Ako sme neboli v Národním muzeu

To máme za trest. Ušetriť sme chceli, somári starí. Zadarmo sa chceli do múzea dostať. A vôbec sme ho napokon nevideli a veruže sme ani neušetrili.

Pražská muzejní noc


Znelo to bombasticky:
Jako každý rok druhá červnová sobota patří muzeím a galeriím. S příchodem sobotního večera otevře letos své dveře návštěvníkům 45 muzeí, galerií a dalších kulturních institucí v 70 objektech společně s Pražským Quadriennalem. Nebude chybět bohatý doprovodný program a jedinečná atmosféra.
Všetky vstupy zadara a Berner akurát v Prahe. Prešli sme si celý program, vytipovali si, kam všade pôjdeme a keďže bola nádherná sobota, vyštartovali sme dole do mesta už poobede. Trochu sme prevetrali obchody a potom vyšliapali hore celým Václavákom rovno k rekonštruovanej budove Národního muzea.



Bol to náš hlavný cieľ. Ja som múzeum po rekonštrukcii ešte nevidela a Bernera ohromne zaujímala aktuálna Česko-slovenská/Slovensko-česká výstava. Stále sa ma vypytuje na život počas socializmu, mnohé veci si nedokáže ani len predstaviť, nie to pochopiť. Tešili sme sa teda preukrutne obaja a k múzeu sme dorazili skôr. Kvôli fotkám, ako inak. Najskôr odfotíme outfit a večer nacvakám interiér a výstavu. Celkom dobrý plán.


Okolo budovy sa poflakovalo len zopár ľudí, to sme ale neriešili, však prídeme neskôr. Zapadli sme teda do drahej reštaurácie (veď ušetríme parádne na vstupnom), dopriali sme si. Hm... večera stála viac ako by stáli všetky vstupenky dokopy. Tak, ale veď máme výlet, čaká nás parádna múzejná noc!




Zlaté oči. Rad ľudí čakajúcich pred múzeom sa už o siedmej večer tiahol doďalekaaaaa... Strašné niečo. Celá Praha mala rovnaký nápad ako my. Pokúsila som sa najprv o vtipný komentár. Reku, tu máš pravý obraz socializmu. Otrávený dav prešľapujúci v dlhočiznom rade. Je to k téme, hahaha. Aj sme vykročili, že sa zaradíme, aj sme si potom farbisto predstavili, čo bude dnu! A zvrtli sa naspäť na podrážke. Prídeme my inokedy.



Totálne sklamaní a naštvaní sami na seba, akí sme naivní, sme zrušili všetky plány a rozhodli sa pre prechádzku večernou Prahou. Pekne pešo od Václaváku až po Malostranské náměstí. Nikdy nie je Praha počas dňa tak krásna ako pri západe slnka. Vtedy je to skutočne Zlatá Praha.

Týnský chrám.


V Colloredo-Mansfeldskom paláci neďaleko Staroměstskej veže ľudí toľko nebolo, mám aspoň aký-taký úlovok. Palác patrí k vynikajúcim príkladom pražskej palácovej architektúry s bohatým stavebným vývojom od vrcholného baroka až po úpravy z obdobia druhého rokoka.


Patrí Galerii hlavního města Prahy a momentálne sú v ňom inštalované tri výstavy. Mňa však viac zaujímali neobvyklé výhľady z paláca na Klementinum a Kostel svätého Františka z Assisi. Obe obrovské budovy sa odtiaľ zdajú byť blízko, priam na dosah ruky.



Karlova ulica a bočná strana Klementina.


Klementinum v posledných lúčoch slnka. Napokon sme mali veľmi povznášajúci pocit. Múzeum nám nikam neodíde a na zapadajúce slnko za Hradom by som sa ja dokázala dívať aj každý deň.


Outfit


Všetko, čo mám na sebe, ste už videli, len je to zase inak skombinované. V skutočnosti nemám strach, čo na seba. Možnosti vzájomných kombinácií jednotlivých kúskov v mojom šatníku sú totiž nekonečné. 😎 Veď to tak aj má byť.


Páčilo sa mi spojenie potlače na blúzke so vzorom na saku. Skvelé k tomu boli moje béžové sandálky, ešte lepšie tie vyššie čierne s kovovou špicou. Behajte však v tom kilometre po pražských mačacích hlavách!

Outfit:
Sukňa: Massimo Dutti
Blúzka: Zara
Sako: CC Petite
Kabelka: darček od dcéry z Bali
Okuliare: Prada
Náhrdelník s riečnymi perlami: vyrobila moja sesternica Ela
Náramky: rohovina
Prsteň: rhodidované striebro a riečna perla
Tenisky: Vagabond




Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Sáčko úplne skvelé, fantasticky si ho doladila, žiadna prvoplánová nuda!!! Jola

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné fotky i outfit. Večerní a ranní slunce je na focení nejlepší!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram