Farbenie čajom

Dnes tu mám opäť niečo pre šikovnice. Zvyknete svoje šatstvo farbiť? Ja veru áno, už od puberty furt vo farbičkách čosi mácham. V mladosti som batikovala (to sme asi všetky), dnes väčšinou farbím synove vyšedivené čierne džínsy. Skúšali ste už ale farbenie textilu čajom?
Odev som v čaji určite kedysi tiež namáčala, výsledok si ale nepamätám. Na túto činnosť som sa vrhla po mnohých rokoch a síce celkom náhodou: pri triedení šatstva mi prišiel pod ruku vlaňajší biely trenčkot z ľanovej zmesi. Hm... býval smotanovobiely, po opraní zostal snehobiely. Človeka by z toho piclo, úplne za facku nebol, ale načisto lekársky plášť asi nosiť nebudem. Zafarbím ho, povedala som si. Asi na krémovo, keď je to dnes trendová farba.



Keď dostanem nejaký nápad, najradšej by som ho zrealizovala okamžite. Dajže Bože, ale hneď! Farbu som doma veru nemala, zato veľkú plechovku s čiernym čajom áno. Len čo ma toto osvietilo, šla som už-aj na vec.


Uvarila som čaju požehnane, roztok bol hnedočierny. Neviem vám povedať množstvo, čaj som mala sypaný a sypala som ho a sypala. Rozhodne vám odporúčam čaj vo vrecúškach, pretože sa mi ho poriadne precediť nepodarilo. Bola som už duševne pripravená na malé škvrnky z čajových lístkov, nijaké však nevznikli. Len je otrava potom ich oberať. 

Horúci roztok, čo to trepem, čaj som naliala do lavôra a plášť nechala hodinu, nech si ho popíja. Občas som látku poobracala, pomiešala. Čaj farbí slabo a látka po vyschnutí ešte aj zosvetlie, hrozne som bola na výsledok zvedavá.


Farba ma milo prekvapila, fotky pomerne verne zobrazujú zaujímavý a veľmi elegantný ružovobéžový odtieň. Plášť som si hneď poobliekala na nedeľný obed u brata. Nebolo väčšej radosti, ako keď ma švagriná privítala slovami: "Zase máš nové handry!"


Po zafarbení som odev hodila do pračky normálne vypláchať a do posledného pláchania som priliala ocot na stabilizáciu farby. Ako farba vydrží budúce pranie, netuším. Prinajhoršom plášť opäť pozvem na čaj o piatej.



Ako prvé som do čaju strčila tričko. Istota je guľomet. Toto tričko bolo pre zmenu zaprané, namiesto pôvodnej tiež smotanovobielej farby malo neurčitý odtieň typu "biela špina". Až keď som videla, ako farba "chytá", strčila som dnu aj plášť.

Tričko má sedlo z viskózy, inak je bavlnené. Čaj zafarbí len prírodné tkaniny.


Najväčší problém nastal s doplnkami, lebo k tejto farebnej kombinácii ich mám požehnane. S ktorou kabelkou sa vám to páči viac? A čo si skôr dať - náušnice alebo náramky? Okuliare biele, či kombinované??? Tak som zobrala všetko.




Outfit v prírodných materiáloch:
Letný trenčkot (zmes ľan + bavlna): Mango
Nohavice (viskóza): Zara
Tričko (bavlna a viskóza): Promod
Šál (hodváb): Marks&Spencer
Kabelka rybka (prútie a koža): Mango
Kabelka kockovaná (srsť a koža): Louis Vuitton
Náušnice prvé (riečne perly a zlato): dajaké klenotníctvo, mám ich dávno
Náušnice druhé (drevo): Mango
Oboje okuliare: Mr. Boho
Náramky: neviem veru, mám ich roky
Topánky (koža): Geox

Ako trenčkot pôvodne vyzeral, uvidíte TU v inej kombinácii s tými istými prúžkovanými "pyžamovými" gaťami.





Baba Slováková

12 komentárov:

  1. A to je skvělý nápad, musím vyzkoušet. Momentálně mám barvící mánii :-) . Zatím mám vyzkoušenou skořici, kurkumu, cibulové slupky. Nabarví i některé nepřírodní materiály - ale výsledek je vždy "překvapení" - prostě se nedá určit předem. Jana N.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, pani Jana. V cibuli farbím veľkonočné vajíčka s takou tou batikou s rastlinkami. A to zvyšné musím vyskúšať!

      Odstrániť
  2. SUPER nápad, musím postrkať do čaju svoje biele blúzočky. Tiež ma už niektoré omrzeli - ale nápad s čajom mi veru nedorazil do mojej starnúcej a šedivejúcej (farbou maskovanej) hlavy.
    Prajem pekný deň a ďalšie skvelé a inšpiratívne nápady. Anna

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež Vám prajem pekný deň, pani Anna a držím palce pri kreatívnych pokusoch!

      Odstrániť
  3. Prima výsledek! Já barvim zásadně v pračce, nemusí se míchat a věci se zabarví rovnoměrně. Pro cezení čaje doporučuji sáčky na přípravu sypaného čaje z DM drogerie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kýmsom mala starú pračku, tiež som farbila v nej. Ibaže tmavé farby zafarbia aj tesniacu gumu. Teraz mám novú, tak sa ovládam :D

      Odstrániť
  4. No teda! Na to by som asi nemala odvahu len tak sama od seba :) Super nápad, hneď rozmýšľam, či nemám nejaké tie už nie celkom biele tričká na zafarbenie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odvahu, odvahu!!! Nejaké staré zájdené tričko sa ako pokusný králik určite nájde.

      Odstrániť
  5. Zdravím! Ja farbím odjakživa biele podprsenky, keď už nezodpovedajú mojej predstave novej podprdy. Zafarbila som si aj novú, keď nebola telová z tej rady, na ktorú som zvyknutá a sedí mi dobre. A tiež ich potom občas pozvem na čaj o piatej (po niekoľkých praniach).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdravím, Sajka, toto je super nápad! Farbiť podprdy mi ešte nenapadlo, zopár letných bavlnených veru premením na "telové"!

      Odstrániť
  6. A ešte... zabudla som pochváliť výsledok, sekne vám to... doplnky sú super!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram