Módne trendy tejto zimy ma potešili!

Zima 2019-20 sa bude niesť v znamení dvoch hlavných a pritom úplne protichodných módnych trendov. Prvým je rebelský punk, ktorý sa vysmieva konvenciám. Druhým je starý dobrý francúzsky šik - mestská elegantná móda. S dovolením punk vynechávam a sústredím sa na ukážky z toho druhého trendu. Mňa potešil a verím, že poteší aj vás. Čo sa teda nosí tejto zimy?

1. Kohútia stopa

Začnem týmto nesmrteľným vzorom, aby som nadviazala na predchádzajúci článok. Kohútia stopa sa nosí doslova od hlavy po päty, čo však svedčí len ultraštíhlym vysokým postavám. Pre nás, normálne smrteľnice, bude hádam vhodnejší len jediný kohúťostopí kúsok.



Veľmi sa mi páči spojenie kohútej stopy s bielymi romantickými blúzkami. Kadejaké volány a mašle dodávajú outfitom neskutočný šik.


Cez e-shopy módnych reťazcov sa k aktuálnemu vzoru dostanete ľahko, sú celkom dobre zásobené (na obr. Zara, Mango, Zara).


Zabŕdnem trochu aj do doplnkov. Vrátili sa klasické jednoduché tvary a kabelky do ruky, najmä čierne. K čierno-bielej kohútej stope sú ako stvorené.


2. Mestský elegantný štýl


Po obdobiach samej konceptuálnej módy sa konečne vracia ako jeden z hlavných módnych trendov aj elegantný mestský štýl.  Spomeňte si, čo sme podľa Burdy nosili v sedemdesiatych a začiatkom osemdesiatych rokov: rafinované ženské siluety s midisukňami, sakami, nohavice s ostrými pukmi.

Bola to krásna móda, ibaže ju veľmi rýchlo prevalcovala diskomóda bláznivých osemdesiatok. Všetko je dnes ale späť. Vrátili sa skladané sukne, ozdobné lemovanie odevov, mašle na blúzkach... kľúčom je elegantný vzhľad s precíznymi strihmi.


Šnurovacie čižmičky boli obrovským hitom okolo roku 1973, to som nastupovala do gymnázia. Trochu som pošmírovala v módnych reťazcoch, ako na návrat elegantnej módy reagujú a toto som vybrala zo ZARA.


S elegantnými a veru aj nositeľnými modelmi sa priam roztrhlo vrece, a tak ešte prídavok. Všimnite si, že k tomuto štýlu patria dlhšie midisukne (najmä plisované) a hranaté saká. Takto sa oblieka mestská panička alebo, ak chcete, veľká dáma.


3. Kárované vzory



Už niekoľkú sezónu hrajú prím a moderné budú aj teraz. Podobne ako kohútia stopa sa môžu nosiť od hlavy po päty alebo v kombinácii s jednofarebnými látkami. Prvé tri modely od Celine v sebe nesú prvky preppy stylu. Na modeli od Givenchyho si všimnite "osemdesiatkové" široké ramená a Dior predvádza jeden z ďalších horúcich hitov sezóny - rybársky klobúk (bucket hat).


4. Preppy style


Preppy style je priamym potomkom športového štýlu začiatku 20. storočia. Prevzal z neho napríklad tvídové látky, pulóvre s osmičkovým vzorom a so známym kosoštvorcovým vzorom, mokasíny. Zároveň je to štýl spojený s klubmi a univerzitami, charakterizujú ho tiež emblémy, bombery, kravaty, topánky oxfordky...

Tomuto štýlu venujem samostatný článok, jeho trendovosť ma nadchla, teraz len niekoľko rozdielov oproti štýlu "mestská panička": sukne sú kratšie v dĺžke pod kolená, nosia sa aj sukne nohavicové, či cargo nohavice. Kabelky do ruky, či lodičky na vysokom podpätku sa k nemu nehodia.

Vraj športová elegancia neexistuje (buď je niečo elegantné alebo športové). Tak s týmto nemôžem súhlasiť. Preppy style podľa mňa športovo-elegantný vie byť.

 

5. Ovečka

Nestarnúci zimný evergreen sa nosí v mnohých podobách: preppy u Celine, v štýle sedemdesiatok u Chloé a dosť dobrodružne u Isabel Marat. Slintám nad bundičkou od Massimo Dutti (vyggoglite si ich e-shop). Drahá, nad moje možnosti. Jednu umelú ovečku však už mám.

 

6. Umelé kožušiny


Umelé kožušiny sú viac ako trend, sú prejavom rastúceho enviromentálneho povedomia svetovej módy. Pôvodne som ich do tohto výberu nechcela dávať, lebo osobne v kožušine vyzerám ako Veľká Medvedica, ibaže som dnes videla fantasticky vystajlovanú Aziatku. Mala dlhú plisovanú sukňu ako od Diora, čižmičky nariasené ako od Celine, vrcholom outfitu však bola krátka biela chlpatá bundička ako od Stelly McCartney. Fajná bola, na zjedenie.


7. Neóny


Podobne som sa rozhodovala aj s týmto fakt žhavým trendom. Neónové farby mi nesvedčia, ibaže poznám jednu zrelú dámu, ktorá v nich vyzerá fantasticky. Takže milé studené letné a najmä zimné farebné typy, inšpirujte sa!

Trendové neónové farby, a pritom elegantné a nositeľné modely. Toto veru môže byť.


8. Čo sa ešte nosí a nie je na obrázkoch?


Hitom je punk, spomenutý už v úvode článku. Aj so všadeprítomnými cvočkami a prevažujúcou čiernou farbou. V nočných kluboch letia metalické a flitrované širokoramenné kúsky á la 80-tky, potom štýl domina s čiernou kožou či latexom a s prvkami bondáže, no a ešte podprsenky a korzety našité na blúzkach.

Do mrazov sa budú nosiť obrovitánske prešívané bundy s našitými prapodivnými hybridnými výtvormi, kabáty s obrovskými balónovými rukávmi, či s celoplošne prišitým rajčím perím. V tomto by sme už vyzerali ako Veľké Slonice, takže si počkáme, kým tieto trendy nevyšumia do stratena... 😀 A aby som nezabudla: zvieracie vzory sú stále in!

Všetky články o módnych trendoch nájdete v sekcii Trendy.
Fotografie: Vogue, Zara, Mango, Massimo Dutti






Baba Slováková

8 komentárov:

  1. Fuuuu, ešteže som včera nevyhodila umelú ovečku do kontajnera. Už-už bola nachystaná, len počasie zabránilo "hotovej katastrofe". Takže túto zimu ešte tiež pochodím ako Ešte Väčšia Medvedica, lebo veď trendy sú trendy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hehe, vraj Ešte Väčšia Medvedica, som sa schuti zasmiala. A keď je zima, tak čo?! Treba sa zababúšiť. No a presne tak, trendy sú trendy :)

      Odstrániť
  2. Sportovní eleganci nosím už asi tak 30 let nepřetržitě, takže jsem se konečně dočkala, že je zase "in" :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vtip je ale v tom, že dnes je to trend AJ pre mladých. Roztrhané džínsy sú out.

      Odstrániť
  3. ..kohútia stopa...čakám vždy na obdobie s nadšením,kedy bude zase "in"....A tak sako nosim, uz hádam aj 10 rokov ...Len podšívku som si dala vymeniť a som ŠIK.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kohútiu stopu vyhadzovať neslobodno, lebo sa vracia v pravidelných intervaloch!!!

      Odstrániť
  4. Kabelku s kohoutí stopou mám ze sekáče už asi pět let, takže letos ji zase pořádně vyvětrám.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala nohavice, šité na mieru a k nim z rovnakej látky takú "násadu" na kabelku do ruky. Kabelku ešte mám, ale už bez toho poťahu a kam zmizli gate, neviem. Škoda je ich preveliká, bola to fajná látka, tak sa už len utešujem, že by som ich asi nenatiahla. S ostrými pukmi boli, picne ma.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram