Ako som sa v Plzni totálne zliala

Čo sa dá v takej Plzni iného robiť, než nasávať plzeň?! Oj, nie, nie je tomu tak. Plzeň je nádherné velikánske mesto, plné malebných meštianskych domov, fantastických mestských parkov a kadejakých iných fajnovín, vhodných na pokukanie. Prvý deň návštevy mesta však nedopadol podľa očakávaní. Strhla sa hrozná búrka, a tak som sa načisto od sklamania zliala. K tomu fľaškovým pivom, toto je úplne na neuverenie.

Plzeň, štvrté najväčšie české mesto


Do Plzne sme prijechali vláčikom už krátko popoludní.
S predstavou nádherného večera, romantických potuliek uličkami mesta a úžasnej večere s nejakou tou kačkou s knedľami a krígľom piva.



Na hlavnej stanici to vyzeralo ešte veľmi sľubne. Takúto krásnu a čistučkú ju v Plzni majú.


Kým sme sa však ubytovali a vymotkali z hotela, podozrivo rýchlo sa začalo meniť svetlo. Znervóznela som: "Pome rýchlo porobiť fotky, ide dajaká búrka!" Ibaže chlap je chlap. Hodinová cesta rýchlikom, fakt príšerná tortúra (toto je irónia), spojená s cestou taxíkom a ubytovaním sa, Bernera natoľko zmohla, že sa začal okamžite domáhať kávy. A tak sme prešli pár krokov cez námestie a zasadli v prvej kaviarni, na ktorú sme naďabili. A sedeli.


Popoludní už kávu zásadne nepijem, lebo v noci nezaspím. Objednala som si teda pivo a hneď sa mi zdvihla nálada. Joj, napokon spravíme fotografie priamo na terase. Dajaké suprové fotky s oroseným pohárom, však aké tématické, štýlové! Ženy..., na infarkt! Doniesli mi fľaškové pivo. Normálne, že lahváča.

Búrka prišla, aj s dúhovým dažďom. Berner bol nadmieru spokojný. Ako sa nám ten výlet pekne vyvíja! Objednal si ďalšiu kávu. A ja s povzdychom ďalšieho lahváča. A ďalej sme len tak sedeli.


Z markízy nám crčala voda za goliere a už tam mi napadlo, že panebože, toto bude reportáž o tom, ako som v Plzni dlouhoooo sedela na terase, zliata dažďom a fľaškovým pivom... a nič nevidela.

Preháňam, samozrejme. Po každej letnej búrke vyjde slnko. Tak sa teda pokochajte pohľadnicami z plzenského hlavného námestia Republiky a jeho blízkeho okolia. Tri fontány v rohoch námestia, pozlátené plátkovým zlatom sa v zapadajúcom slnku celkom rozžiarili. Myslela som si, že majú predstavovať miestny zlatý mok. Znázorňujú však chrticu, anjela a ťavu z mestského znaku.

Zdravím slnko pod anjelom.



Dominanta Plzne - Katedrála sv. Bartoloměje sa pýši najvyššou kostolnou vežou v Čechách (102,6 m). Na druhý deň sme sa na ňu veru vyštverali, budú fotky aj z výšky. Na mňa sa môžete spoľahnúť, aké tam vysedávanie na káve?!



Fontána Chrtice.


Fontána Velbloud.


Divadlo J. K. Tyla, tzv. veľké divadlo. Až teraz som zistila, že má divadlo aj novú modernú budovu so zaujímavou architektúrou, budem sa musieť vrátiť.


Meštiansky dom v jednej z bočných uličiek.


Plzeň sa pýši niekoľkými NAJ. Najväčšia židovská synagoga v Čechách a druhá najväčšia v Európe (po budapeštianskej), tzv. Velká synagoga bola postavená v novorománskom slohu s maurskými prvkami.


Outfit


Musím prezradiť, že som do Plzne vliekla lodičky, sako a klobúk. Však predstava romantickej večere... Haha, natiahla som prvé tričko, čo mi prišlo pod ruku. V ten deň totiž začínali úmorné horúčavy a búrka na tom nič nezmenila. Klobúk však bude. Nasledujúci deň nás predsa čakal pivovar, to bez kalapa ani náhodou!

Nuž a romantická večera? Muž zbadal najbližšiu pizzériu, zaujúkal rozkošou. No, čo už, pofotiť ma pofotil, kačku oželiem. Horšie sa však stalo. Niečo nepredstaviteľné. Ponúkli nám belgické pivo. Si robia srandu, urážajú nás?! Nedáme si v Plzni voľajaké cudzie šťanky, čo by aké boli. Iné vraj nemajú.

Tak sme sa dokonale zliali. Minerálkou.



Vytúžená fotka s krígľom piva však bude! Ešte že má Plzeň slávny pivovar. Pokračovanie nabudúce...

Outfit:
Nohavice: Massimo Dutti
Tričko: Lindex
Ľadvinka: Mango
Tenisky: GANT





Baba Slováková

2 komentáre:

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram