Kaviarenský povaľač

Nie som nijaká intelektuálka. V mojom mozgu hrá zúfalý prím pravá hemisféra. Som teda dosť empatická, otvorená, kreatívna s bohatou predstavivosťou, intuitívna, svet vidím v obrazoch, ba rovno v kompozíciách. Zároveň som tiež blbá, chaotická a nedokážem sa len tak ľahko koncentrovať.
Obdivujem ľudí, ktorí dokážu naplno využívať ľavú mozgovú hemisféru. Matematikov, analytických filozofov, logikov.  Brilantne verbálne komunikujúcich intelektuálov. Rada ich počúvam, žasnem nad ich raciom a presnosťou, ale adekvátne reagovať neviem. Niet teda divu, že som sa nikdy nestala členkou nijakej fajnovej kaviarenskej intelektuálnej skupiny. Aj by som chcela, ale na to, holt, nemám. Chochmes. A tak som titul kaviarenský povaľač nikdy nezískala.



Podľa Milana Lasicu, ktorý sa za svoje kaviarenské povaľačstvo nehanbí, treba ísť do kaviarne každý deň a podľa možnosti v pracovnom čase, musí to byť sila zvyku, aj vášeň. Majster Lasica je presne ten typ intelektuála a bratislavského kaviarenského povaľača, ktorý vysoko ctím. On a jemu podobní sú v mojich očiach jednoducho iný level.


Mňa len tak flákať sa po kaviarňach nebaví. Väčšinou som sa v nich sporadicky vyskytla, keď ma balil dajaký chlap, alebo to bolo stretnutie s priateľkami, či pracovné stretnutie. Tentokrát sa však na kaviarenského povaľača rada zahrám, vybavenie novej kaviarne v Drne totiž k povaľovaniu priam vyzýva!



Múr nárekov pražskej kaviarne Drn, Národní třída

Prišla som sem - ako inak - nie kvôli debatám, ale kvôli interiérovej architektúre. O odvážnom počine architekta Stanislava Fialu, novej budove Drn, vzniknutej spojením novostavby a rekonštruovaného Schönkirchovského paláca, som písala TU.


Architekt si na spoluprácu prizval výtvarníka Patrika Hábla, ktorý interiérom vdýchol veľmi originálny vzhľad.  Hábl použil v novej časti ako výzdobu staré ošumelé materiály, do historického paláca naopak nainštaloval i materiály novodobé. Najoriginálnejším interiérovým prvkom je však Múr nárekov (Zeď nářků).


Je situovaný v prízemí, v priestore kaviarne, hneď vedľa vchodu do komplexu. Múr nesie odkazy, myšlienky a náreky "verejnosti". Hábl si prizval na dotvorenie steny veľmi rôznorodú spoločnosť, aby formou šifier, piktogramov a odkazov vyrytých priamo do jej povrchu vyjadrila svoje nálady. Účastníci organizovaného vandalizmu dostali do rúk klince, nože, rydlá a v podstate renesančnou technikou sgrafita (vyškrabovaním vzorov do omietky), ktorá k Prahe neodmysliteľne patrí, vytvorili "počmáraný" múr. Aké metafory múr ponúka, si musí každý domyslieť sám.


Po popísaní Múru nárekov bola stena vymaľovaná niekoľkými odtieňmi zlatej farby a doškriabaná bola aj podlaha.




Ohromujúci a nečakaný zážitok nás čakal aj na ceste k toaletám do podzemia. Stvárnenie točitého schodiska je skutočne impozantné. To sa človeku od tých hajzlíkov ani nechcelo odísť.





V úzkom a tmavom priestore kaviarne sa fotografovalo mimoriadne zle. Skúšala som to postojačky, poležiačky, na stole. Zvedaví ste, aká bola káva? Netuším, nezvyknem si v kaviarňach kávu objednávať. Väčšinou totiž pijem smrťácke dávky len ráno a potom už radšej nič. Veď to píšem - nemám na kaviarenského povaľača nijaké predpoklady.



A dokedy som sa vydržala povaľovať? Hm... pokým som nemala fotky vo foťáku. A potom hneď frrrrng! Na slobodu, na slniečko. Kaviareň je však krásna, prívetivá, to sa musí nechať!

Outfit:
Sukňa: Massimo Dutti, najnovší úlovok v šatníku
Košeľa: Zara
Krátky trenčkot: New Look, sekáč Style na Bělohorskej
Kabelka: Adža Erdenebat
Topánky: Geox
Náhrdelník: ÚĽUV, darček od priateliek na šesťdesiatku




Baba Slováková

10 komentárov:

  1. Dobry ten clanok, aj fotky super. Len sa mi nepaci, ze pises, ze si “blba” a ze nie si intelektualka, lebo ani jedno nie je Pravda! Fairy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, moja zlatá! Ako pekne si bojuješ za mater! Nie, nie som intelektuálka, to by som aj tu vypisovala siahodlhé úvahy a vyjadrovala sa k závažným spoločenským otázkam. Sa mi nechce... No a blbá? To je to sokratovské: "Viem, že nič neviem". V debate s pravým intelektuálom by som zhorela ako fakľa :)

      Odstrániť
  2. Milá Babo,

    já si o Tobě také myslím, že jsi vzdělaná intelektuálka :-)

    Sukně nádherná, moc Ti sluší a na modelu je dobře znát, jak je důležité pravidlo dodržení proporcí. To jsem se zde naučila :-) Kolikrát jsem si něco oblékla a vypadala jsem strašně a teď už vím, že to bylo proporčně špatně.

    Měj se krásně,
    bLeCha

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Blecho, vzdelaná - to som, ale intelektuála si predstavujem celkom inak.
      Zo sukne mám besnú radosť, hľadala som niečo presne takéto k novým topánkam. No, áno - proporcie. Topánky sú nesmierne pohodlné, lebo majú nižší, nie celkom ihličkový podpätok. Môj obľúbený "babkovský strih", v ktorom nebolia nohy. So sukňou po (pod) kolená v nich nohy nevyzerajú dobre.
      Malý trik: nemám štíhly pás, zobrala som sukňu o číslo väčšiu, než nosím nohavice. Vytvorili sa boky a nariasená košeľa ilúziu štíhleho drieku dokonala. Sama som bola prekvapená, kde sa ten driek odrazu nabral :)

      Odstrániť
  3. Dokonalé, sukně je skvělý úlovek!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi sa jej teším, Dášo! Môžem k nej nosiť hádam všetky farby z môjho šatníka, už sa teším na kombináciu s tmavomodrou, napríklad. No a dĺžka dobrá aj k teniskám, materiál rovno i ku plátenkám. Na leto. So šlapkami tiež OK.

      Odstrániť
  4. Tiež by som o tej blbosti polemizovala :), ale priestor krásny a fotky vydarené. Ja som teda tiež nikdy na kávičky nechodila, zmenilo to až blogovanie práve kvôli vyhľadávaniu pekných priestorov. A potom to už tak išlo v ruka v ruke, aj si tam niečo dať:). Ale tiež nie som ten "pravý" povaľač, pretože si, hanba mi, dávam decafeinato a ešte k tomu nejakú zhýralosť ako pumpking latte :) Len tak ďalej, tešíme sa na ďalší krásny priestor!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, Miška, ďalšia bojovnica za môj intelekt?! Napísala som to ako nadsázku a vôbec mi nenapadlo, že z toho bude takáto polemika. Poviem to slovami mojej dcéry (presnej tej, ktorá to tu začala - Fairy). Raz ma opísala takto: "Príde moja skvelá matka. Spoznáte ju ľahko, je presne taká ako ja. Ryšavá a načisto POPLETENÁ!"
      Mimochodom - nemám ani len potuchy, čo je decafeinato a pumpking latte. Takže popletená a blbá :)))))

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram