Vždyť každý z nás je trochu snob

Pani továrniková, ktorú som chcela svojím ohozom ohúriť, sa volala Venduláková. Jej manžel, člen starej pivovarníckej rodiny, bol poverený mestskou radou novopostavený pivovar riadiť. Sakra... takže milostivá bola vlastne len pani riaditeľovou, nemusela som sa toľko cihovať.

Holešovický pivovar


Mestská rada začala stavať pivovar v Holešovicich v roku 1895 a už o dva roky sa v ňom uvarilo prvé pivo. Oficiálny názov bol První pražský měšťanský pivovar a rýchlo priviedol ku krachu fúru drobných pražských pivovarníkov. Hlavným produktom bolo pivo tmavé, ktoré sa vyvážalo i do Viedne a Chicaga.




Po znárodnení bol pivovar zaradený do podniku Pražské pivovary s názvom závod Holešovice. Varilo sa tu pivo Měšťan - až do roku 1998, kedy spoločnosť Pražské pivovary starý pivovar zavrela a značku Měšťan preniesla do Smíchovského pivovaru. Skazu areálu zavŕšila povodeň v roku 2002.

Hlavná budova bola po záplavách zrekonštruovaná, dnes tu sídli vydavateľstvo. V roku 2008 bol areál premenený na administratívno-obytný komplex a stal sa pýchou Holešovíc.

Aj vy vidíte na komíne sedieť pôvabnú pani sládkovú?


Detail vstupnej brány.


Pri dostavbe areálu sa vnútroblok pivovaru zmenil na príjemné námestíčko.


Ikonická kabelka


Cítila som nutkavú potrebu pani továrnikovú-raditeľovú načisto doraziť a vytiahla som svoju síce vintage, zato ale pravú kabelku od Louis Vuittona. Kúpila som ju dávno-pradávno rovno na Pařížskej, v tom čase sa ešte "vuittonky" húfne nepredávali (aj) na tržniciach a v uliciach ich nebolo vidno na každom kroku... Len čo sa rozmnožili, kabelku som odložila.

Teraz som si ale povedala, že keď snobárna, tak se vším všudy. Farebne sa ku fialovému kabátu náramne hodila, proporčne ale nie. Zdala sa mi ku oversize mantlu jednoducho primalá.



Krémovobiela vlnená sukňa s rolákom rovnakej farby je v zime suprovým základom pre rôzne zvrchníky. Samotné to je celkom nuda, s "kožušinovým" šálom sa to dostalo na iný level. Pri takejto neutrálnej farebnosti sa kabelke v outfite dostáva naozaj výsostného postavenia. Rozhodne nezdieľam všeobecný názor, že sa značkové kabelky s monogramami, či s výrazným ikonickým vzorom hodia úplne ku všetkému. Nehodia sa! 

Keď už niekto po toľkej snobárni túži, musí dávať sakramentský pozor, s čím to skombinovať, aby výsledkom nebola strelnica za ťažké prachy.


... vždyť každý z nás je trochu snob!

Outfit (okrem topánok a šálu je všetko staršie ako dvadsať rokov):

Sukňa: Stefanel
Rolák: Betty Barclay
Lodičky: Rockport
Kabelka: Louis Vuitton
Prsteň: riečne perly
Šál z umelej kožušiny: no name
Rukavičky: dedičstvo po pani Romane Ježdíkovej

Páči sa vám takýto krémový zimný základ? Toto som práve objavila v Zare, utekajte tam. Zaslintala som, ale ma hneď aj prešlo. Veď takô mám a nemusí to byť celkom v najmodernejšom oversize strihu, aj tak sa naň blbo obliekajú kabáty. Čo ale rozhodne idem zháňať, sú dobré čižmy! Túto sukňu teraz určite vynosím, rebrová pletenina je opäť v kurze.

Zara

Súvisiaci článok (tento outfit ako základ pod extravagantný kabát): Hra na pani továrnikovú





Baba Slováková

12 komentárov:

  1. Je to čím dál lepší.A kabelička je kouzelná.Přesně takové rukavičky právě sháním.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem! Tieto majú už svoje rôčky, ale takúto farbu zohnať snáď nebude problém.

      Odstrániť
  2. Ďalšie krásne potulky Prahou, díky a MIMORIADNE povedený outfit.Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Úplně stejný střih šatů jako na poslední fotce jsem v roce 1990 hodně vynosila jako těhotná, dokonce jsem v nich jela i do porodnice. Bohužel dávno zmizely v propadlišti dějin :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá moja sukňa je tiež tehotenská :D Nosila som ku nej obrovský krémovobiely pulóver s vrkočovou vzorkou, tiež netuším, kam sa podel...

      Odstrániť
  4. Znovu Vám to moc sluší. Smetanové fasády budov - smetanový komplet. Kostičkovaná kabelka - dlažba z žulových kostek. To prostředí jste znala nebo je to náhoda a oblékla jste se tak, aby jste malebně zapadla do prostoru?
    Úžasné.
    Mimochodem toto je první kabelka od Louis Vuittona, která se mi líbí. Jinak nevím co na nich ostatní vidí.

    Mayda.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, spravidla to nie je nikdy náhoda. Buď prispôsobím oblečenie stavbe, ktorú chcem predstaviť, alebo naopak - chcem vytiahnuť niečo nové /tentokrát kabát z predchádzajúceho článku/ a hľadám areál, s ktorým budem korešpondovať...
      Na kabelkách L.V. je určite zaujímavé to kvalitné vypracovanie, no a pocit výnimočnosti, luxusu. Tak som to videla kedysi. Dnes by som ju už nekúpila.

      Odstrániť
  5. Babo, je to krásné a moc Ti to sluší. Kabelka LV v tomto podání je rozkošná. Taky mám ráda bílou a krémovou, před časem mě zaujala Diane Keaton ve filmu Lepší pozdě nežli později, kde je většinu času taky celá v bílém. Měj se krásně bLeCha

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Blecho, veľmi pekne! Túto krémovobielu by som najradšej nosila furt... ale čo si budeme - je nepraktická :D

      Odstrániť
  6. Dobrý den milá Babo, je krásné jak se móda stále vrací. Myslela jsem si, že ty zajímavé a kvalitní kousky ze svého šatníku schovám pro dcery, ale houby, pro sebe je schovám. Moc Vám to sluší. A těším se na ty nové čižmy. Taky by se mi nějaké šikly. Klidně výrazné, od Blahnika :-) Krásné dny Vám přeje Blanka C.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haha, presne tak, fajnoviny si treba nechať. Mne aj tak dcéry šatník vykrádajú, ale občas je to i naopak. Čižmy som už hľadala, je to dosť bieda. Mám tenké lýtka, to mi každá sára odstáva. Aby som zase len neskončila pri nejakých členkových... uvidíme. Krásne dni aj Vám, Baba

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram