Kabátec z alpaky

Pragmatická mi to prehúdala už dávnejšie. Mamííí, mám kabát vo farbe ťavej srsti, ak by si chcela na fotenie, dám ti ho. Dajako som na tú výhodnú ponuku nereagovala. Jeden taký kabát už mám, ostatne - kabátov je pomaly za plnú skriňu. Načo mi je ďalší?! Pritom som ani len netušila, o čom dcéra točí, nikdy som na nej nič podobného nevidela.





Samo, že nevidela! Mladá sa naň zlakomila cez stránku s handrami z druhej ruky, ibaže farba jej fatálne nesvedčí (pozdravujem všetky studené blonďavé letné typy, čo to tu tvrdia už dávno). 
"Na kieho frasa si to teda kupovala?!" dvíham obočie.
"Lebo je to pravá alpaka!" durdí sa dcéra.

To určite. Kde by sa v našich končinách také čosi nabralo? Dievka teda kabát demonštratívne prinesla. Ty brďo, je to alpaka! Made in England, ale vlna je veru odkiaľsi z Peru.

Vlna lamy alpaka


Hneď som sa vrhla na štúdium. To má byť takéto chlpaté? Má. Našla som kabáty onakvejších značiek, látku z alpaky ponechávajú srstnatú. Toľko som vám ja študírovala, až som nazbierala kopec materiálu o rôznych druhoch vlny, bude súhrnný výcuc, dievčence. V nasledujúcom článku.


Lama alpaka (Vicugna pacos) sa pasie vysoko v Andách a jej vlna sa prispôsobila nepriaznivým podmienkam. Je 7-krát hrejivejšia ako vlna ovčia a neobsahuje lanolín. Tak to je prekvapenie. Na lanolín som ja alergická, pod vlnu musím nosiť bavlnu. 


Vlákna alpaky sú zároveň 3-krát pevnejšie ako vlákna ovčej vlny, oblečenie je veľmi trvanlivé a môže sa nosiť i desaťročia. Priadza sa využíva najmä na lyžiarske pulóvre, ponožky, rukavice... je ľahučká, výborný izolant, absorbuje veľa vlhkosti a pritom zostáva na dotyk suchá. 


Kabát je skutočne ľahký a veľmi teplý. Myslím, že ho budem nosiť viac s bagandžami a s nohavicami, ale zažiadalo sa mi predviesť ho najprv v elegantnejšom, mestskom outfite. Tak som sa pri čítaní zžila s Latinskou Amerikou (z alpaky sa šijú povestné indiánske pončá), že som opäť zatúžila po mojej indiánskej brošni z Kolumbie.

Fotografovali sme tuto neďaleko na Kajetánke, poraziť ma ide, lebo zima je celkom zdatná, jazero zamŕza a tráva zelená ako na jar! Kde je sneh?!



V tomto parku sme už párkrát boli, teraz nakukneme do jeho hornej časti. Je tu vybudovaný labyrint a niekoľko odpočívacích miest. Park zdobia štyri sochy českého sochára Jana Kavana - Jaro, Léto, Podzim, Zima a postupne ho obkľúčili novostavby bytových domov. Ich obyvatelia majú skutočne krásny výhľad.


Sochy Jaro a Léto sú úplne nahé, chúdence.


Skúsime teda aspoň to nebohé Jaro poobliekať do teplučkej alpaky.



Pre samý súcit som v skončila bez kabáta. Tak mi treba - mastnô chleba!


Outfit:
Kabát: Luisa
Pulóver: Lindex
Sukňa: Zara
Šál: Cashmink
Kabelka: Zara
Čižmy: Vera Gomma
Rukavice: zdedené
Brošňa: pozlátená 24-karátovým zlatom, kúpila som ju na Expo 2000 v Hannoveri v kolumbijskom pavilóne






Baba Slováková

10 komentárov:

  1. Ved som ja vedela, ze nie nadarmo som ja do tohto vintage kusku celkom smiesnu sumu zainvestovala. Okrem narobenia parady este aj zahreje takeho zimomrivca, ako je Baba Slovakova :-) A nadchol ma i napad poobliekat donho sochu ��

    Najviac ma ale tesi, ze kabat moze dalej pisat svoju uz asi dost dlhu historiu, cim sme ucinili tiez za dost modernemu konceptu udrzitelnej mody, ktoremu aktualne holdujem. A este ti aj nabyse naozaj pristane!

    Pozdravuje Pragmaticka ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, čo tu prezrádzaš, aký som ja zimomrivec? Ďakujem Ti, díťa moje, za kabát, vyzerá načisto nezničiteľne :D

      Odstrániť
  2. Skvělé.Také toužívám po kabátě barvy velbloudí srsti,dokonce ho mám napsaný ve svém seznámku,ale jako studený letní typ vím,že si ho můžu už předem škrtnout.Neslušel by,ale je to tak pěkné!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Napriek tomu, čo som napísala o tejto farbe, myslím si, že by ju mohol nosiť každý. Stačí nájsť vhodný šál ku tvári v studených farbách a len s nejakou "frckou" camel farby, aby ladil s kabátom. Ja sama ako teplý farebný typ som zvolila studené doplnkové odtiene. Skúšala som i krémový šál, ježiši, to bolo celé na mne preteplené.

      Odstrániť
  3. Jako studený letní typ se připojuji, že se téhle barvy musím s lítostí vzdát. Kombinace se šedou je přitom tak krásná a elegantní!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už to píšem hore Sofii - netreba sa tej túžby vzdať. Najprv pozháňať vhodný šál/šatku a až potom ísť vyskúšať camel kabát. Keď aj tak nič, určite sa nájde nejaký v "studenej" pieskovej farbe.
      Myslím, že aj tá moja dievka mohla tento kabát pokojne nosiť. Isteže nie s čiernym šálom. Ale už avizovala, že ak sa ho budem chcieť zbaviť, mám jej ho vrátiť! :D :D :D

      Odstrániť
  4. Ráda sleduju váš blog a moc vám fandím! Mám taky módní blog a taky už mi není dvacet..:) Ten kabát je super, kabát v barvě velblouda si přeju už dlouho, ale zatím jsem ten pravý neobjevila. Asi jsem náročná..:) Sluší vám. Zdravím vás z Dubaje! Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéjda, nakukla som na blog a ľaľa - zrzka so zelenými očami! Parádna!
      Pravý fajný camel kabát nájdete najskôr v Max Mara. Drahé sú ako šľak, ale pri nejakom nadčasovom minimalistickom strihu sú na celý život.

      Odstrániť
  5. Děkuji vám za pochvalu! O Max Mara kabátu vím, ale bohužel můj rozpočet na něj jaksi nestačí.:) Ale přemýšlím, že si ho nechám na příští zimu ušít.. Mějte se krásně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, ušitý z kvalitnej látky vyjde určite oveľa lacnejšie, ako keď platíte za značku. Ja som natrafila na prechodný dlhý v Zare /80% vlny/, ručne šitý a ešte bol aj v zľave. Občas sa zadarí. Na Max Mara už tiež nemám, resp. toľko určite nevysolím :D

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram