Černínská zahrada


Nadšenie z nástupu červenej farby ako hlavného farebného akcentu tejto jesene ma neopúšťa, ba naopak - vyťahujem všetky svoje dávno zabudnuté handry v žiarivom odtieni oranžovočervenej, ktorú milujem. Nenosím nikdy čistú červenú, ani čistú oranžovú (takú tú pomarančovú), lebo mi fatálne nepristanú. Zato ich mišung je pre mňa ako stvorený.




V tomto outfite, ktorý som doladila ku stálozeleným tisom v barokovej záhrade Černínskeho paláca, je všetko staré. Nový je len spôsob vyhrnutia gatí v duchu aktuálneho hesla "členky von!". Vytiahla som i svoju prapodivnú kabelku v tvare valca, lebo just také valce som vysnorila v dnešných kabelkových trendoch. To je radosti, keď zistím, že takô mám!



Černínská zahrada

Na rozdiel od väčšiny pražských záhrad sa tvári Černínska záhrada tak sviežo, ako keby len začínalo leto. Jej formálna baroková časť je vysadená tvarovanými tismi, žltnutie lístia tu nehrozí.

Mala by som hádam začať históriou impozantného Černínskeho paláca, ale o ňom niekedy inokedy. Teraz len toľko, že toľkú opachu dal v roku 1669 postaviť gróf Humprecht Jan Černín 
z Chudenic (haha) len preto, aby ukázal, že jeho rod je bohatší než samotní Habsburgovci. To síce dokázal, ale v neskorších rokoch práve prevádzka paláca rodinu finančne zruinovala.



Záhrada sa začala budovať v roku 1693 podľa plánov talianskeho architekta Francesca Carattiho. V priebehu storočí bola mnohokrát zdevastovaná, najmä pri pruských útokoch na palác. Prvú rekonštrukciu v roku 1904 nariadila Viedeň, ďalšia prebehla v roku 1929, keď palác získala Československá republika pre ministerstvo zahraničných vecí. Posledná generálna rekonštrukcia bola vykonaná v rokoch 1994-1997. Od roku 2011 je v letnej sezóne záhrada prístupná i pre verejnosť - a ja som to nevedela. Ďakujem pani Hane za dobrý tip!




Architekt D.E.Rossi navrhol v roku 1692 pre záhradu dva bazény. O rok neskoršie bol do záhrady zavedený vodovod. 
 

Kto je autorom letohrádku, zostáva dodnes záhadou. Postavil ho murársky majster Jakub Schedel.

Outfit

Hrubičánsky vlnený šál sa dá nosiť na viacero spôsobov, najradšej ho nosím tak, aby mi pekne hrial chrbát. Kombináciu tmavozelenej s oranžovočervenou som trochu rozbila vínovočervenými topánkami. Tie sú spolu s okuliarmi novšieho dáta než zvyšok. Zato ten zvyšok, o ktorom točím, je samá fajná vlna, to sú veci, ktoré sa opatrujú.







Outfit:
Kabátik: Betty Barclay
Nohavice: Diesel
Pulóver: Betty Barclay
Šál: Betty Barclay
Topánky: Zara
Kabelka: Lacoste 
Okuliare: dm drogéria




Baba Slováková

18 komentárov:

  1. Že je přístupná Černínská zahrada,to také nevím.Díky za tip.Jen si musíme počkat do příštího léta.Oblečení nádherně sladěné,boty bych brala hned.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, Sofie! Záhrada je otvorená do konca októbra.

      Odstrániť
  2. SUPER, vďaka Vášmu blogu, ktorý som objavila len včera, dnes ladím do vínovočervena. A keďže som sa zároveň dozvedela, že kovové lesky sú "brutálne in", tak som znova schovala do skrine jednu sukňu, ktorú som akurát plánovala vyhodiť. KONEČNE stránka aj pre mňa. Tiež mám v skrini kúsky, ktoré ešte využijem - takto aspoň s väčším sebavedomím a so znalosťou veci.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zase krásný článok. Ďakujem. Bez neho by mi ranná káva nechutnala. Vy ste ako kúzelnica. Zakúzlite a vytiahnete čo sa práve nosí. Ja som pravý opak. Čo na sebe nemám viac ako 2 roky, ide preč. Musím to prehodnotiť. Do toho máme 2 domácnosti vzdialené od seba skoro 2 tis. kilometrov. Keď si na dačo vzpomeniem tak je to (povedané vaším jazykom) just v tej druhej :D Janina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si veci šanujem, najmä tie drahšie a kvalitné. Teraz som sa vrátila zo Slovenska z rodičovského domu, kde som objavila hotový poklad. Kufor plný mojich vlastných šiat! Čistý hodváb, značkové veci... si viete predstaviť tú radosť?! Celkom som už na ne zabudla. Asi som to tam šupla, keď som mala ťažké obdobie a bola som načisto vychudnutá.

      Odstrániť
  4. Děkuji za zmínku :-) Udělala jste dobře, že jste se tam vypravila, zahrada Vám sluší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už to nie je len zmienka, hodila som Vám aj link na článok. Ešte raz vďaka za tip, mne by to netrklo, kunúť sa dnu.

      Odstrániť
  5. Ta oranžová to krásně rozsvítila! Moc pěkný- a lichotivý- kontrast. Zdraví H.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je nádhera! Ta zahrada a Vy v ní! Nádherně sladěné! Také jsem nevěděla, že se tam může, tak mám hned víkendový plán, má být ještě hezky. Váš outfit nemá chybu, zásoby kvalitních věcí, to je hotový poklad. Já bohužel žádné nemám, protože moje váha se v průběhu let velmi mění, musela bych mít tak tři šatníky - hubená, akorát, tlustá... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To chápem, väčšina žien v našom veku má s kolísaním váhy problém, hormóny sú sviňa. Ja som dajaká výnimka šťastná, dobré gény. Zato doplnky opatrovať isto môžete. Ja mnohé veci roky nenosím a odrazu je niečo zase späť, tak stačí vytiahnuť zo zásob :D

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram