Monochromatický look - trend jari 2019

Nie je to nijaká novinka: outfity v jednej farbe od hlavy po päty sa nosia už pár sezón. Budú sa nosiť ešte častejšie a absolútnym hitom tejto jari budú popri žiarivých jarných farbách farby neutrálne, predovšetkým béžová.

Neutrálne farby jari 2019


Béžová farba je v našich končinách považovaná za obľúbenú farbičku dôchodkýň. Bodka. Samozrejme, v tesilovom vyhotovení určite nie je nijakým módnym výkrikom. Na fajnej látke však pôsobí mimoriadne elegantne, čo si budeme... Nového monochromatického trendu sa okamžite chytili tradiční výrobcovia béžových fajnovín - Max Mara a Burberry (na titulnej koláži).



Klasické nohavicové kostýmy a trenčkoty patria v týchto módnych domoch ku stáliciam, tak už len upozorním na širšie ramená sák a na slávny návrat nosenia viest aj na holom tele. Tento trend si dobre pamätám z deväťdesiatych rokov... a vesty som vyhodila. Prečo, súdruhovia, prečo???

Aké sú neutrálne farby jari 2019? Spoločnosť Pantone určila 4 základné odtiene, ktoré možno nosiť sólo alebo budú tvoriť základ pre odtiene pestré:

1. a 2. Krémovobéžová a granitová hnedá



3. Maslovobiela

Čisto biele outfity sa nosili už vlani. Napriek tomu, že je maslovobiela "predpísaná", nerobte si z nej ťažkú hlavu. V totálnom nasadení pristane len teplým farebným typom. Tie studené môžu pokojne ďalej nosiť obľúbenú bielu, je stále v móde.

 

4. Tmavomodrá

Moja milovaná farbička, mám jej plnú skriňu, stačí vyťahovať a trochu dávať pozor na príbuzné odtiene, bo nie je tmavomodrá ako tmavomodrá. Všimnite si jej kombinovanie s čiernou.


Farba Toffee už nie je podľa Pantone neutrálnou farbou, je súčasťou jarnej pestrej palety. V podstate je to jedno, ide len o ďalší (teplý a sýty) odtieň hnedej a tu je zopár príkladov jeho nosenia tón v tóne od hlavy po päty, prípadne v kombinácii so studenšou béžovou.

Všimnite si nový trend nosenia nohavíc pod sukne alebo kraťasy. Značka Max Mara to vyriešila zvláštnymi návlekmi, ktoré sa ako nohavice len tvária. To nič nemení na skutočnosti, že sa opäť obliekajú sukne na nohavice a že ja si pravdepodobne zase počkám, kým tento hit vyšumí.


S neutrálnymi farbami súvisia i nehynúce zvieracie vzory. Včera som bola šmírovať v obchodných reťazcoch, visia v nich s animal prints plné štendre zľavnených handier. Podrobne som ich prehrabala, nič som nekúpila. Fakt príšerná kvalita. Zvieracie vzory sa mi páčia, ale umelohmotná lesklá handra umocnená "haďou kožou" je hnus hnusný, to nekúpim ani v zľave, ani kvôli fotkám na blogu nie.

Čo nového v téme, ktorá je večná? Hadia koža poráža leoparda a na scénu nastupuje aj kravka. Pokiaľ je látka s potlačou kravskej kože urobená v imitácii srste, vyzerá to veľmi dobre. Za hriech stojí kabelka od Manga na obrázku vľavo. Naživo som ju ešte nevidela, ale ak je to ten istý model, čo vlani a vyzerá, že veru hej (to mala kabelka leopardí a zebrí vzor), môže sa stať trendovým oživením i konzervatívnejšieho šatníka. Je srstnatá.


Ešte jeden trend jari 2019, súvisiaci s neutrálnymi farbami: mestské safari. Okrem "safari" farieb od bielej cez pieskovú až po khaki môže byť stvárnené tradičnými prvkami, akými sú napr. našité vrecká s gombíkmi, alebo len doplnkami v safari štýle: opaskami, topánkami, kabelkami, šperkami.


Moja príprava na skorú jar v neutrálnych farbách


Odolala som handrám so zvieracou potlačou, semišovým béžovým sandálkam so špičkou v imitácii hadej kože som však neunikla. V maslovobielej farbe sú mäkkučké "pulóvrošaty", v béžovej široký šál, ktorý budem nosiť ako pončo. Či to dám oboje celkom monochromaticky, uvidíme. V samotnej teplej bielej vyzerám dobre. V teplej béžovej od hlavy po päty to už také super nie je. Prečo, keď mi tá farba inak ohromne pristane?! Lebo "béžová" neopálená pleť, akosi sa v tom strácam. Budem skúšať. Fotografie outfitov čoskoro na blogu 😉


Niečo sa tu už rysuje... Okuliare a náramok som našla v šuflíku, šál po mamičke už dávno poznáte, dokúpila som si ešte náušnice. Majú "mramorový" vzhľad, ku topánočkám sú presné.


Nabudúce si dáme už len samé výrazné, pestré farbičky sezóny jar/leto 2019.
Nosíte rady béžovú?

Jarný neutrálny záchvat:
Šaty: touch me.
Pončo/šál: Something Special
Topánky: Geox
Náušnice: Mango

Fotografie: Vogue







Baba Slováková

4 komentáre:

  1. mám béžovou ráda. ale jednou jsem ěla na sobě béžové kalhoty a na fotce pak zjistila, že zdálky splývají do tělové a vypadám od pasu dolu neoblečená :D
    www.libenanovakova.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Béžová není zrovna moje barva, ale béžové boty nebo kabelku mám ráda. Když béžovou, tak trochu do šeda (můj oblíbený odstín "stará špína"). V kombinaci s bílou je béžová luxusní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, Dášo, terminus technicus "stará špína" ma pobavil. Tú farbu mám tiež rada, aj keď nie je pre mňa ideálna. Je totiž veľmi elegantná. No ale vieš... stačí škoricový doplnok a už je aj pre mňa OK :)

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram