Zlaté retiazky, mušle, perly - trend leta 2019

Nikdy by som veru neverila, že si ich raz na seba nakvačkám. Ale trend je trend! Zlaté retiazky ma roky nechávali absolútne chladnou, nosenie viacerých naraz som vnímala ako prejav staromilstva, a tak veru ani nijakú tú zlatú retiazku s príveskom nevlastním. Načo by mi aj bola?!
Všimla som si to už vlani a tohto leta je to už hotová epidémia: retiazka na retiazke, náhrdelník na náhrdelníku, čím viac sa to podobá na vianočný stromček, tým lepšie a štýlovejšie.


Vrstvené náhrdelníky a retiazky


Byť ovešaná šperkami od hlavy po päty je jedným z najvýraznejších trendov leta 2019. Trend sa objavil buď to ako súčasť témy boho chic, alebo je len zvýraznením typickej túžby mnohých módnych domov po opulentnosti, bohatosti (neprekvapuje ma, že na čele stojí Chanel). Na predvádzacích mólach bolo vidno všetky možné príklady vrstvenia náhrdelníkov od jednoduchého spojenia dvoch retiazok až po úplný vodopád subtílnych náhrdelníkov rôznych dĺžok. To všetko často spoločne s vrstvenými náramkami a výraznými náušnicami.


 

Perly


Perly sú späť, zabudnite však na dokonale pravidelné náhrdelníky našich starých mám. Teraz sa nosia perličky rôznych divných tvarov a veľkostí, zdobia skulpturálne náramky, sponky do vlasov, či visia z asymetrických náušníc. Predviedli ich napríklad Prabal Gurung, Oscar de la Renta alebo Chanel. 

Moja verzia tohto trendu: riečne nepravidelné perly v korálikovom náhrdelníku, rohovinové náramky, perlové náušnice a prsteň s veľkou riečnou perlou. Celý outfit TU.


Mušle


Šperky s mušľami si na prehliadkové móla pomaličky razili cestu už od minulej sezóny. V roku 2019 si tento trend s nádychom dovolenkovej nostalgie podmanil nielen svetových dizajnérov, akými sú napríklad Etro, Altuzarra, Missoni či Anna Sui, ale aj všetkých obľúbených influencerov na Instagrame. Štýlom supermodelky Chiary Ferragni (mušľový choker a fúra retiazok na obr. hore) sa inšpirovali mnohé blogerky. Ak chcete byť naozaj štýlové, siahnite po mušliach, lastúrach či ulitách, po podmorskom svete.

Tu sú tri známe slovenské blogerky, odkazy na ich instagramové profily sú pod obrázkom.

Miša, Jana, Ivanka

Tak šup-šup, vyťahujte retiazky od birmovky, kombinujte so zbierkou mušlí z dovolenky. Ak chcete nakupovať, toto som našla na stránke Mango:


Nemusím hádam zdôrazňovať, že záplava mušlí, subtílnych retiazok, či korálikov najlepšie vynikne na nahej koži, najlepšie vo v-čkovom dekolte.

 

Môj vrstvený náhrdelník


Ako som už písala, nijaké retiazky nevlastním. Spomenula som si však na zlaté hodinky a hodinkové retiazky po dedovi. Na jednu som natiahla korál, na druhú pripla moje náušnice, nech je tých príveskov viac. A DIY náhrdelník je na svete.

Zlatú nádheru som pridala k veľmi jednoduchému outfitu do 30-stupňových horúčav, tvoria ho voľné bavlnené gate a skutočne vzdušná oversize bavlnená košeľa. Plus moje milované plátenky. Prečo práve k takémuto "športovému" oblečeniu? Pretože kombinácia "veľa zlata" a nejaké elegantné alebo romantické šaty sa mi videla s mojím typom, osobnosťou akosi nekompatibilná. Koniec-koncov, aj mladé baby nosia retiazkovú záplavu najčastejšie k džínsom a tielkam.





Outfit je zo série outfitov "babička hlídá vnoučka", ergo reálny a použitý na dvojhodinové cestovanie Prahou v električkách a autobusoch (bez klimatizácie) za účelom odšikovania vnuka na tréning. Fotografoval vnuk Otesánek osobne pred jednou z najsnobskejších pražských reštaurácií SOHO v Prahe - Podolí. Sa mi tam tie zlatie reťaze hodia, či?


Outfit:
Nohavice: Zara
Košeľa: Zara
Kabelka: Mango
Tenisky: Converse
Okuliare: Mr.Boho
Šperky: zlaté náušnice a náramok sú dedičstvom po mame, retiazky a hodinky po dedovi, korál je darček z dovolenky od niektorého môjho potomka, náramok z perleťových/mušľových úlomkov je zo sekáča, náušnice na náhrdelníku... už si veru nepamätám

Zdroj obrázkov: Vogue, Mango, Instagram




Baba Slováková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram