Trendové farby pre zimu 2020

Každú sezónu tvorí tím spoločnosti Pantone Color Institute správu, nazvanú Pantone Fashion Color Trend Report, v ktorej predstaví prehľad trendových farieb pre nadchádzajúcu sezónu, predvený módnymi návrhármi na NY Fashion Week-u. Správa sa tak stáva ľahko prístupným sprievodcom najdôležitejšími farebnými trendmi sezóny a očakáva sa, že sa tieto kľúčové farby objavia vo všetkých oblastiach dizajnu.
Na titulnom obrázku vidíte 16 najtrendovejších farieb pre jeseň/zimu 2019/2020, stačí si vybrať tie, ktoré máte najradšej a pristanú vám.


"Farby sezóny jeseň/zima 2019/2020 sa pohybujú od jednoduchých a sofistikovaných až po prekvapivo odlišné a jedinečné,“ uviedla Leatrice Eiseman, výkonná riaditeľka Pantone Color Institute. „Táto paleta všestranných odtieňov umocňuje sebavedomie, čo umožňuje nositeľovi vybrať si farby, ktoré najlepšie odrážajú jeho náladu a osobnosť.“
Vyberajte do sýtosti. Ja vám ukážem svojich favoritov a niektoré farebné kombinácie. Mnohé zo zvolených farieb vôbec nezodpovedajú môjmu farebnému typu (som teplý jesenný typ), ibaže nosiť len tie "správne" farby by bola nuda nudná. Komu by sa chcelo furt vláčiť len hnedú, khaki a farby jesenného lístia?!

1. Sýta ružová - Fruit Dove

Trochu som zaexperimentovala a do svojho šatníka som zaradila najvýraznejšiu z aktuálnej palety - žiarivú ružovú farbu Fruit Dove, ktorá dostala názov  podľa exotických "ovocných holubov". Stačí kuknúť na vtáčika a je jasné, s ktorými farbami je najlepšie ju kombinovať.

Spojenie samých studených farieb ma prekvapujúco rozžiarilo. Trik spočíva v tej sivej - má teplý béžový (kamenný) podtón - na rozdiel od studeného oceľovosivého (modrosivého) a v rúži na perách. Odolala som pokušeniu dať si rovnaký tón, ako má šál. Rúž je môj klasický korálovočervený.
 

2. Studená zelená - Eden


Aj keď sa hovorí, že zelená rusovláskam pristane, treba si na ňu dávať pozor. Studené odtiene (tejto farbe sa hovorí aj jedľovozelená, či lesná zelená) sú vhodné len pre studené farebné typy. Tým teplým skôr svedčia teplejšie khaki odtiene. Z čoho vyplýva, že si túto modernú farbu jednoducho nedám k tvári, skombinujem s teplými odtieňmi z mojej palety a je vymaľované.

Fotografia je z vlaňajšej Florencie a doteraz som k týmto gatiam pre mňa vhodnejšiu kombináciu nevymyslela. Pulóver je smotanovobiely (fotka klame, žiaľ) a tá vínová k tomu je jednoducho mňam.

 

3. Sivomodrá - Bluestone

Toto je ďašia fakt studená farba, ktorá najviac pristane letným blondínkam. Mohli by ju pokojne skombinovať aj s výraznou ružovou Fruit Dove a so snehobielou, mňa by takáto kombinácia "zabila". Takže dáme osvedčené teplé farbičky a úspech je zaručený.


4. Škoricová - Sugar Almond


Škoricová, koňaková... najnovšie Sugar Almond, toto sú názvy pre teplú hnedú farbu s červeným podtónom, ktorá je pre jesenné typy ako stvorená. Tu nie je o čom - spojila som dve "svoje" farby a viac k nim netreba nič prikladať.

Studeným typom táto farba nesvedčí, môžu však siahnuť po studenšej čokoládovohnedej (na obrázku hore hneď vedľa škoricovej vľavo), alebo to urobiť tak, ako to zvyknem s nie celkom vhodnými farbami robiť ja: dole teplú farbu, pri tvári studenú, napríklad snehobielu, studenú sivú, sivomodrú. Úplná pecka je kombinácia s čiernou.


5. Tmavomodrá - Evening Blue

Moja obľúbená neutrálna farba, ktorou som v šatníku postupne nahradila čiernu. Tak táto tiež lepšie pristane studeným letným typom. Ibaže ja ju milujem!

Najlepšie na mne vyzerá, keď použijem svoj "škoricový trik pre červenovlásky", ale dobre mi funguje aj so smotanovobielou, teplou slnečnicovožltou, béžovou a s korálovočervenou.


Zaujímavé je, že sa z trendovej farebnej palety načisto vytratila fialová... a to bola v roku 2018 farbou roka! Ak ju máte, nevyhadzujte. Uvidíme, s čím príde Pantone na jar 😉.





Baba Slováková

3 komentáre:

  1. Tak barvy pro zimu jsou opravdu krásné, hlavně Eden.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Také si umím vybrat a spotřebuji i plno věcí z "archivu". Dnes mám na sobě tu zářivou růžovou s tmavě modrou a šedou.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nádherné outfity a úžasné kombinace, na kterých ti to všude ohromně sluší.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram