Lovec dizajnu: butik Phantasya - I. časť

Topánky DEFLORESYFLOREROS, šperky La Tagua, okuliare Mr. Boho
Nedám si pokoj. Len čo som natešená opustila predajňu nábytku Teak Art a trielila na zastávku, crnklo mi cestou čosi do nosa. Presnejšie do pravého oka. Zhliadla som úchytkom vo výklade náhrdelník a ďalej už klasika: jeden dlhý váhavý krok vpred, dva rezké vzad a rýchly beh dovnútra.

Horúčkovité šmírovanie vo Phantasyi


Predajnička je to maličká, ale ten sortiment! Rozmanitý, vkusný, elegantný i výstredný. Butik patrí do siete predajní spoločnosti Klasika, ponúkajúcej zahraničné značky, ktoré nie sú na českom trhu obvyklé. Takže tu nájdete kolekcie firiem z Dánska, Holandska, Belgicka, Škótska, Nemecka, Talianska, Španielska, Kolumbie... Joj, aké príjemné osvieženie v horúcom dni!



Spomínate si? V ten deň sa mi vybila baterka na foťáku, oje, tak to čierna smola najčernejšia. Okrem handričiek i dobrá bižutka, okuľáre, topánočky. Tento nedávno otvorený butik na Smíchove sa špecializuje najmä na doplnky.

S príjemnou pani majiteľkou som sa dohodla, že sa veru ešte vrátim i s nadupaným fotoaparátom. Kúpila som okuliare, pri ktorých som si bola istá, že bez nich nemôžem žiť a na druhý deň som bola späť ako na koni. Aj s novými okuliarmi.

O väčšine značiek som dodnes nemala ani len potuchy, niektoré vám teda predstavím. Je toho veľa, rozdeľujem to na dva články. Tu sú prvé:

La Tagua (Kolumbia)

Ľahučké pestrofarebné náhrdeníky sú vyrobené z materiálu, o ktorom som dodnes ozaj ani nechyrovala - z orechov palmy tagua. Orechy sú najprv naplnené čírou kvapalinou s kombinovanou kokosovou a ocotovou chuťou. Približne po uplynutí jedného roka tekutina spevnie a vytvorí tvrdú bielu hmotu, podobnú slonovine. Tagua je teda známa ako "zeleninová slonovina" a vyrábajú sa z nej i podobné artefakty ako zo slonoviny pravej. Nuž... a je približne rovnako i vzácna.

Kolumbijská spoločnosť La Tagua, tvoriaca šperky z tohto materiálu, kladie dôraz na ekológiu. Vraj používa "slonovinu" len z orechov, popadaných na zem.

náhrdelník La Tagua, topánky DEFLORESYFLOREROS

DEFLORESYFLOREROS (Španielsko)

je španielska mladá a progresívna značka topánok, špecializujúca sa na baleríny a topánky pánskeho strihu. Topánky tejto značky sú rozpoznateľné podľa výraznej farebnosti i veselých vzorov. Povrch je okrem kože i z látok so špeciálnou úpravou, stielka je vždy kožená.

Topánky DEFLORESYFLOREROS sú navrhované a ručne šité výhradne v Španielsku. Dvakrát ročne predstavuje značka novú kolekciu.

Vyskúšala som, neskutočne pohodlné. Ako druhá koža. Papučky fajné.
 
náhrdelník Antúra, topánky DEFLORESYFLOREROS
topánky DEFLORESYFLOREROS, náhrdelník a prsteň La Tagua, okuliare Mr, Boho
topánky DEFLORESYFLOREROS

Lisa Tucci (Taliansko)


Niečo pre odvážne! Lisa Tucci je 25-ročná značka topánok, ktoré sa vyrábajú podľa návrhov holandského dizajnéra Alexandra Loffelda. Extravagantné modely zo špičkových  materiálov sú dnes ručne šité v malých dielňach výhradne v Taliansku. 

Dôraz je kladený na kvalitu spracovania a nevšedné detaily. Spoločnosť je mimoriadne pyšná na svoje špeciálne podpätky, ktoré nielen, že priťahujú pozornosť, ale sú aj nerozbitné.

Výnimočná obuv pre výnimočné ženy. Už aby som prekročila šesťdesiatku a nabrala odvahu!


Antúra (Taliansko)


Antúra je mladá šperkárska značka, založená dvomi kreatívcami zo Sicílie a Kalábrie: 
Donna Antúra je dynamická žena, ktorá sa nikdy nevzdáva svojej zmyselnosti a pozornosti k detailom, ktoré jej zabezpečujú jedinečný štýl a posilňujú jej hrdý, vášnivý a sebavedomý charakter.
Majitelia značky tvrdia, že ich šperky vo svojej podstate zachovávajú svetlá a farby Stredomoria. O týchto červených guľôčkach by som to ani nepovedala, ale o náhrdelníku, ktorý mám na krku, už áno.


Outfit


Obliekla som si jednoduchú kombináciu biele tričko - tmavomodré gate, aby som mohla nejaké tie doplnky aj vyskúšať. Toto je outfit, v ktorom som dorazila z domu, doplnili sme ho len náhrdelníkom talianskej značky Antúra.


Pani majiteľka chytila paniku, že to treba aj mňa cvakať (treba 😏) a že ona to nevie a aha, aké pekné fotky vyšli. Ďakujem!




Nabudúce ďalšie tri značky a ešte jeden outfit. Čo sa vám najviac páči? Mne ten náhrdelník s guľôčkami, čo mám na krku a hodili by sa mi aj tie tretie topánky so zvieracou srsťou od DEFLORESYFLOREROS. Nuž a jasné, že okuliare, ktoré mi dnes už hovoria pani.

Butik Phantasya nájdete hneď pri zastávke Arbesovo náměstí, odkaz na stránky spoločnosti Klasika je v texte.

Outfit:
Letný trenčkot: Mango
Nohavice: Lindex
Tričko: Lindex
Ponožky: Tommy Hilfiger
Topánky: Vagabond 
Kabelka: Mango
Okuliare: Mr. Boho
Náhrdelník: Antúra (zapožičaný)





Baba Slováková

8 komentárov:

  1. Topanky sú super žlto čierne. Ági

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jaj tak tie doplnky som nemala vidieť. A už vobec nie to, kde ich hľadať. V júny budeme s manželom ubytovaný v hotele Arbes. Janina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, nebude len moja peňaženka krvácať! Smejem sa tu nahlas.

      Odstrániť
  3. Super článek,krásné bodkované botky,
    asi se do butiku Klasika, taky zajdu podívat!
    Tünde

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tündelko, tento butik sa volá Phantasya a je len súčasťou predajnej siete spoločnosti Klasika :D Tu je konkrétne menej handričiek, viacej doplnkov. Ale väčšie predajne s oblečením majú v Holešoviciach a vo Vinohradoch.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné brýle, náhrdelník i všechny botičky - bohužel pro moji 41ku naprosto nepoužitelné... A účes? Velmi chválím...
    m. (kdysi Pražka, dnes ztracenka na samotě u lesa)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Á, to ste Vy, čo ste ma poslali ku Pavlíne (kaderníčke)! No, áno, ostrihaná som, ešte je to divočina, vlasy len umyté, samé uschli a "uložili sa". Ďakujem za pochvalu i za to nakopnutie.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram