Nemám čo na seba!

Som už načisto zdeformovaná, pokrútená, zblbnutá. Blog a fotografie sa z pôvodnej pozície nevinnej hry a okrajového záujmu predrali kamsi medzi najdôležitejšie veci môjho súkromného vesmíru. Ak blogerka vykríkne: "Nemám čo na seba!", znamená to dnes už len jedno. Celá naprataná skriňa už bola odfotografovaná.
Ozval sa mi virtuálny priateľ z Instagramu, vraj príde do Prahy. Čo sú instagramové priateľstvá, možno tušíte: to si tak s niekým celkom neznámym akosi častejšie navzájom komentujete fotky a občas hodíte aj nejaký ten pokec. Napríklad, že pán je fotograf a raz by mi rád cvakol aj nejaké tie fotky. Však fajn, za dobrú fotku si dám ja aj koleno vŕtať. Na kávičku ma nikto nenamotá, na fotografovanie veru hej.



Ibaže, keď sa ozaj ohlásil, chytila som paniku. Čo si oblečiem?!
Smial sa, že toto dobre pozná. Z domu. Nepozná, veru. Toto je inakšia choroba. Priam z povolania.

Zánovný luxus


Ako miesto stretnutia sme dohodli Tančící dům (písala som už o ňom TU). Ach jaj, to chce niečo v glamour štýle. A navyše letné, vonku je horúco ako v pekle.

Vydumala som, podala hlásenie, že odedza vymyslená a tak uvidíme, ako to dopadne.



Vytiahla som dvadsaťpäťročné hodvábne šaty. Drahé boli, ale už som ich dlho oblečené nemala. Čisté deväťdesiatky, časom sa sukne skrátili, šaty už neboli moderné. Na boku majú po celej dĺžke légu s gombíkmi, skracovať ich nemalo význam, celý ten výtvarný zámer a proporcie by sa zničili. Takže roky ležali v kufri.

Fotografie sotva zachytili to, čo je na šatách najkrajšie. Ten materiál. Tmavomodrá farba je trochu do petrolejova a na látke sa vytvárajú tmavšie a svetlejšie meniace sa fľaky, jej povrch je na omak mäkký, ako keby zamatový. Pravdepodobne ide o česaný hodváb, fakt neviem, na štítku je napísané len 100% silk.



Dominantou outfitu je šatka, takže priveľa doplnkov ani nebolo treba. Vyskúšala som dva spôsoby jej viazania. Prvý, na "pioniersku šatku", mi evokuje francúzsky vidiek, vyrobila som si teda jednoduchým zviazaním lanových rúčok do uzla kabelku "pompadúrku". Hodená len tak cez plece, to by už nebolo to pravé orechové.

K šatke, uviazanej na hlave, som zvolila listovú kabelku. Lepšie vyzerá nosená v ruke, ale pri popíjaní drinkov dáma ocení aj možnosť jej zavesenia cez plece.





Fotografovali sme dvomi foťákmi, fotky majú rôznu farebnosť. Svoje urobilo aj zapadajúce slnko a protisvetlo, niektoré majú ozaj zaujímavú atmosféru.
Za príjemný podvečer a za fotografie ďakujem @carlos_photo_grapher!


Že som sa tak odvážila vytiahnuť storočné šaty a ešte sa v nich aj hrdo niesla ako pávica? Tu sú inšpirácie z horúcich trendov: okrúhle výstrihy, vypchávky na pleciach, léga s gombíkmi, sedemosminová dĺžka šiat, áčková silueta, špicaté topánky na polovysokom podpätku, šatka na hlave...
Stačilo siahnuť do kufra.

Ktorý spôsob uviazania šatky sa vám páči viac?
Outfit:
Šaty: Betty Barclay
Šatka: Dior
Topánky: Geox
Hodinky: Maurice Lacroix
Modrá kabelka: z dobročinného obchodu zdravotníckej organizácie Cesta Domů
Listová kabelka: Parfois

Fotografie v koláži: Vogue






Baba Slováková

19 komentárov:

  1. Líbí se mi oba druhy vázáni šátků, moc ti to sluší, šaty jsou krásné. Ale s šátkem na hlavě bych v létě nevydržela, snad leda v kabrioletu :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu, Dášo. V podvečer by si so šatkou na hlave vydržala. Už nebolo horúco a je to chladivý čistý hodváb.

      Odstrániť
  2. Fotky jsou opradu krásné, je vidět, že se Carlos vyzná. S tím šátkem na hlavě vypadáte jako filmová hvězda, moc se mi to líbí. Šaty jsou moc pěkné a knoflíky na boku zajímavý detail. Jste úžasná a bezprostřední, máte odvahu a dobrý vkus. A ještě poznáte spoustu zajímavých míst a lidí. Mějte se fajn Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem za milý komentár, Jindro. Aj som sa v tom dobre cítila...

      Odstrániť
  3. Zase za hviezdu, prosto supeeeer ..... a že nič na seba? Eva K.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no nič! to potom musím ozaj navštíviť svoj kufor s ležiakmi :)

      Odstrániť
  4. Fotograf aj modelka super E.K.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Baba je neskutečná a focení s ní mi přineslo zase něco nového. Dvacítky nemají tolik elánu, vkusu a hrdosti, že jsou ženy. Moc jsme si to s Babou užili a děkuji i jí za úžasný západ slunce nad Tančícím domem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ó, žeby pán Carlos osobne???
      Ďakujem krásne za toľké komplimenty a ešte raz aj za príjemný podvečer a za suprové fotografie!!!

      Odstrániť
  6. Ahoj, Cica,

    jeden článok lepší ako druhý, fotečky špicovééé... Len tak ďalej!
    Krásne letné dni Ti želám
    Cica

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ti, Cica a tiež želám nádherné leto. Kedy dorazíte do Prahy?

      Odstrániť
    2. 8.augusta prídeme do Sovových mlynov na divadelné predstavenie "Meda"- k 100.výročiu narodenia pani Medy Mládkovej. Z.

      Odstrániť
  7. Už vím, koho mi připomínáš - s tím šátkem a v tmavě modrých šatech jsi hezká jako letuška!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Babo,

    šaty jsou přenádherné a já ten luxus na nich vidím. Obdivuju, kolik velmi krásných modelů z dřívějška jsi nám už představila. Tvůj kufr je bezedný :-)

    Se šátkou na hlavě vypadáš jako filmová hvězda v Cannes. Šátek na hlvě mě inspiroval a už jsem si taky něco zkusila :-)

    Je vidět, že i pan fotograf si to užil. Krásné fotky!

    Moc Tě zdravím,
    bLeCha

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdravím, Blecho! Kufre mám dva a keď mamička umrela, objavila som u nej pod posteľou tretí. S mojimi šatami, celkom som naň zabudla. Dobré a kvalitné veci opatrujem, aj keď vyšli z módy. Móda sa totiž neustále vracia.

      Ďakujem za komplimenty!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram