Trendy jeseň 2018 - zima 2019

Tak sa mi vidí, že na opätovný nástup štýlu Lady Diany na módne nebo zareagovala okamžite samotná kráľovná. Z jej šatníka módni návrhári svižko vylovili tvíd, káro i potlače hodvábnych šatiek s ornamentami, reťazami, psíkmi a koníkmi. Ak ste sa minule doľakali, že sa ozaj ideme vrátiť do 80-tych rokov, zachovajte pokoj. Ten trend je síce silný, nie však jediný.

Čo teda letí v aktuálnej sezóne jeseň/zima 2018/19? Vybrala som len tie trendy, ktoré sa mi pozdávajú. Sorry. To viete, šesťdesiatka sa mi už nebezpečne blíži, kovbojské čižmy s kvetovanou sukňou už nosiť nebudem a hádam ani strieborný skafander nie. Zato si môžem vybrať, či budem za rockerku, princeznú alebo rovno za kráľovnú.




1. 80-te roky

O návrate širokých ramien, mrkváčov, plesňáčov, legínsov a najmä zvieracích vzorov som písala v samostatnom článku TU.  Keď si však lepšie pozriete i ďalšie nasledujúce obrázky, vplyv osemdesiatok je badateľný skoro všade.

Marc Jacobs, Tom Ford, Marc Jacobs

2. Tvíd


Káro Esterházy (nazývané aj Prince of Wales) sa nám tu drží už ďalšiu sezónu ako kliešť. Spolu s pribudnuvším tvídom a potlačou z vintage hodvábnych šatiek je to už hotová "Balmoral mánia". Akosi sa mi nechce veriť, že by si tvíd mohli obľúbiť aj mladé holky... nuž, nechajme sa prekvapiť.

Marc Jacobs, Louis Vuitton, Altuzarra

3. Potlač z vintage šatiek


Z podobnej obrovskej hodvábnej šatky som mala ušitú blúzku (vlastný vynález kedysi v deväťdesiatkach) a ja, ťapa, som ju vyhodila! Nosila som ju ku tmavomodrému vlnenému nohavicovému kostýmu, aj ten je už nebohý. Škoda preveliká. No nič... ku tejto téme prislúcha aj titulný obrázok (Salvatore Ferragamo, Faustine Steinmetz, Toga) a takto na ňu zareagovali reťazce:

Mango, Zara, Mango

4. Plisé


Plisé sa nosí stále, najviac však na sukniach. Všimnite si ten chlpatý neónový pulóver: ´80s.

Sportmax, JW Anderson, Balenciaga

5. Peleríny


Balmoral opäť útočí. Pelerína je veľmi elegantný zvrchník, žiaľ - nie pre mňa. Pristane len vysokým ženám. Mäkké šatky, uviazané na spôsob peleríny, však nosím rada. Teším, teším!

Givenchy, Saint Laurent, Isabel Marant

6. Hrdzavé odtiene


Odtiene hrdze nabehli už vlani, tak len krátka informácia: nosia sa zase.

Rochas, Tory Burch, Etro

7. Dva zvrchníky


Vrstvenie svedčí našim nemodelkovským postavám a dva kabáty naraz vŕzgajúcim kĺbom. Len či toľko kabátov vospolok nebude priťažkých? Medzi nami - kombinácia koženej bundy so sakom sa mi ľúbi.

Alexander McQueen, Gabriela Hearst, Lemaire

8. Kožené šaty


Koža veľmo letí a pár kožených vecí veru ešte opatrujem. Všetky sú čierne, samozrejme. Mám však tak trošku obavu, že v tom veru nebudem vyzerať tak sviežo ako moja rovesníčka Madonna. Na kožených veciach je najhoršia skutočnosť, že sú drahé. Pokiaľ má byť kožené oblečenie mäkké a pohodlné, musí to byť fajnovina, hotová investícia. Škoricové šaty by som brala hneď a nosila spievajúc až do stovky!

Sonia Rykiel, Tod's, Givenchy

9. Logá


Vraj tričká s nápismi už dámam vo veku nesvedčia. Tak čo teraz, keď je to horúci trend?! Logá sa nosia úplne na všetkom a čím väčšie, tým lepšie. Dievčence moje milé, úplná špica sú tričká s menami rockových kapiel, ani tu nedýcham. Však som rockom odkojená.

A teraz vážne: New Yorker by som si už cez prsia nedala. Tričko od Max Mara by som však pokojne nosila, páči sa mi. 

Pre dnešok sa s vami lúčim šialeným modelom od značky Prada: obrovský sveter so vzorom i s logom. Som tak minule prorokovala, že tie nadrozmerné vzorované svetre z osemdesiatok čoskoro dorazia tiež. Bola som vyslyšaná! 

Max Mara, Armani, Prada
Obrázky: Vogue, Mango, Zara




Baba Slováková

4 komentáre:

  1. No, jsem ráda, že móda už není takový diktát, jako kdysi. Na druhé straně musím říct, že se mi vyloženě líbí model se žlutou puntíkovanou halenkou (ale asi ne pro mě, pas už není, co býval), plisované sukně (mám), kostkované kabáty (mám), vintage šátky (mám), kožené černé šaty (nemám, chtěla bych, ale asi mít nebudu). Triko s potiskem mám taky, z galerie Rudolfinum s obrázkem od francouzské výtvarné umělkyně. Je na něm pavouk s hlavou baby - myslím, že se ke mně hodí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdá sa, že Marc Jacobs tu vyhráva (žltá bodkovaná blúzka), tie modely sú veľmi sofistikované. No a jasné, že si už musíme vyberať s ohľadom na postavu. Nejaké tričko s potlačou by sa aj mne zišlo a asi také niečo, ako píšeš - z galérie alebo od výtvarníka, niečo neobvyklé.

      Odstrániť
  2. Za mě tedy Marc Jacobs - úplně mě okouzlil, chodila bych úplně klidně ve všem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno je skvelý, až na tie nadrozmerné plecia. Vysoké chudé ženy v tom vyzerajú ako bohyne, ja by som v tom bola ako vrecko cementu. Ale od toho ich je toľko tých módnych návrhárov a trendov, aby sme si každá mohli vybrať, či?

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram