Otéc rabóčij, máma dajárka

Ako nosiť outdoorové kožušinkové zimné topánky? Predsa s džínsami a prešívaným "buřtokabátom". Aj ich veru tak normálne nosím. Čo by som to však bola za módnu blogerku, keby som si nevyskúšala aj niečo netradičné a momentálne ohromne in: "pohorky" k sukni a do mesta.
Obuv, primárne určenú do hôr, lesov a polí, si vraj dnes pokojne môžeme obuť na prechádzku v mestských uliciach. Tento trend sa do sveta rozšíril zo Škandinávie a súvisí so zvýšenou potrebou aktívneho trávenia voľného času a s nástupom módneho trendu ugly fashion (hnusnej módy).


V našich končinách praktikujeme tento trend už roky-rokúce, tentokrát je všetok okolitý svet pekne pozadu. Ale pozor! Za ideálnu sa považuje kombinácia hrubých topánok s nadýchanými ľahučkými sukničkami, podobne ako kombinácia ťažkých motorkárskych búnd s romantickými šatôčkami. Tak to som veru nedala.

Vybrala som si normálne rustikálne zimné materiály. K tomuto outfitu by sa mohli pokojne obuť aj členkové čižmičky, čižmy s vysokou sárou a vysokým podpätkom, ba aj nejaké hrubé kožené tenisky. V zimných topánkach výborne vyzerajú aj priznané hrubé ponožky, tentokrát som sa ale vzhľadom na proporcie postavy tejto módnej vychytávky radostne a celkom premyslene vzdala.




Ugly fashion vyžaduje odvahu mixovať nezlučiteľné veci. Je to čosi také ako dom, pri ktorom sme fotografovali. Vstupný portál so stĺpmi s antickými (korintskými) hlavicami v kombinácii s plechovými dverami. A s plastovým oknom.



Keď som už pri tej hnusnej móde: outdoorové prvky berú mestskú módu útokom. Okrem prešívaných búnd sa nosia plastové ľadvinky, fleecové mikiny, nylonové tašky, ruksaky... čiže presne to, čo doteraz, ibaže dnes je to trend!

Niekedy je ozaj ťažké rozlíšiť, čo je šik a kúl a čo je v skutočnosti len nevkusné, prípadne absolútne nesvedčiace. Tento outfit som najprv testovala na Instagrame, reakcie najmä zo zahraničia ma príjemne prekvapili. Vraj dobré, normálka. Ja viem, že je to dobré a very trendy, predsa však budem radšej nosiť tieto topánky aj naďalej s nohavicami.


Podľa fotiek vidíte, že som si outfit aj fotografovanie náležite užívala. Mala som z toho srandu. Celkom posledná fotografia už nie je štylizovaná, to som sa len tak posadila, akože už končíme, finito... a dcéra ma cvakla. Záber ma ozaj rozosmial. Hneď mi k nemu napadol aj výstižný popis:
Отец рабочий, мама доярка!

Ruštinárky rozumejú, zvyšku pomôže Google translate. Prosím ale Slovenky o radu: ako sa po slovensky volá buřtokabát a pohorky???

Outfit:
Pelerína: D´mageaux (americká značka, kúpená v USA a potiahla som ju dcére)
Pulóver: Allsaints
Sukňa: Zara
Kabelka + bambuľka na kabelke: Mango + Kara
Čiapka: Barts (holandská značka, kúpená v Amstedrame, tiež dcérina a nechce mi ju dať!!!)
Hodinky: Calvin Klein
Okuliare: už neviem, ale pri tomto outfite výborne poslúžili na "neutralizovanie" záplavy studených farieb na nositeľke teplého farebného typu
Topánky: Jana Shoes

 




Baba Slováková

15 komentárov:

  1. Buřt - špekačka, safalátka, či? E.M.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To predsa viem, ale ako sa po slovensky slangovo volá buřtokabát?

      Odstrániť
    2. Taký výraz asi v slovenčine nemáme.... Prešívanú vetrovku sme volali pufina. Asi len prešívaný kabát.... A pohorky aj my voláme pohorky, čechizmus :) Bagandže je skôr pracovná obuv.

      Odstrániť
    3. Tedy, asi je to trochu vesele, ze se jako Ceska zapojuji do diskuze o slovenskych vyrazech pro cokoli, ale muj slovensky svagr pohorkam nerekl jinak, nez "vibramy" ( pochazi od nazvu horolezecke, profilove podrazky zn. Vibram).
      Vyraz "burtokabat" neznam ani v cestine..-:)
      Iveta

      Odstrániť
    4. Veru tak: bagandže, vibramy a kanady sú iný typ obuvi.

      Odstrániť
  2. niekedy sa takým topánkam hovorí traktorové topánky alebo traktorky - podľa podrážky
    J.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hurá!!! Veru traktorky, ja som vedela, že také slovo existuje, len som si nevedela spomenúť. Ďakujem.

      Odstrániť
    2. Traktorky sa vyriešili, a čo so safalátkovým kabátom? :) :)

      Odstrániť
    3. Veď toto. Neviem. Ale snáď ešte niekto niečo vymyslí. Mohol by to byť aj novotvar.

      Odstrániť
    4. Prešívaný kabát alebo prešivák. Ale nemá to ten ironizujúci podtext ako český "buřtokabát".
      Drahá Baba, maminka by vám určite povedala pri pohľade na tie fotografie: "Sedíš na tom studenom kameni, prechladneš..." A možno to isté by ste vy povedali svojim dcéram...

      Odstrániť
    5. Spomenula som si na "vatovaný kabát" /vaťák/ - také pracovné teplé prešívané kabáty, dnu bola prešitá nejaká teplá biela vložka a keď sa roztrhol, liezlo to von ako vata :) Ale ak je dnu perie? Perovka, ale to je zase skôr vetrovka... No, nemáme výraz! :)

      Odstrániť
  3. Dobrý deň, som generácia, ktorá z ruštiny ešte maturovala (aj keď povinne ako posledná) a ja si pamätám môjho otca, neslýchaného trendsettera, ktorý nosil VIBRAMKY ešte v 80. rokoch, rovnako tak napr. aj batôžtek po meste. Je to bývalý horolezec a turista (rodom z Majera pri B. Bystrici, takže ohľadne tohto názvoslovia sa naňho môžete spoľahnúť:-). Myslím si, že výraz TRAKTORKY používa hlavne mladšia generácia, kým VIBRAMKY viac starší ľudia, môj otec (75) to bude navždy volať vibramy, vibramky. A ten spomínaný prešívaný kabát je podľa mňa PREŠIVÁK, tak sa to jednoslovne volalo, nie? Prajem všetko dobré do nového roku Vám i Vášmu blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jáj, vibramky, presne! Už som kopec názvov pozabúdala. Ďakujem za milé želanie a želám všetko dobré.

      Odstrániť
  4. Mne ten kabát pripomína skôr pončo :D Inak outfit zase na 1* :D
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V rozpise píšem, že je to pelerína. Pončo je podľa mňa to, čo má len dieru na hlavu a vpredu aj vzadu je bez otvorov. Ďakujem za výbornú známku, potešilo!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram