Jarná terasa na Veľkú noc 2020

Sadiť trvalky na terase sa skutočne oplatí! Nielen že nie je s nimi terasa v zime nudná, na jar si veselo rastú samy. Trochu som ich obstrihala, obriadila, vyhnojila, niečo presadila a teraz nech už len hučia ta het. Posledné slnečné dni im prospeli, mám radosť.
Záhradné centrá a aj kvetinárstvo na našej ulici boli až do Veľkej noci zatvorené. Na sviatky som ale chcela mať terasu už hotovú, podľa možnosti aj kvitnúcu, musela som teda improvizovať.


Blahorečila som synátorovi, že sa na jeseň pomýlil a dotrepal mi o jedno vrece zeminy viac. Kvitnúce rastliny (hortenziu a prvosienky) som kúpila u Vietnamcov, tí majú všetko. Zvyšok mám od vlani, väčšinu rastlín vlastne už niekoľko rokov.

Veľkú noc sme poctivo celú trávili na terase. Už dávno som prišla na to, ako v týchto časoch chodiť v Prahe vonku do prírody. Rozhodne nie cez víkendy a cez sviatky už vôbec nie. Všade ľudí ako maku. Pekne cez pracovný deň treba nos vonku vystrčiť a odľahlé miesta vypátrať. Keď som videla zábery z otvorených záhradných centier s tou masou ľudí, vskutku som sa tešila, že ja už nikam nemusím.
Nie som úzkostlivá a prvotná panika ma už dávno prešla. Toho porantaného vírusu sa nebojím presne tak, ako sa nebojím, že ma zrazí auto. Stačí byť len primerane opatrný.
Takto teda vyzerá naša jarná obývačka s momentálne relatívne čistým pražským vzduchom.


Fialky, veternice a sedmikrásky sme čórli s Otesánkom v lesoparku. Bola to inak zaujímavá skúsenosť, tá prechádzka v čase, keď všetko navôkol kvitne. Keď sme sa ocitli na mieste, kde sme už boli dokonale sami, šup ho rúška dole. Ja som slastne lapala po dychu, ale vnuk si ho po chvíli dobrovoľne opäť nasadil. Je alergik, okamžite ho začalo hnusne škriabať v krku. Zdá sa, že ten nenávidený náhubok pomáha aj pri ochrane pred peľom.


Nové prírastky: hortenzia a vajíčka z drogérie.



Staré trvácne rastliny: heuchera...


... a kvitnúca bergénia.


Terasa je pri mojej spálni. Nemám na nej záclony, škoda by bolo toho výhľadu na mesto a do "záhradky". Bočné steny zabezpečujú dokonalé súkromie. Len vpravo mám posuvné žalúzie, na noc zatemňujem len polovicu sklenenej steny.



Ešte jedna pikoška. Toto hniezdo s varenými prepeličími vajciami som musela dať dnu. Priletela straka a jedného vtáčika mi potiahla! Blbá straka, veľmi si nepomohla, vtáčiky sú umelé.
Príjemný zvyšok veľkonočných sviatkov vám všetkým želám! Baba

Súvisiaci článok (terasa vlani v lete): Mám novú terasu!
Instagram: Moj.babinec




Baba Slováková

14 komentárov:

  1. Moc pěkné :) takhle nějak si představuju svůj koutek, až na něj budu mít prostor.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc pěkné, terasa nebo aspoň balkón je to, co.mi u mého bytu nejvíc chybí. Ještě, že mám zahradu u chalupy. Vytvořila jsi úžasnou malou oázu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som Ti to písala: ja Ti závidím chalupu a záhradu pri nej. Človek ale nemôže mať všetko. Ale byt bez balkóna je skutočne iný, vždy som mala aspoň miniatúrny "výbeh".

      Odstrániť
  3. Moc hezké. Na takové terase se dá karanténa dobře přežít.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já tu vaši terasu miluju. Zrovna nedávno jsem si znovu vyhledala ten starší článek, abych si ji připomněla. A moj babinec, to je něco! Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Máte to krásne, naozaj, aj tu vidno, že máte vkus a "estetické" oko. Prajem krásnu jar do Prahy - ale vlastne všetkým nám vospolok.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne. Slnečný apríl sme si veľmi neužili, sedeli sme doma. Teraz sa už postupne dá tárať po meste, ale zase prší. Ale nech len prší, sucho sužovalo celú krajinu. Pozdravujem na Slovensko!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram