Sprievodca second-handmi a outletmi - I.

Keď ku nám sekáče zavítali, ohŕňali sme nad nimi nos. Dnes je nakupovanie v second-handoch veľkým hitom, spopularizovali ho najmä blogerky. Ľudia sa ale aj tak delia na dve skupiny - na tých, čo ich berú útokom, lebo vedia, že za lacný groš môžu objaviť poklady a na tých, čo by do podobného obchodu nikdy nevstúpili.
Do ktorej skupiny patrím ja, už dávno viete. Tým, ktoré by do sekáča nikdy nevošli, len pripomínam, že aj onkavejšie dámy nakupujú z druhej ruky a náramne rady. Napríklad taká Gwen Stefani, či Eva Mendes, ktorá si zobrala šaty zo sekáča dokonca na filmovú premiéru. Za seba môžem povedať, že nielenže ušetrím pekný peniaz, ale takýto lov považujem i za vzrušujúce dobrodružstvo. Tak veru.



Sľúbila som vám sprievodcu po niektorých lepších pražských second-handoch a outletoch, vyzerá to na ťažkú drinu, zrejme z toho bude seriál. Začnem tými, ktoré mám najbližšie poruke.


1. Britské značky v Style (second-hand)


Britská móda je odjakživa považovaná za svetovú špičku, vyznačujúcu sa predovšetkým skvelou kombináciou mestského a vidieckeho štýlu, vysokými požiadavkami na pohodlnosť a kvalitu. Londýnska biznis móda je celosvetovo jednou z najlepších. Angličania viac preferujú eleganciu a funkčnosť odevu, než rýchlo pomíňajúcu sa módnosť. 

Second-hand Style na Bělohorskej ulici ponúka výlučne britské značky. Väčšinou ide o známe obchodné reťazce, ktoré už u nás majú svoje zastúpenie, napr. o značky Next, Marks&Spencer, F&F, TopShop a mnohé ďalšie, o ktorých som dodnes ani nechyrovala. Nájdete tu i írsku značku Atmosphere (hlavná značka Primarku, ktorá sa vyznačuje lacným ale vysoko trendovým tovarom). Ak máte šťastie, môžete natrafiť i na luxusnejšie kúsky, napr. od Karen Millen, ja som tu osobne ulovila o.i. i smokingové nohavice od Dorothy Perkins a vlnený kabát s kašmírom od  L.K. Bennett.


Aký je obchodík? Voňavý, útulný, oblečenie je na štendroch vzorne roztriedené podľa typu i farebnosti. Klientela zodpovedá tovaru. Samé upravené ženské zo strednej vrstvy. Píšem o tom preto, lebo na Bělohorskej bolo sekáčov niekoľko a mnohé také, do ktorých ozaj neradno ani nos strčiť. Už skrachovali. Nie je sekáč ako sekáč.

Pri pohľade na pravú anglickú vlnu srdce zaplesá

Môj postreh: na britskej móde ocení fajnšmeker hádam viac vnútro odevu, než jeho vonkajší vzhľad. To precízne vypracovanie detailov je stále hodné obdivu, takže človeka poteší, ak objaví značku, ktorú v našich končinách inak nezoženie. Hlavným bonusom predajne je však milá pani, ktorú ak požiadate o zhodnotenie vášho vzhľadu, kukne skúseným okom a pravdivo odpovedá. Ak vám odev nesedí, povie to bez okolkov, nepotrebuje vám ho nanútiť za každú cenu.

Popelínová košeľa NEXT s trendovým vzorom kára Prince of Wales
Tovar je prudko nositeľný, väčšinou z vlaňajšej módnej sezóny. Mnohé kúsky úplne nové. Pre Angličanky sú tieto značky tak lacné, že to kupujú ako teplé rožky a často oblečú len raz alebo aj nikdy. Ceny sú veľmi nízke, často je to len zlomok pôvodnej ceny. Najdrahšou vecou, ktorú som tu kedy kúpila, bol spomínaný kabát, stál 650,- Kč.

👍 Kde obchod nájdete? Praha 6 - Břevnov, Bělohorská ulice, zastávka električky Marjánka.

2. Luxusné značky vo Phase 2 (second-hand)


Sekáčik Phase 2 na Malej Strane s hrdým označením boutique je z úplne iného cesta. V prvom rade funguje na princípe komisného predaja, čo značí, že tam môžete svoje obnosené šatstvo i doplnky odniesť a predať. O módnej sezóne je škoda hovoriť, nájdu sa tu veci staré, ba aj ultra staré... a i presne naopak - najnovšie vychytávky, ak niekoho rýchlo omrzeli. Príjemné na obchodíku je to, že tu nájdete všetko: odev, kabelky, obuv, šály, rukavice, okuliare i bižutériu. Taký malý raj na hrabanie sa a hľadanie.


Značky sú výlučne luxusné, ani neviem, či ich idem všetky vymenovávať, lebo tu môžete natrafiť na ozaj všetky. Aktuálne som vyskúšala vlnenú sukňu Max Mara (2500,- Kč) a hodvábne nohavice od Balenciaga (1500,- Kč). Napokon som ale odplávala s topánkami Plenty by Treacy Reese (1100,- Kč). Sú v perfektnom stave a padli mi ako uliate.


V najlepšej kondícii je šatstvo, je mimoriadne dobre udržiavané. Pre luxusné topánky a kabelky totiž existuje v Prahe ešte niekoľko predajní s predajom z druhej ruky, ktoré berú len najkvalitnejší tovar (navštívime aj tie). Vo Phase 2 teda skončí obuv a kožená galantéria buď veľmi stará, alebo viac poškodená, alebo i v dobrom stave ale mimo tých úplne top značiek.

Kabelka Versace, cena cca 3500,- Kč, trošku je už zachlpená

Môj postreh: dajú sa tu objaviť úplné poklady, často dizajnérske kúsky. Nie vždy, ale občas sa podarí, ako napr. moje hodvábne šaty/halena od dizajnérky Aysen Armagan (750,- Kč). Inak si tu môžete vybrať celkom bežnú módu, samozrejme z kvalitných materiálov a s nášivkami zvučných mien. Klientela je zo strednej a vyššej vrstvy, aj bohaté panie rady lovia v sekáčoch. Ceny sú rôzne - od pár stoviek až po pár tisícok.

Pani, ktorá tu predáva, je veľmi milá, ale pre peňaženku dosť nebezpečná 😏. Tá vás presvedčí, že vám sluší úplne všetko. Je tak vo veku mojej mamy a beriem ju už s úsmevom ako neoddeliteľnú súčasť malebného krámika.

Určite ste hneď uhádli, že to nebude kabelka, čo ma na tomto aranžmáne zaujalo...

👍 Kde boutique nájdete? Praha 1 - Malá Strana, Tržiště 8, medzi zastávkami Malostranské náměstí a Hellichova.

3. Topánky pre staršie ženy v Šotek Outlet (outlet)


Nakuknutie do outletu Šotek na Újezde je tak trochu náhražkou, mala som v pláne ďalší luxusný second-hand z Malej Strany, ibaže ten stihol medzičasom zaniknúť. 

Už vymenované značky na štíte i vo výklade napovedajú, že ide o obuv novú a kvalitnú - len... tak trochu mimo trendy a mimo aktuálnu módnu sezónu.


Často tu stávam na zastávke a občas sa sem pozriem, nájdu sa kúsky, ktoré by som si aj vybrala, len treba natrafiť na príslušnú veľkosť. Ceny sú znížené tak o tretinu, niekedy o polovicu. Toto môže byť dobrý tip pre Pražandy vo veku a s ozaj boľavými nohami, mnohé topánky sú priam zdravotné. Klientelou sú skutočne staršie ženy s rôznym obsahom peňaženiek.


Môj postreh: o obsluhujúcom personále nemôžem povedať nič, lebo je takmer neviditeľný. Čo ale znamená, že sa tu môžete nerušene motkať a poriadne poprezerať tovar. Malý bonus - hneď vedľa je obchod s klobúkmi a s galantériou, majú tu lacné pančucháče 😏 A keď sme už pri tých sekáčoch a outletoch - v susedstve je aj veľké vetešníctvo, jedno z posledných v centre. Úplný raj pre hrabošov obecných.

👍 Kde outlet nájdete? Praha 1 - Malá Strana, Vítězná ulice, zastávka električky Újezd (v smere od Národního divadla)


Moje nové (zánovné) semišové lodičky v nádhernej farbe burgundy, výška podpätku 8 cm. Robiť reportáž zo sekáčov je nielen časovo náročná ale i krajne nebezpečná záležitosť! A rovno si vypýtali aj doplnky, črievice jedny!!!

A teraz som zvedavá - chodíte nakupovať do sekáčov? Kto sa dobrovoľne prizná?
Ak poznáte nejaký dobrý sekáč v Prahe, napíšte mi, prosím. Sú len dve možnosti - buď ho poznám, alebo vôbec a rada ho opáčim.





Baba Slováková

18 komentárov:

  1. Já ano! Když u nás začínaly sekače, byla jsem mateřské s druhým dítětem a měla jsem hluboko do kapsy. S kamarádkou jsme v nich nadšeně nakupovaly, často i hadry, které bych dnes nevzala do ruky. Dnes už nenakupuji z nutnosti, ale jako hobby. Baví mě nalézát poklady z kvalitních materiálů, jako je vlna a hedvábí, které se v běžných řetězcich nevidí. Mám třeba úžasné anglické kostkovane sako s bavlněnou podsivkou s divokými husami a koženými knoflíky z plzeňského sekače (služební cesta minulý měsíc).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No hej, sekáče sú ako šport. V bežnom obchode sa toľko nenahrabem ako tu. Nízke ceny sú lákavé a tá predstava, že už na najbližšom vešiaku bude visieť niečo fajné, je lákavá. Ku saku blahoželám!

      Odstrániť
  2. Nechodím,a ani nebudem.Bratislavské sekáče sa vyznačujú charakteristickým puchom a zmeskou rôznych podivných indivíduí šmátrajúcich po ,prepytujem,oblečení.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máte na mysli takú tú myšacinu, určite :D Nuž... nie je sekáč ako sekáč.

      Odstrániť
  3. Super článok. Ja milujem sekace a veľakrát aj ulovim dobrú vec. Nakupujem v Lučenci, kilovka, Humana. Soňa G.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sekáče sú úžasné... Nenakupujem z nutnosti či potreby, strašne ma baví to hrabanie sa a hlavne adrenalín. Veľmi často odchádzam s prázdnymi rukami, lebo naozaj kúpim len to čo je v top stave, sadne mi veľkosťou a kvalitou. Mám najradšej kvalitné kúsky na leto z ľanu (to v obchode málokedy vidieť) či vlnené veci na zimu a občas natrafím aj na hodváb a fajn doplnky - šatky, opasok... A mám jednu úsmevnú príhodu - moja kamarátka by do sekáča v živote nevstúpila. Ulovila som fajnovú blúzku/top z hodvábu krásnej žltej farby v sekáči. Strašne sa páčila mojej kamarátke a keď mali akúsi oslavu vo firme, poprosila ma, či jej ju nepožičiam (kúpila si predtým krásne žlté botičky). Tak bola za hviezdu, všetci jej outfit chválili, poslala mi fotky... Dodnes nevie, že top je zo sekáča. Asi by ho na seba nevzala, keby to vedela. Vďaka za príjemné čítanie Vášho blogu. Eva z HE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá príhoda ma pobavila! Je to presne tak, my normálne smrteľníčky, čo nemáme na predražené špičkové butiky, sa s kvalitnou látkou stretneme akurát tak v sekáči, dnes je to v obchodoch čistý des.

      Odstrániť
  5. Ospravedlňujem sa za profil, nejak mi to "preskočilo" na synov. A zabudla som pochváliť krásne nové lodičky, hneď by som ich brala... Eva z HE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu, toto sú moje prvé topánky "z druhej ruky" a chvíľu som s tým mala problém. Sú však v tak dokonalom stave, že je jasné, že ich mal niekto obuté len raz. Potom som si spomenula na hromadné skúšanie topánok v obchode... a bolo po probléme. Cena tretinová a dokonalá konštrukcia, super sa v nich chodí.

      Odstrániť
  6. Boty jsou nádherné! Sekače mohou přispívat ke kreativite, za dávných časů, když jsem ještě šila, jsem třeba koupila širokou nabiranou hedvábnou sukni a ušila z ní šaty, které nosím dodnes. Mimochodem, slovo "šila" vůbec nen na mém telefonu v nabídce doplňování slov, musela jsem napsat "šilhavý" a potom kus umazat :-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Samo, že prispievajú ku kreativite. To človek objaví nejaký kúsok za babku a hneď si hlavu túruje, ku čomu to dopasuje, lebo s takým niečím isteže nepočítal :D Kedysi som tiež šila a celkom šikovne. Dnes považujem za veľký úspech a božiu trpezlivosť, keď zahnem nohavice :D

      Odstrániť
  7. Ach ty botičky, nádhera, nádhera, nádhera!!!!! Gratuluji, chválím i bělohorský sekáč, kdysi zmiňovaný vlněný plášť je též stejného původu,
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten bělohorský sekáč je ako droga :D Mám ho rovno pod nosom, nedá sa mu vyhnúť :D :D :D

      Odstrániť
  8. Krásný článek! V Čechách mi to v sekáčích nikdy moc nešlo, neměla jsem dost trpělivosti a asi ani štěstí na správný obchod. Zato teď, ve státech... to je ráj! Nebo taky vysoce návyková záležitost. Musela jsem se naučit brát opravdu jen věci, které mi perfektně sedí, a které bych si koupila i v klasickém obchodě, tedy nepodléhat lákavě nízkým cenám za každou ... cenu. To bych se za chvíli nevešla do skříně :-) Dětskou sekci si náramně užívají dcery a ano, už jsem si koupila i boty. A pokud najdu stejně pohodlné, kožené a prakticky nenošené, koupím je zas. Přeji hodně štěstí na lovu! Blanka C.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že tie skturočne hnusné a páchnuce sekáče v Čechách už zanikajú, vytlačila ich vietnamská tržnica. Na tie lepšie ja nedám dopustiť. A áno, držím sa presne tej zásady, o ktorej píšete, často vraciam vec, ktorá mi nesedí, naspäť na štender. Takže aj Vám do Ameriky "lovu zdar!"

      Odstrániť
  9. Sekáče miluju,je to hobby.Většinou chodím do sítě prodejen TextileHouse.Hledám jen kvalitní materiály.Mám od nich vlněné i kašmírové svetry i kabáty.Jinak jsem si taky oblíbila prodej kašmíru na mimibazaru : https://www.mimibazar.cz/bazar.php?strana=2&album=1325997 Paní tam má několik stran kašmírového oblečení a každý týden přidává nové.Chce to vychytat,když zrovna zadává novinky.Mám od ní několik suprových kašmírových kardiganů jako nových a levně.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram