Čakanie na veľkú vodu


Tento článok vznikol v spolupráci s Tchibo.cz.
Pôvodne som nový príspevok chcela nazvať "Ako sme fotografovali pre Tchibo", zmenili to však čerstvé komentáre na facebookových stránkach Tchibo.cz k môjmu novému článku pre Tchibo blog. Najprv ma zarazili, potom rozosmiali a napokon inšpirovali. Nohavice culottes, ktoré v článku prezentujem, tam boli nazvané "čakaním na veľkú vodu"... a veď to sedí!
Ako sme teda s dcérou Fairy tri outfity so skrátenými širokými nohavicami v hlavnej úlohe nafotili? Prvý bol celkom pohodička, fotografovali sme počas rodinnej prechádzky (viacej TU), to sme spojili príjemné s užitočným.


Druhé dva už taká sranda nebola. Necítila som sa dobre a herpes pod spodnou perou sa už stihol transformovať na žltú obrovskú chrastu v tvare a veľkosti mandle. Ibaže Fairy sa zasa zberala het, outfity nachystané, vyžehlené a článok sľúbený. Termín šibeničný. To sa nedalo nič robiť, len vyštartovať.

"Vyzerám ako sedem neúrodných rokov, budú to strašné fotky...", lamentovala som v jednom kuse. "Mami, jednoducho sa zo-sús-tre-díš!" slabikovala dcéra slávne slovo od Maxima E. Matkina, vyjadrujúce náhle cielené skrásnenie. Prehlásila to vecne, bez štipky súcitu, robota je robota, aké tam, čo tam.


Tiahli sme k Vltave, aj s obrovskou taškou. Cieľom bola náplavka medzi Karlovým a Mánesovým mostom, to je to slávne miesto s labuťami, kde sa fotografujú úplne všetky pražské blogerky, instagramerky a aj všetci turisti. Fairy sa to nepozdávalo, je to vraj klišé a už sme tam raz predsa fotografovali (TU). Ja som však trvala na svojom. Nikde nie je Vltava tak nádherne modrá a tie labute, tie labute! 

Nevydalo. Náplavka bola obsadená. Normálne tam piknikovalo asi päť-šesť tridsaťčlenných zájazdov, no hrôza. Pobrali sme sa teda bezradne smerom ku Karlovmu mostu. Celkom naverímboha. Ďalej sa už totiž k Vltave pristúpiť nedá, brehy sú spevnené vysokými kamennými svahmi. Nooo, dá, ale skúste sa na tej šikmine ladne postaviť, vystrieť plecia a pózovať. V štekľoch.

"Ideme dole na mólo!" osvietilo Fairy pod Karlovým mostom. Fúúú, veď nás vyhodia! Ibaže pokušenie to bolo velikánske, tam sme ešte nefotili. Počkali sme si teda pekne za bukom, pá-pá lodička a šup dole.


Fotografie z móla vyzerajú táááák romanticky, prázdninovo, pohodovo. Márišku, nedá sa tam robiť nič. Fairy ma sekírovala: "Rob dačo, krúť sa, pózuj!" a mne sa klepali kolená, bo som sa už-už videla rovno v Čertovke. O to viac sa tým fotkám teším.



Druhé oblečenie sme teda zmákli, trebalo sa prezliecť, obuť štekľáky a cvakať outfit tretí. Ale kde?! Jáj, tak na takúto parádu treba nájsť niečo komornejšie, luxusnejšie... takú časť Malej Strany, kde sa to hemží veľvyslanectvami, konzulátmi, Havlovými lavičkami, konzervatóriami, galériami, ba priam rovno palácmi vlády.  Vtrhli sme na Maltézské náměstí.


Raz vám to námestie odfotím, sľubujem. Je veľmi malebné. Ale v takýto slnečný a pracovný deň bolo aj to prepchaté autami a národom na každom kroku. Na záber bez ľudí sa čaká hooodně dlouhooo. Modelka stojí bez pohybu sťa Lótova žena a fotografka číha v strehu ako predátor.
Musím povedať, že mám napokon z outfitov i z fotografií radosť. Tu vidíte, čo urobí zosústredenie sa, dobré svetlo, šikovná fotografka... a photoshop. Herpes je všade nemilosrdne vygumovaný. Nuž a náhoda. Smejem sa, lebo čakanie na veľkú vodu sa neplánovane konalo na Kampe a v jej blízkom okolí. Kde inde v Prahe mám na veľkú vodu čakať?! 😉
Všetky tri outfity pekne pokope a i dobre mienené rady, ako nosiť sukňové nohavice, nájdete v článku na Tchibo blogu. Slovenská verzia TU, český preklad TU. Ozaj. Páčia sa vám? A ktorý najviac?


A teraz ešte, čo mám na sebe. Vo všetkých outfitoch sú prezentované viskózové culottes a hodinky od Tchibo. Zvyšok:

1. outfit s teniskami: sako: Pietro Filipi, blúzka: Trucco, tenisky: Pepe Jeans, kabelka: Zara, okuliare: Prada, náušnice: Veronika Vysloužilová
2. outfit so sandálmi na klinovom podpätku: svetrík: Lindex, blúzka: Gant, topánky: Tamaris, čiapka: Zara, kabelka: Mango, okuliare: Mr. Boho, náušnice a prsteň: Kateřina Vocelová
3. outfit s vysokými podpätkami: bomber: Tchibo, blúzka: Mango, topánky: Caprice, kabelka: Parfois, náušnice: Mango, okuliare: Mr. Boho, klobúk: Tonak




Baba Slováková

6 komentárov:

  1. Líbí se mi ten námořnický outfit se sandály. V poslední době jsem shodou okolnosti navštívila Paříž a teď jsem pro změnu v Itálii a musím přiznat, že skoro všechny módní značky mají tenhle typ kalhot ve výloze. Naštěstí pro mě ale i obyčejné polopřiléhavé kalhoty nebo delší (midi) sukně a šaty, zkrátka je z čeho vybírat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No hej, ten s čapicou je taký svieži, omladzujúci. Najlepšie som sa ale cítila v tom prvom s teniskami. Ono je to nielen o tom, ako oblečenie vyzerá, ale aj ako sa nosí. Prúžkovaná blúzka od Gantu je skvelá, ale je to taký tuhý materiál, tá biela s volánom je mäkkulinká. No a v teniskách sa mi chodí lepšie ako v sandáloch, mám rada "pevne zošnurované" chodidlo.
      Áno, tieto nohavice sú veľmi trendové, ale nepristanú každej postave, ja som mala tiež obavu, ako to dopadne. Napokon som sa v nich celkom pyšne Prahou niesla :)

      Odstrániť
  2. Mimochodem, když mluvíme o kalhotách, italské lázně jsou plné ruských turistů v teplákách. Úplně NEJ model na sobě měla žena středního věku s vydatnou nadváhou - krajkové černé tepláky s třpytivými lampasy, průhledné až tam, kde končí stehna. Nic proti teplákům, ale musí se umět nosit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tepláky sú presne jedným z tých trendov, na ktorý ma nik nedostane. Nenosím ich ani doma, tak si ich určite nevezmem medzi ľudí. Medzi mladými žhavý trend, ale zmizne ako všetko, čo v skutočnosti nikdy pekné nebolo.
      No a Rusi... veď ich nosia už celé desaťročia. Tí sa ich asi nevzdajú.

      Odstrániť
  3. Souhlasím. Taky nemám tepláky ani nádoba, ani na sport.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram