Lovec dizajnu: ko-ra-le


 Tento článok vznikol v spolupráci s českou značkou ko-ra-le.
"Bobule" od spoločnosti ko-ra-le ma zaujali už kedysi dávno na pražskom Dyzajn markete. Dnes má značka sedem rokov a neustále rozširuje sortiment ručne vyrábaných šperkov podľa jej vlastných originálnych návrhov. Čo majú nového, som išla omrknúť do Holešovíc, kde v galérii Tvorba vystavujú celú svoju kolekciu.
Za značkou stojí mladá manželská dvojica Marie a Vojta, ale keďže sa práve tešia novému prírastku do rodiny, v galérii ma vítala len hlava rodiny.


Ako som sa od Vojtu dozvedela, šperky ale navrhuje práve Marie. Oje, maminka na materskej dovolenke s dvomi ratolesťami stíha vyrábať šperky? Kdeže... spoločnosť pri výrobe drevených šperkov aktuálne spolupracuje s chránenou dielňou na Vysočine, ktorá zamestnáva osoby so zníženou pracovnou schopnosťou. V tejto súvislosti sa Vojta tiež nezabudol pochváliť, že pravidelne podporujú neziskové organizácie (napr. Loono, Nadační fond pro předčasně narozené děti) formou finančných výťažkov z predaja.

Drevené bobule majú žiarivé farby od výmyslu sveta.



Čo by to už len bolo za českú spoločnosť, keby sa neodvážila vyrobiť niečo aj zo skla?! 

Opatrne beriem do rúk krehké sklenené šperky, ale Vojta ma ubezpečuje, že sa rozbitia nemusím až tak báť. Aj mi prezradil typ fúkaného skla, aj to moja deravá hlava hneď zabudla, v princípe však ide o sklo odolnejšie. Také, z ktorého sa vyrábajú laboratórne skúmavky.

Dole na obrázku sú náhrdelníky z kolekcie Clear.


Pôvodne číre gule sú dnes "vytunené" aj farebnými drôtikmi (kolekcia Wired)...



...a náhrdelníky z farebného skla (kolekcie Hidden Gems a Tubes) dostali nový, rovnako minimalistický dizajn.



Úplnou novinkou je dúhové sklo z kolekcie Neon. Reálne vyzerajú sklenené gule ozaj ako mydlové bubliny! Na stojane ma až tak nezaujali, ale keď som si bublinu Neon Maxi zavesila na krk, všetko bolo inak. Tá svetelná hra s pokožkou je vážne kúúúúl, toto je niečo pre mňa!

Včera jsem našla duhovou kuličku,
vážně jsem našla duhovou kuličku,
a měla jsem z ní velkou radost.

Outfit pre ko-ra-le


Keďže som "bobuľové" náhrdelníky dávno poznala, pred návštevou galérie som mala už všetko dobre premyslené. K väčšine autorských šperkov je najvhodnejšie jednoduché oblečenie, aby šperk vynikol, priam zasvietil, toto mi bolo nad slnko jasné.  

Chcela som však ukázať niečo veľké, skutočne nápadné, nevšedné, a tak ma osvietilo, že na seba nakvačkám náhrdelníky tri. Doslova som mala predstavu strapca hrozna. Pán Vojta najprv valil oči, s akým výmyslom som to prišla. Trošku som aj koktala, lebo som sama nevedela, ako to vlastne bude napokon vyzerať. Tak sme to teda vyskúšali. Dala som si najprv dva drevené strieborné náhrdelníky s rôznou veľkosťou guľôčok a na ne tretí, oranžový. Vojta znalecky prižmúril oko, ten oranžový mi posunul asymetricky a obaja sme zaťapkali: Paráda!



Pôvodne som chcela ako kontrastný náhrdelník použiť ružový. Farebná typológia však nepustí. Krásne to bolo, ale sýta ružová ma úplne prevalcovala. Už to bol len výrazný šperk a žena nikde. Siahla som teda po teplej farbe a bolo to vyriešené.



Robustný šperk sa skladá z týchto náhrdelníkov: Bubbles Big Silver, Bublles Small Silver a Bubbles Small Orange.
Mimochodom, guľôčky sú nastokané na lanku v skupinkách a skupinky sa dajú pridávať, či odoberať, takže je možné náhrdelník kadejako variovať. Ko-ra-le však vraj vyrobia aj náhrdelník na mieru podľa výberu zákazníčky.

K mojim strieborným koktejlovým šatám som hľadala výrazný šperk, ktorý by s nimi tvoril dokonalú dvojku. Dúhová gulička je k nim na bežné nosenie fajn, vyňúrala som však niečo ešte slávnostnejšie. Tento outfit ukážem niekedy nabudúce, zaujala ma totiž aj galéria Tvorba samotná. Odfotografovala som teda tiež vecičky ďalších tvorcov, bude článok!

Na záver vám sem dám jednu staršiu fotografiu, na ktorej je rovnako šesťdesiatnička ako ja, ale iný, studený farebný typ. Jej ten sýty ružový náhrdelník neskutočne pristane. Článok o galérii Nativ nájdete TU, bohužiaľ táto galéria na Bělohorskej ulici už neexistuje.
Budem ja teda naďalej loviť kvalitný domáci dizajn ako divá. Vážim si všetkých tvorcov vkusných vecí a rovnako aj galeristov. Prebytku doplnkov všelijakej úrovne v obchodných reťazcoch sa konkuruje strašne ťažko...
Galériu Tvorba nájdete v Holešoviciach na Veverkovej ulici 28, neďaleko Veletržního paláce, kde sme tento outfit aj radostne nafotili, tá strieborná brána tam čakala na mňa!


Ďalšie články o architektúre, výtvarnom umení, galériách, tvorcoch, módnych značkách a návrhároch v sekcii Lovec dizajnu.


Text piesne Duhová kulička: J. Kincl

Outfit:

Šaty: Vince Camuto
Pulóver: Allsaints
Topánky: Caprice
Kabelka: Zara
Náušnice: no name, sú to maličké zirkóny, takémuto náhrdelníku by náušnice konkurovať nemali
Náhrdelníky: ko-ra-le




Baba Slováková

8 komentárov:

  1. Piękne są te korale, Twoja stylizacja i zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úžasně vám to oběma sluší! Prohlédla jsem celou nabídku ko-ra-le a je boží. Líbí se mi jejich koncept, všechny výrobky, individuálnost, originalita, zpracování, zapojení chráněné dílny, i ceny jsou super! Ale já na nošení takových výrazných doplňků nemám s prominutím "koule" :D Přesto si asi koupím alespoň náramek nebo tu skleněnou kouličku na krk. Minimálně podpořím takový skvělý projekt a třeba jednou budu odvážná jako vy! Rovnou tři najednou : ) Super! Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem za tento komentár! Presne tak, šikovné české ručičiky si zaslúžia podporu!

      Odstrániť
  3. Velmi pekna bižu,jedinecna.Tiez som si z USA priniesla par peknych kuskov ale nenosim ich.Nie je uz prilezitost.Vlasta Gazdikova Imrovicova

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Príležitosť sa nájde vždy, aj doma ku kávičke. Treba si urobiť radosť.

      Odstrániť
  4. Aj ja sa ešte vždy rada ovešiavam takýmito čačinkami. Lýdia Poláková

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram