Ikonický kabát vo farbe ťavej srsti

Sľúbila som vám kedysi, že naraz predstavím všetky svoje stajlingy, ktoré som doteraz stihla s novým kabátom spáchať. Kúpila som ho v septembri a keďže je to skutočne skvelý kúsok, vymyslela som ich doteraz ozaj požehnane. Tu teda sú ako malá ukážka nekonečných možností kabátokombinovania.
Mnohé outfity ste už videli tu na blogu v článkoch, prípadne aj na Instagrame. O tom celkom poslednom som ešte nepísala, lebo veľmi nebolo o čom. V čase tvrdého lockdownu sa ozaj pohybujem len v najbližšom okolí domu.
 
 



Posledný camel coat outfit som zostavila doslova bleskovo. Na sociálnych sieťach mi neskôr nikto neuveril, že som takto skutočne išla kupovať mäso na segedín, ale bolo to naozaj tak. Po mäso som pôvodne vyslala nevestu. Musím povedať, že je lepšia kuchárka ako ja, ale tie "hlúpe" a nekreatívne tradičné jedlá sú mojou doménou. Nebola si istá, či zoberie správne mäsko, a tak na mňa použila osvedčenú fintu.
A nešla by si so mnou? Vonku je krásne, nahodíš nejaký outfit, pofotíme...
Takto teda chodia pražské paničky do mäsiarne. To som si len tak odskočila od plotny😀. 


 


Pod šaty som obliekla sťahovacie termotielko a bavlnenú košeľu, aby mi nebola zima. Mašľa sa akosi vypýtala sama. Golieriky na šatách a pulóvroch sú opäť v kurze (aj velikánske s vyšívaním, dierčením, paličkované) a mašle tiež.



Ikonický kabát vo farbe ťavej srsti

Prečo som tak veľmi po takomto kabáte túžila? Nuž, keď nemám na ikonu, chcela som aspoň niečo nej podobné...

Niektoré kúsky oblečenia sú v ženských elegantných šatníkoch stálicami už dlhé desaťročia. Biela košeľa, malé čierne šaty, hladké čierne lodičky... Čestné miesto v nich zaujal aj camel coat - pre jeho elegantnosť, nadčasovosť a dobrú kombinovateľnosť.

Celkom prvý, dnes už ikonický luxusný kabát vo farbe ťavej srsti, známy len pod číslom 101801, navrhla v roku 1981 Anne-Marie Beretta pre Max Mara. Elegantný, minimalistický kabát s raglánovými rukávmi a s pánskou fazónou obstál v skúške času, roky sa predáva ako teplé rožky. Jeho dizajn sa vôbec nezmenil - s výnimkou podšívky. Dnešná je šitá z vlákna cupro (umelé textilné vlákno s hodvábnym leskom) a obsahuje nášivku s vyšitou pôvodnou kresbou návrhárky. Samotný kabát je ušitý zo zmesi čistej strižnej vlny a kašmíru.

Kabát 101801 je oficiálne najpredávanejším produktom značky vôbec. Po celom svete sú dnes v obehu tisíce týchto kabátov, z ktorých mnohé nosí druhá alebo tretia generácia; toto je kabát vyrobený tak, aby aj niečo vydržal.

 
Výroba modelu 101801 od začiatku do konca trvá v talianskej továrni Maxa Mara 168 minút a vyžaduje 73 jednotlivých operácií. Od laserového rezania kusov látky až po finálne ručne šité detaily. Dnes spoločnosť ponúka tento model v piatich klasických farbách.

V priebehu rokov sa model 101801 podieľal aj na vytváraní najuznávanejších módnych fotografií všetkých čias, od fotografií Stevena Meisela v 90. rokoch až po sériu Dogs in Coats od amerického umelca Williama Wegmana so sivým weimarským stavačom v odeve z jemného kašmíru. 
 

Vzápätí začali kabát kopírovať všetky módne domy, ale ani spoločnosť Max Mara, pre ktorú je práve farba ťavej srsti najtypickejšia, nezostala len pri ňom. 

Medzi ikonické kúsky sa vďaka extrémne ženskej a lichotivej siluete zaradil aj ďalší kabát Manuela. Je ušitý z ťavej vlny, podšívka je z viskózy. 

Projekt The Cube (od roku 2008) zahŕňa množstvo prešívaných nepremokavých búnd a viest, ktoré ale pôsobia stále veľmi elegantne a luxusne. Páperové kúsky sa šijú zo syntetického saténu s jemným leskom a dajú sa k nim dokúpiť kadejaké vychytávky, napríklad kožušinové goliere alebo manžety.

V roku 2013 spôsobil rozruch extravagantný kabát Teddy Bear v nadmernej veľkosti. Ikonou sa stal okamžite. Tiež má už množstvo napodobenín, umelá kožušina originálu sa na rozdiel od tých lacnejších kópií skladá z ťavej vlny a z hodvábu.


 

A máte chuť na luxus, pozrite si ceny. Ikonické kabáty Max Mara nájdete TU s cenami v českých korunách.

Našla som aj menej závratne drahé, ale stále kvalitné kabáty: 52% vlnený kabát s polyesterovou podšívkou Pepe Jeans, 80% vlnený kabát s podšívkou z acetátu Twinset, 100% vlnený kabát s polyesterovou podšívkou MAX&Co., 100% vlnený kabát s podšívkou z polyesteru MAX&Co. Mimochodom, značka MAX&Co. je dcérskou spoločnosťou MAX MARA, ponúka rovnako kvalitný dizajn, len tie materiály nie sú až tak luxusné.

Môj 50% vlnený kabát je ručne šitý a nepodšitý a je z Manga.


Prečo sa všetci za kabátmi vo farbe ťavej srsti tak bláznia? Pretože sa táto farbička dá krásne kombinovať s neutrálnymi ale aj s pastelovými farbami a veľmi nenásilne dodá outfitu perfektný vzhľad.

Kabát sa hodí rovnako k elegantným ako aj k ležérnym kúskom a podľa mňa pristane všetkým farebným typom, stačí si len vhodne zvoliť doplnkové farby. Na záver teda ešte ukážka street stylu: džínsy, tenisky a kombinácia teplej okrovej so studenou modrou.



Obrázky: Max Mara, Answer





Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Dobrý deň, vyzeráte absolútne skvelo, ako vždy. Aj na ceste k mäsiarovi! Veľmi ste ma týmto článkom potešili. Je pravda, že zatiaľ mám klasický dlhý vlnený kabát v čiernej farbe, potom kratšie kabáty v červenej, sýtej modrej a čb buklé, ale ako pozerám, aj takýto kabát sa naozaj dá výborne kombinovať s mojou obľúbenou modrou farbou. Na Slovensku robí slušné kabáty Ozeta, materiál kvalitný, ceny nie úplne nízke, ale dá sa to zvládnuť. Len si nespomínam, či majú aj vo farbe ťavej srsti. Možno v ďalšej sezóne nás prekvapia. Budem sa tešiť na ďalšie Vaše články a fotky. Všetko dobré prajem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár. Ozeta je skutočne špičkový výrobca a ja len dúfam, že prežje túto ťažkú dobu! Aj ja želám všetko dobré, Baba.

      Odstrániť
  2. Ten ikonický kabát je opravdu nejhezčí v barvě velbloudí srsti! Všechny kombinace jsou krásné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dášo. Presne tak, aj mne sa najviac páči tá pôvodná farebnosť.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram