Mixovanie zvieracích motívov

Horúci trend mixu animal prints mi nedal spávať. Samotné zvieracie potlače sú na hrane dobrého vkusu. Väčšinou. Pre kieho frasa je to vo svete roky tak populárne? Podľa mňa stačí jeden jediný doplnok, ibaže dnes je toto pravidlo už pasé. Treba tie vzory ešte aj navzájom skombinovať. Čím viac zvieracej "srsti" v outfite, tým viac ste kúl a šik.
Odvahu, dievča, odvahu! Takto som sa povzbudzovala, keď som vyťahovala zdedené kúsky po mamičke. Šál so štylizovanou potlačou hadej kože, "leopardiu" kabelku. Mám doma tých zvierat viacej, máti bola tigrica. Škoda len, že sa jej kašmírový pulóver s leopardím vzorom už rozpadol, namôjveru by som ho teraz obliekla!





Zvolila som neutrálny základ a šup na seba hada i s leopardom. Odrazu sa mi to málilo... tak ešte aj náušnice. Takáto prenádherná som vyštartovala s mojimi deťmi na akciu Zažít Břevnov jinak, ktorá bola určená najmä deťom. Chceli sme zabezpečiť sobotňajšiu zábavu pre Otesánka, ale vnuka napriek bohatému programu zaujímali len pečené rebrá.

Nemusím vám vykladať, že medzi víkendovo, ergo športovo oblečenými rodičmi som vyzerala ako z iného sveta. Z dcérou sme sa celkom bavili: už vyzeráš úplne ako Starinká (moja mama)! Nie že by mi to až tak prekážalo, ale keď sa objavila echtovná Cigánka, celá nahodená v leopardej potlači, mohutne mi odľahlo. Nie som tu sama, ktorá vie, čo sa nosí! 😂

Pravda je taká, že mi to bolo vážne šumák, mali sme plán a akcia bola len zastávka. Mám z nej ale jednu zaujímavú fotku:



Zlatá hodinka pri hostinci U Kaštanu


Neviem, či v časoch komunistických bolo vôbec slávnejšej krčmy. Pôvodný zájazdový hostinec, ktorý kedysi osamotený stál na starej ceste ku Břevnovskému klášteru, slúžil ako výletná reštaurácia a miesto stretnutí kadejakých organizácií a spolkov.


Najvýznamnejšou udalosťou, ktorá sa tu odohrala, bolo založenie strany s názvom Českoslovanská sociálně demokratická strana v roku 1878. Ku jej odkazu sa neskôr prihlásili komunisti, budova bola vyhlásená za národnú kultúrnu pamiatku a syn jedného zo zakladateľov ČSDS - Antonín Zápotocký - tu rýchlo po svojom nástupe do funkcie prezidenta otvoril Muzeum počátků československého dělnického hnutí.


Od deväťdesiatych rokov slúži táto barokovo-klasicistická budova ako kultúrne centrum Prahy 6, spravuje ju občianske združenie Unijazz a v maličkej sále vystupovali také zvučné mená, akými sú Fedor Frešo, Michal Prokop, Vladimír Kulhánek... Ich fotografie visia všade navôkol a revolučnú minulosť hostinca tu nepripomína vôbec nič.


Chodievam sem na koncerty a stále som si kládla otázku, ako je možné, že v tak malej sále mohol byť nejaký zakladajúci stranícky zjazd. Holt, ľavé krídlo padlo v roku 1955 za obeť rozširovaniu Bělohorskej ulice, takže súčasná stavba je už len torzom slávneho hostinca. Zato tu stále cítiť esprit starých časov, vrátane pravej českej hospody s drevenými stoličkami a záhrady s lavicami.


V neskoré sobotňajšie popoludnie rozvoniava v záhradnej reštaurácii pečené prasa a ľudia sa ešte len schádzajú. Otesánek je nadšený, konečne má zábavu. Vydrankal odo mňa čapicu a zbiera do nej gaštany!


Máme pokoj a môžeme konečne nafotiť zvierací outfit. Zlatá hodinka je u fotografov hodina pred západom slnka (resp. i hodina po jeho východe), to je svetlo oveľa teplejšie ako počas dňa.






Starosvetská domácka atmosféra v záhrade: čapovaná kofola a pivo, domáca škvarková nátierka s cibuľou. Cítim sa ako v detstve.


Zvieracie vzory sa nekombinujú len navzájom, ale i s inými vzormi. Tu je pár príkladov z Instagramu, všetky zrelé ženy už fotky so zverinou majú. Musela som zabojovať i za nás, veď uznajte! 😊

https://www.instagram.com/eggersandrea/, https://www.instagram.com/vistiendosealos50ytantos/, https://www.instagram.com/adri4me/, https://www.instagram.com/nifty50fabulous/
Idem sa teda na tejto sociálnej sieti pochváliť, že zverinec dorazil už aj ku nám, tak mi držte palce.

Outfit:
Pulóver: nový s navrátivšími sa netopierími rukávmi, s.Oliver
Nohavice: BodyFlirt
Šál: zdedený po mame, Lancôme
Kabelka: zdedená po mame, Sinicini
Náušnice s leoparďou potlačou: sekáč Style na Bělohorskej
Krátky trenčkot: New Look
Tenisky: Pepe Jeans
Čapica: najnovší úlovok do šatníka: Zara
Okuliare: Prada, dostala som ich ako zánovný darček od Evičky M. z BB. Keď mne sa veru všetko zíde, ďakujem!





Baba Slováková

5 komentárov:

  1. Waau,paráda,pani Evička!!!...zlatá hodinka v kombinácii s Vašim vycibreným vkusom sa neminula perfektnému výsledku ;-)...podľa zdedených kúskov po Vašej mamine usudzujem,že cit pre estetiku máte v génoch po nej...za mňa veľké ÁNO...ženy na fotkách,ktoré ste sem priložili sa od Vás môžu učiť :-)...pozdravujem,želám Vám všetko dobré a opäť ďakujem,Monika.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem, Monika! Nemyslím si však, že by sa mohli zobrazené dámy odo mňa učiť. Najmä tá prvá (Andrea, Nemka) to skrátka "umí", ten mix vzorov je skvelý! Tiež pozdravujem a želám všetko dobré, Baba.

      Odstrániť
  2. Ach p. Evka, nepíšem tak často, ale to len preto, že sa nechcem opakovať v superlatívoch. Ale dnes ste opäť zabodovala schopnosťou elegantne skombinovať staré s novým. A Váš komentár o "spolubojovníčke v zvieracej zbroji" ma až rozrehotal:)))
    Ja mám vo svojom veku 50+ k zvieracím vzorom trochu rozpačitý vzťah. Už aj kvôli tomu, že v nich prevláda farebnosť vhodná skôr pre jesenné typy. Ak ten šál a kabelku nosila Vaša mamička vo svojom veku, tak "klobúk dole"! Sú to nadčasové kúsky.
    Vaše popoludnie s vnukom a dcérou muselo byť super.
    Prajem krásne dni.
    Zdraví Sivet

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Sivet! So zvieracími potlačiami treba narábať veľmi opatrne a máte pravdu - nesvedčia každému. Navyše - už som to kdesi písala - pokiaľ je takýto vzor na nejakej hnusnej, lacno vyzerajúcej látke, tak je to skutočne niečo otrasné. Kabelku som si nechala z nostalgie a šál je fajný. Ten som darovala mamičke ja, bol drahý a mala z neho neskutočnú radosť.

      Odstrániť
  3. Bezvadně jsem se pobavila!!! Vtipné a poučné jako vždy! Anežka

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram