Orkán svišťal stovkou

Príroda nám dá občas riadne pocítiť, kto je na Zemi v skutočnosti pánom. Prírodné katastrofy po celom svete každú chvíľu skúšajú odolnosť ľudstva. Naše vnútrozemie je však nimi väčšinou ušetrené. Pokiaľ nám silná víchrica dohola neobieli Vysoké Tatry, na nejaký ten fujak, čo sem občas zafúka, veľmi rýchlo zabudneme. No, schválne: spomínate si ešte na okrán Sabine?
Ja som naň už zabudla. Nebyť týchto fotografií, už by mi ani na um nezišiel a pritom sú to len dva mesiace. Orkán začiatkom februára narobil v západnej Európe obrovské škody, pozabíjal ľudí. Do Čiech dorazil už oslabený, aj tak na Sněžke dosahoval rýchlosť 198 km za hodinu, cez Prahu sa prehnal stovkou.


Bol to hukot, pri ktorom sa nedalo spať. Myslela som, že mi povybíja okná a odnesie strechu nad hlavou, ale zmiloval sa. Škody boli všade veľké, v desiatich krajoch ČR platil kalamitný stav, 300 000 domácností zostalo bez elektriny, preventívne boli zatvorené niektoré školy, parky, cintoríny, zoologické záhrady...



Ako orkán prifrčal, tak aj postupne stíchol. Nikomu z mojich blízkych neublížil, a tak som naň úplne zabudla. Ľudská pamäť je milosrdná. O pár týždňov sa k nám prihnala iná pliaga. Celkom potichúčky, bez hukotu. O to zákernejšia, oveľa horšia.
Na pandémiu tak skoro nezabudneme, aj keď odfičí. Raz ale aj tak príde deň, kedy sa nám z každodenných myšlienok vytratí. Dovtedy vám želám pevné zdravie, v rámci nenormálneho stavu čo najnormálnejší život a aj radosť z neho. A ešte pevné nervy, zodpovednosť a čo najmenší strach. Lebo kto má strach, umiera každý deň.


Outfit


Keď sme s dcérou Fairy fotografovali tento biely "doktorský" vzhľad, nemali sme o blížiacej sa pandémii ani len potuchy. Volala, aby som si nachystala nejaké outfity, lebo neskôr budem mať smolu. Chystala sa na viac ako mesiac do Thajska, chcela, aby som mala pre blog dostatok obrázkov. 

Na fotkách vidno, ako to tu fučalo ešte pár dní po hlavnom údere víchrice. A čo k outfitu? Bielo-biele oblečenie ma nesmierne baví, v prípade pulóvra s kardigánom dvoch rôznych značiek mám radosť z tej dokonalej súhry pastických vzorov. Že sa biela ťažko udržiava v čistote? Oba kúsky sú z čistej bavlny, stačí ich hodiť do pračky.

Outfit:
Kardigán: Holly&Whyte by Lindex
Pulóver: Mango
Nohavice:  Per Una by M&S
Kabelka: Haily´s
Topánky: Jana Shoes
Okuliare: Mr. Boho
Prstene: Zara




Baba Slováková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram