Dante Pantera

Milé cice! Dávno som sem nič nenapísala, bo tota pandemia mi celý život naruby obrátila. Ťažké-preťažké to časy boli, doma sme na zadku sedeli, karty po večeroch mastili a už sme len čakali, kedy nás do špitáľa odvezú. A tak sa stalo, že som celkom zabudla na ostražitosť a v dajakom tom záchvate empatie počas jedného emóciami nabitého večera som deťom odsúhlasila... mačiatko.
Keď to celé skončí, môžu si do nášho spoločného domova priniesť kocúrika. Synátor ma s mačkou otravoval celé svoje detstvo, to som bola veru pevná ako skala. Neskôr som sa nazdala, že to dnes už dospelého chlapa dávno prešlo. Očividne neprešlo. Cica je už teda tu. A nie hocijaká. Krátko a dobre - už mesiac máme doma BENGÁL!


Elicat Infante Dante Pantera el Gato Diablo


Kocúr Dante je hybridná mačka. Plemeno, nazývané "bengálska mačka", je výsledkom kríženia divej ázijskej mačky bengálskej (lat. Prionailurus bengalensis) s krotkou čiernou mačkou domácou (lat. Felis silvestris catus alebo Felis silvestris domesticus).

Prvé štyri generácie týchto krížencov sú zákonom chránené, pre bežný chov sú vhodné len generácie ďalšie, keď sú už zvieratá považované za "krotké". A aj tieto môžu ísť von len na vodítku ako psi, nejaké to zbližovanie sa s mačkami domácimi je zakázané.
V tejto súvislosti pozdravujem mojich rodákov v rodnej dedine. Ak sa im vidia ich mačky dajaké priveľké a pridivoké, nuž... môže za to môj kocúr. Áno, ako dieťa som už mačku mala, otec mi priniesol roztomilé mačiatko odkiaľsi z lazov. Vraj. Veľmi rýchlo sa ukázalo, že to môj otec-poľovník myslel ako fór, bola to originálna mačka divá (Felis silvestris silvestris) aj s typickým krátkym a huňatým chvostom. Ocko si naivne myslel, že bude s kocúrom cvičiť štence, hehe... kocúrisko prerástlo aj dospelých psov a báli sa ho všetky psiská v dedine. Volali sme ho Fjodor Gerasimovič Ušakin, ryšavý bol ako ruský byrokrat. Fjodor u nás vydržal len nejaký rok. Keď dospel, začal po dedine obháňať mačacie slečny, občas sa prišiel najesť a za letných rán ku mne vyspať na vankúš. Až sa načisto vyparil. V jeho prípade sú snáď jeho potomkovia OK, veď je priamym predkom mačky domácej. Akurát že na tú domestifikáciu nám zvysoka kašlal.

Doma teda máme polodivé zvieratko. Dante k nám prišiel trojmesačný a prvý deň celý žalostne preplakal. Zdalo sa, že je to normálne maznavé mačiatko, nasledujúce dni potreboval najmä veľa hladkania a prejavov lásky. Z chovateľskej stanice si priniesol spôsobné návyky (napríklad vzorné chodenie na mačací záchod) a celkovo sa tu dorábal, že je sladká a prítulná mačka domáca.


A figu borovú. Bolo treba veľa trpezlivosti, kým si na nové prostredie zvykol. Ale keď si už raz zvykol, začal veľmi rýchlo kraľovať celej domácnosti. Je sebavedomý, aktívny, dominantný. Veľmi temperamentný. Toto nie je typ mačky, čo celý deň prespí a občas sa nechá poškrabkať. Doslova sa pri ňom striedame, treba sa mu venovať. 





Mnohé veci sa u nás zmenili. Všetky okná sú opatrené  mačacou sieťou a terasa ju má až do výšky 2,5 metra. Deti k mačke rýchlo prikúpili aj vysokoúčinný vysávač, pribudli nám kadejaké škrabadlá a hračky.

Prvé týždne nášmu divochovi hračky stačili. Ale postupne objavil terasu. Prírodu. Divá krv v ňom vzkypela, už by bol najradšej len tam a chytal muchy a včely. A napokon zočil neboráka Pepíčka...


Andulka Pepíček je momentálne aj s klietkou deložovaná na terase, kde si spokojne vyspevuje. Dante tam teraz jednoducho nemá prístup. Deti mi bohorovne tvrdia, že to sa náš milý kocúrik chce s vtáčikom iba hrať. A preto sa dobýja do klietky, ba priam po nej skáče. Musím povedať, že Pepíček tieto útoky znášal s pokojom starého pána, asi ani netuší, čo je to mačka. Zato Dante presne vie, čo je to korisť. Vidíte tú naježenú srsť?

Kouše, škrábe, drásá
No prostě je to krása
Tváří se tak roztomile
Zvlášť, když se mi rejpe v žíle

Milunký kocúrik nám rastie ako z vody. Bude väčší ako bývajú normálne mačky, môže dosiahnuť výšku až 70 centimetrov a váhu 7 kíl. Tak uvidíme, aký panter nám to tu vyrastie a ako to prežijeme. Detičky sa vytešujú a ja som mu už založila Instagram: @dante.pantera. Keď už ho mám na krku, tak ho aspoň fotografujem. Som psíčkárka a takto som dopadla! S kocúrom na nočnom stolíku. A keby len tam. Aj v posteli! Vy tiež tak veľmi milujete mačičky???
Mám doma kočku, mám ji rád
Je to skvělý kamarád
Jen od tý doby, co ji znám
Mám ruce nohy samej šrám
P.S. Elicat Infante Dante Pantera el Gato Diablo
Elicat je názov chovnej stanice, Infante (španielsky "kráľovský syn") je oficiálne meno, ktoré sme vymysleli my (celý vrh mal mená začínajúce písmenom I), Dante je jeho domáce meno a ten zvyšok priezvisko, prosím pekne 😁. 

Verše sú z textu piesne Mám doma kočku (Pokáč)
Ako sa ku mne sám nasáčkoval Pepíček, sa dočítate tu: Orol sralný 





Baba Slováková

6 komentárov:

  1. Tak vitajte v klube! Všetkých mačkárov ste potešili. Dante je krásny aristokrat. My tvoríme svorku s dvomi cicuchmi. Sivú sibirku som dostala na 50, potom sme ratovali 6-kilovu maine coon z útulku, bola trochu "na hlavu" od predchádzajúceho majiteľa, dva roky sme ju piplali, úspešne. Želám krásne mačacie dni! Pozdravuje Monika z BA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Monika. Je to s ním veru náročné. Teraz má už pol roka, snáď sa ako dospelý ukľudní :)

      Odstrániť
  2. Je nadherny. Hodne radosti s kocourkem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nádherný!!!!! Gratulace veliká... Krásné léto přeji.. Aranka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem a tiež želám pekný zvyšok leta.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram