpila ani to spodné prádlo. Ten neskorší nákup v sekáči ma však rozhodne nezruinoval a fakt by som bola nerada, keby obchodík skrachoval.

      Odstrániť
  2. už taky nakupuji..hezké fotky,Sv.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak, tak... už trochu pociťujem ten nákupný hlad. Uspokojujem ho ale veľmi opatrne, doba je stále neistá. Ďakujem za pochvalu.

      Odstrániť
  3. aj mne sa zvacsili karantenne proporcie - tak som tiez nakukla do sekaca. Akurat ma odradza to cakanie v rade pred vchodom - kvoli poctom ludi na meter stvorcovy, ale skusim to vydrzat, to som sa dusovala, ked som vyhadzovala tie igelitky so starymi vecami, ze uz naozaj nebudem nic kupovat. Naozaj?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som počas karantény začala vypekať, čo nikdy moje hobby nebolo. Babkovatiem, haha. No a pribrala som. Oproti januárovým fotkám mám tuším aj plnšie líca. Ale nevadí, začneme sa viacej hýbať, to sa spraví.
      Prekvapili ma tie rady na Slovensku, tu som nič takého nevidela. Len počas najtvrdšej karantény som zažila nekonečný rad pred poštou.
      Niečo si kúpiť treba, veď to nemusí stáť majland. Pre podporu obchodíkov a sebe pre radosť.

      Odstrániť
    2. V té bledě modré vypadáš úžasně mládě (že by k tomu přispěli i ty plnější tvářičky?). Já jezdím už od začátku května do práce na kole, tedy když neprší, a pneumatika šla dolů.

      Odstrániť
  4. Moc krásné džínové kombinace, radost se koukat.
    Já jsem za celou dobu karantény nekoupila nic, ani náladu jsem neměla. Teď už mám doma letní overal i sandálky :-)
    Doufám, že už bude příležitost se pěkně vystajlovat .
    Pěkné odpoledne. Jitka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram