Tri dni som pila s východniarmi!

Tento starý poznáte? Američan si počas pobytu na východnom Slovensku píše denník. Pondelok: Dnes pijem s východniarmi. Utorok: Je mi strašne zle. Asi zomriem. Streda: Opäť pijem s východniarmi! Štvrtok: Prečo som len nezomrel už v utorok?!

 

Denník pražskej turistky zo stretnutia s východniarmi po 35-tich rokoch, jún 2018, Terchová


Pátek

Cesta rychlíkem z Prahy do Žiliny uběhla jako voda. Na nádraží mě čekají spolužák a spolužačka z vysoké školy. Košičané, studovali jsme společně na Technické univerzitě v Košicích. Autem se pak svezeme do Terchové. Setkáváme se takto již roky a Janči, hlavní organizátor, vždy nalezne nějaké malebné místo kdekoliv na Slovensku.





Naprostá většina spolužáků je z východního Slovenska a všichni zajisté přinesou láhve s kořalkou. Znám to moc dobře a již teď mám strach.
 
Drevenice Resort Terchová


V Terchové nás vítá asi padesát bělovlasých inženýrů: Ta sme še stretli, ta to barz dobre, idzeme takoj do karčmy!


Sobota

Zobúdzam sa s raňajším spevom vtákov. Už ako slivovicou, hruškovicou a borovičkou krstená Slovenka. Rýchlo som si ja spomenula na dobré zvyky svojho kmeňa i tá reč sa mi náhle vrátila, ktorú ma mater naučila. A i tota, keru čaje a šraci z vyhodu hutoria.

Na dnes je vyhlásená dvanásťkilometrová túra do Jánošíkových dier v národnej prírodnej rezervácii Rozsutec v pohorí Krivánskej Malej Fatry. Mŕtvi a ranení zostávajú v základnom tábore, väčšina sa však hlási do boja.

Berem sebe hatižak, čarne okuľare a idzem. Ta dajak budze.



Promovane indžimire na ture.


Dolné diery.



Horné diery. Rojtľa za rojtľu.


Prečo som neumrela už v piatok?!

Malý Rozsutec. Sme približne v polovici cesty.






Poludňové skaly.


Veľký Rozsutec.



Veľký Rozsutec a Poludňové skaly od Štefanovej.


Veľký Rozsutec. Fotene z karčmy v Štefanovej. Šak najkrajšejši. Ta ja neznam, prečo sme nešli takoj sem, kemu trebalo totu turu!



Ňedzeľa

Vyhodňarčina še na mne šumne lepi, už hvarim i hutorim. Šicke še ale rozlučujeme i sebe šicko dobre vinšujeme. Ešči kapurkovu a dovidzeňa. O paru ročkoch še vidzime zaš!


Epilóg

V skutočnosti sme sa ani poriadne neopili. Pred túrou si každý dával pozor, lebo Jánošíkove diery si nikto nechcel nechať ujsť. Po túre sme zas boli takí zdechlí, že nám veru palenku slopať nechutilo. To čo bolo za stretnutie??? Šesťdesiatroční východniari už nie sú to, čo bývali. Však to ako na protialkoholickom liečení! 

Turistický outfit:
Tričko: Lindex
Halena: G-Star Raw
Gate: river.island
Ruksak: Zara
Topánky: Mustang 





Baba Slováková

14 komentárov:

  1. Evi!!!! ta toto bulo bars fajné:D Ja calý čas vyškerená jak čitala :)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. VST bula najlepša vyška ... i ja tam promovala v 84-tom s dzeckom v kočiku...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásné fotky a je vidět, že sis to moc užila! Měj se krásně!

    www.bygabra.cz

    :-*

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :-)... len neviem, ako toto čítajú tvoje čitateľky z Čiech :-))
    A mimochodom... dosť ste toho zvládli, šesťdesiatnici :-) A... čo klieštiky? A... chýbajú mi zvončeky a sedmokrásky v tej lúke... to sú spomienky môjho detstva, lúky u starých rodičov na Kriváni, pod Poľanou... ach jaj...
    Katarína V.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Posledne, keď som uviedla nárečový slovník, sa mi české čitateľky urazili, že ich podceňujem. Očividne rozumejú :D
      Klieštiky??? Celkom som na to zabudla a chcela som to dať pôvodne do článku. Kliešťa chytil jeden spolužiak a JA som ho operovala. Vyrástla som v lese, kliešťov som schytala neúrekom (a asi aj si vybudovala imunitu). Na otázku: "Kto vie vybrať kliešťa?" som sa bez váhania prihlásila. V bojových podmienkach sa kliešť vyberá s pomocou vodky a pravou rukou pootočením v smere hodinových ručičiek rázne vytiahne :D :D :D

      Odstrániť
  5. Děkuji za krásnou připomínku předloňské dovolené tamtéž....
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár! Pre mňa je to jednoducho domov, jedno, kde sa túlam po svete...

      Odstrániť
  6. Krásne, túlala som sa tam s vami. Aj tá vychodňarčina tak pekňe pasovala. Nás to čaká o rok a vraj sa stretneme už ráno, aby sme potom do tmy boli doma 🙈. Kde sú tie trojdňové stretávky, keď sa do rána tancovalo?😂

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jój... tri dni sme boli, ale tiež sme veru už netancovali. A to nám hlavný organizátor zohnal aj terchovskú muziku! Prvý večer fotky vnúčeniec a šetrenie sa na túru. Tá túra bola ale skvelý nápad! Všetci sme na vnúčence zabudli a prešaltovali sme do študentských rokov. Nijaké spomínanie, ale taký ten situačný humor, ako keby sme boli stále v škole. To bolo to úplne najkrajšie!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram