Vyhliadka Máj

Tohtoročné babie leto zdá sa byť nekonečné a prísun handier do sekáča, ktorý mám pod nosom, nepretržitý. Cez víkend som opäť štartovala na výlet do prírody, škoda je nevyužiť krásne slnečné počasie. A veru tiež škoda nevytiahnuť čerstvé sekáčové úlovky. Dnes vám ukážem outfit, ktorý som si sama nazvala "do lesíčka na čekanou".
Je to vážne radosť, mať tri deti. Nebola to nijaká sranda: vynosiť ich, vyplekať, vychovať, dnes sa mi to ale vracia. Na svoju mater nezabúdajú. Minulý víkend ma vonku vytiahli najstaršia dcéra Pragmatická a syn Salámista (hlásenie z výletu TU), tentokrát sa pochlapila mladšia dcéra Fairy. Nemám však len tieto tri slovenské deti. Všetci traja si našli českých partnerov a aj môj jediný vnuk je už Čech jako poleno.




Prečo to píšem? Lebo je rozdiel, keď sa po Čechách túlam s Bernerom a pučíme oči a všetko obdivujeme. Híkajúci turisti sme. Ale moje české deti majú túto krajinu v srdci. Zeťák od Fairy si to aj tento víkend opäť nasmeroval k Svätojánskym prúdom. Už sme tam raz spolu boli, on sa do tejto krajiny vracia opakovane. Miluje to tam a ja sa mu ani nečudujem.

Vyhliadka Máj


Svätojánske prúdy, Bedřichom Smetanom preslávené pereje na Vltave, už neexistujú, zaplavila ich Štěchovická priehrada (písala som o nich TU). Hlboký skalnatý kaňon však zostal, Vltava sa v ňom kľukatí do tvaru podkovy a vytvára tak fascinujúcu prírodnú scenériu.


Vyhliadka Máj leží priamo nad bývalými Svätojánskymi prúdmi a otvára sa z nej jeden z najkrajších výhľadov na rieku.


Dívam sa dole na skalný útvar Bílá skála, tam sme boli vyšveraní na jar.


Pózovať postojačky v strmom skalnom zráze nebola nijaká sranda. To som si radšej sadala bezpečne na zadok.


Vyhliadka Máj je celoročne voľne prístupná po žltej turistickej trase z obce Teletín. Najbližšia autobusová zastávka je v Teletíne, od nej je to k výhliadke 1,2 km.



Outfit


Tvídová sukňa zo sekáča je tak uletená, že som ju získala ozaj za facku, asi sa báli, že toto nik nekúpi. Vpredu kratšia, vzadu dlhšia, priznané nezačistené zošitie dielov, otočená naruby. Jój, tak takáto šalenina sa mi ohromne ľúbila, fajný je to úlovok. Smotanovobiely bavlnený pulóver bol drahší, ale aj tak za nejakú tretinovú-štvrtinovú cenu. 


Do módy sa vracia anglo-americký preppy style a oba tieto kúsky do neho spadajú. Čo to je? Je to štýl mládežníckej univerzitnej subkultúry minulého storočia. Chystám o ňom článok, takže zatiaľ len toľko, že sa tento štýl pýši klasickými látkami, vzormi a farbami. Predstavte si Veľkého Gatsbyho vo voľnočasovom oblečení a máte to.





V sukni do lesa? A prečo nie? Prechádzka to bola nenáročná, obuv pohodlná a hlavne som sa blbo turisticko-buransky necítila neskôr, keď sme sa zastavili na neskorý obed. Ten veru musím spomenúť. V Prahe sa neviem dojesť pečenej kačky, kačku sme si teda dali aj v reštaurácii U Zvoničky v Třebsíne. Ešte som takú nejdela, pražské nóbl reštiky sa môžu schovať. Niet veru nad domácu kačku a dedinské kuchárky!

Do toho malebné prostredie a bronejúce sa okolité lesy, vo vzduchu víriace jesenné lístie. Paráda.
Doma najlepšie, ale aj v Čechách dobre. S mojou českou rodinou už skoro ako doma. Ozaj, viete, čo majú Česi a Slováci spoločné? Deti. Sa teším na ďalšie vnúčene a na ďalšie dobrodružstvá so všetkými mojimi "kurencami".

Outfit:

Sukňa: New Look
Pulóver: Mango
Šál: Lancôme
Kabelka: daček od Fairy z Bali
Topánky: Pepe Jeans
Náušnice: Reserved
Okuliare: Pagani
Kožený náramok: G-Star Raw
Klobúk: DKNY





Baba Slováková

14 komentárov:

  1. Juj, Baba, ste skvelá, do lesíka s kabelkou z Bali... Milujem Vaše články! Jednak mám těch "sladkých 58", teda už skoro 59 :-(, jednak jsem poctivá Čechoslovenka - otec Čech a matka Slovenka, od jednoho roku žiju v Praze... kromě super modní inspirace pro můj věk jsem nadšená ze slov, které bych už jinak asi nepotkala - bisťu například :-)Pro mě jsou Vaše texty návrat ke kořenům, díky Vám moc za to! Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď mne tá kabelka neskutočne pripomína ČUTORU, ktorú nosievali poľovníci do hory, zdala sa mi viac než vhodná :)
      Sladkých 50+, hehe. S nostalgiou na tých desať rokov spomínam, všetky päťdesiatničky, čo teraz frfľú na svoj vek, sa hlboko mýlia. Ešte sú brutálne mladé! Bude i hůř. Ale!!! Dnes som si kupovala lístok na medzinárodný bus a bác. Seniori sa počítajú od 60+. Uplatnila som si zľavu a po prvýkrát som sa fakt potešila, že som po šesťdesiatke, haha.
      Veľmi pekne ďakujem za milý a povzbudivý komentár.

      Odstrániť
  2. V piatok vyrážam - v tom mojom najbližšom sekáči budú 50 %-né zľavy. Inšpirácia chytená (joj, šak by sa mi šikol taký klobúčik - už mám od DKNY šikovnú kabelečku za celých 3,5 eura tak musím voľačo poopačovať aj na hlavu). Furt si hovorím, že už NIČ nebudem kupovať, lebo už skrine praskajú vo švíkoch - ale dá sa to? No ale keď hodíte inšpiračné fotečky - dá sa to? No nedá - že? Pekné babie leto prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dcéra mi poslala súkromnú správu, či náhodou nemám v perexe chybu. Mám tam napísané "do sekáča", či to nemalo byť "zo". Nemalo. Myslela som to tak, že nastal brutálny prísun jesenných a zimných kúskov a každý deň majú niečo nové. Tiež som si už povedala, že NIČ nebudem kupovať, no ale... dá sa??? Nedá. Vzhľadom na tie ceny to aspoň tak nebolí.
      Ďakujem za milý komentár a tiež želám ešte veľa slnečných dní.

      Odstrániť
    2. P.S. Klobúčik mám po dcére, už má najmenej 10 rokov. K elegantným outfitom sa veľmi nehodí, ale k takémuto country štýlu ho ešte veru vynosím.

      Odstrániť
  3. Moc pěkné! Tvídovou sukni mi věnovala snacha, je taky že sekáče a má zajímavý střih, jenom ji musím sundat z výšky,z nástavce na skříni, kde uchovávám v létě zimní věci. Už ale využívám šálu s kapsami, kterou jsem si koupila podle tebe, v chladných ránech se hodí a odpoledne ji strčím do tašky. Dík za inspiraci!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A dobre, že o tom šále píšeš, ja ho mám tiež vysoko v skrini, pekne uložený v pôvodnej škatuli. Celkom som naň zabudla.
      Ďakujem za pochvalu, Dášo!

      Odstrániť
  4. Drahá Baba, prepáčte, že Vás opravujem, ale správne má byť "vyhliadka", bez dĺžňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Netreba sa ospravedlňovať, keďže chyba bola na mojej strane. To je tak, keď dookola počujem samú češtinu, to mám potom tendenciu vymýšľať si prapodivné slová. Ďakujem za upozornenie, už je to opravené.

      Odstrániť
  5. Krásny výlet aj outfit , Váš úlovok zo sekáča - zaujímavá asymetrická sukňa - je parádna , takú človek nestretne na ulici každý deň, úprimne závidím ... tiež som fanynka secondhandov.
    Prajem krásne babie leto ... Mirka, Vaša obdivovateľka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Mirka, veľmi pekne za pochvalu! Kým som sa však dopracovala k odpovediam na komentáre, babie leto nám v Prahe, žiaľ, skončilo. Leje tu ako z krhly a ochladilo sa. No, čo už, budú outfity v kabátoch :)

      Odstrániť
  6. Evi tento outfit /neznasam to slovo, ale presne vyjadruje to co mas na sebe. velmi pekne, aj ja mam rada neobvykle veci. Kabelku zavidim. Pozdravujem D.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram