Rozkaz, ten zněl jasně!


Tento článok vznikol v spolupráci s redakciou Tchibo blog.
V čase celosvetovej pandémie je byť blogerkou celkom mord. Ešte pred vyhlásením núdzového stavu som mala s Tchibo blogom dohodnuté spolupráce a stanovené pevné termíny na napísanie článkov. Oblečenie mi, ako obyčajne, doniesol kuriér, len tentokrát nechal tašku pred vchodovými dverami do baráku. Ani podpis o prevzatí nechcel, upaľoval kade ľahšie.
Rozkaz vlády znel jasne: buďte zdraví! Seďte doma, choďte len do práce a do najbližšieho obchodu. Noste rúška, voľné dýchanie je ilegálne.



Veď dobre, zastavenie normálneho života bolo nutné, všetci sme sa k čistej smrti doľakali. Ibaže mne trebalo fotografovať jarnú kolekciu! Takmer týždeň mi trvalo, kým som premyslela, ako to urobím a kde to urobím. Potentovaná aj za ušami: aby som sa nenakazila, ale hlavne, aby ma nečapli policajti.

Napokon sme fotografovali v blízkom okolí. V predpísanej vzdialenosti na tri kroky od domu. S rúškom na tvári. Mala som premyslené, že ak ma predsa len príde polícia buzerovať, čo sa mám čo, seniorka neposlušná, vonku vykrúcať, popravde poviem, že som v práci 😀. Bodka. Články pre Tchibo blog mám honorované.


Tak teda kukajte na najnovšie koronatrendy. Fashion rúško (fakt sa to tak volá, ako hlásal obal) mi priniesla ako darček Fairy z Thajska. Normálne mi dcéra z exotických dovoleniek nosí najmä neobvyklé handričky a módne doplnky. Tentokrát priniesla celej rodine rúška, respirátory a rukavice. Trendy sú, holt, trendy.

Zároveň vám sľubujem, že toto sú jediné a posledné fotografie s rúškom. Ocenila ich aj šéfredaktorka blogu. Tiež mala z toho, ako v prísnom núdzovom režime uverejníme nejaké fotky "hore bez", bezsenné noci. 


Šaty so zebrou potlačou som skombinovala ležérne s teniskami a aj elegantne s lodičkami. Len ten klobúk je tak akurát na okrasu do ruky. Keď som ho dala na hlavu, dostala som záchvat smiechu. Učinený Zorro pomstiteľ.




Lodičky z hovädzej srsti s leoparďou potlačou som kúpila v posledný deň, v ktorý som bola naposledy normálne medzi ľuďmi, ergo celkom na začiatku marca. V Humanicu (OC Smíchov). Z troch tisícok boli zlacnené na 286,- kačiek, nemohla som uveriť tomu šťastiu. V tom čase mali tieto jediné 37-čky, ale ešte majú väčšie čísla. Keď otvoria, utekajte 😀. Príjemne totiž prekvapili. Myslela som, že budú len na fotografovanie, sú však tak dobre skonštruované, že sa v nich dá normálne chodiť.


Pred zatvoreným hotelom Pyramida som sa skutočne nijako nakaziť nemohla. Nikde ani nohy. Prvé dni od vyhlásenia karantény bol hotel úplne temný, až strašidelný. Po týždni sa na ňom objavil odkaz pre českých zdravotníkov: DÍKY. Vpredu nad vchodom svietia zase srdiečka. Hotelové okná takto svietia každú noc, fotografovala som ich z mojej terasy.

Normálne vysvietený hotel mi obyčajne strašne lezie na nervy, kvôli nemu musím zaťahovať závesy, tie jeho svetlá bývajú fakt agresívne. Ale už sa veru teším, ako sa rozžiaria všetky jeho okná, ako sa opäť zaplní turistami. Bude to známkou normálneho života.


O trendovej zvieracej potlači viac píšem na spomínanom blogu. Tak ešte zopár inšiprácií a urobte kuk na článok Zebrí vzor je nielen horúcim módnym trendom, doma vám tiež vyčarí exotickú atmosféru v slovenčine TU a v češtine TU.
Ani náhodou som na módu nezanevrela, aj keď rúško budem zrejme vonku nosiť ešte dlho. A vy?

Súvisiaci článok: Spomienky na Afriku







Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Všechno je to moc pěkné. Mám ráda tento styl. Ale ty roušky fakt nenávidím. Stále mi to přijde ponižující. Doufám, že nám už brzy vláda povolí normální život. Žiji kousek od lesa, tady žádné viry nejsou, ale chodím jako blázen zahalená. ach jo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ospravedlňujem sa, často to trvá, kým sa dostanem k odpovediam na komentáre. Myslím, že v tejto dobe to už s rúškami nie je také husté, len vo veľkých mestách sa ešte stále musia nosiť aj na ulici. Pokiaľ viem, na vidieku sa už ľudia riadia sedliackym rozumom: do obchodu jasné, do lesa somarina.

      Odstrániť
  2. Milá Baba, taký výrazný a nie celkom pravidelný vzor je veľmi "háklivý", lebo môže zdeformovať postavu. Mám pocit, že aj predvádzané šaty by na trochu "obyčajnejšej" dáme (a v obyčajných, nie krásne naštylizovaných situáciách) nevyzneli ideálne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, takýto nápadný vzor si vyžaduje isté proporcie postavy. Mne sadli, lebo mám úzke boky a zároveň väčšie prsia. Takže sukňa pekne padá a kozenky sú schované v naberanom hornom diele s netopierími rukávmi. Svoje robí aj dĺžka sukne - o desať-pätnásť centimetrov kratšie by mi už nesvedčali.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram