Dievčenský internát

Cice Evička a Magduška z Banskej Bystrice sa tej mojej šesťdesiatky raz nevedeli dočkať. Sľúbili sme si totiž, že týždeň po oslavách s mojou rodinou dorazia do Prahy i ony. Gratulovať mi, okiadzať ma a najmä užiť si Prahu. Napokon - na Slovensku mi zostali už len vzdialení pokrvní príbuzní, ony dve sú teda z mesta, kde som roky žila, tou mojou najbližšou rodinou.





Keď svitol ten slávny deň, napísala mi Eva povzbudivo: "Sopľa jedna..." Šesťdesiatku dovŕšila pred pár rokmi. Zato Magdaléna je môj ročník. Jubileum oslavovala vo februári, naoko sa rozčuľovala, že veď mala poriadny náskok - a i tak som ju dobehla. "V tento Tvoj veľký deň Ťa nechám vyhrať," napísala mi. 



Vľavo Eva, dôchodkyňa pracujúca v cestovnej kancelárii. Lieta po celom svete. Vpravo Magda. Do dôchodku odídená celkom čerstvo, je majiteľkou umeleckej galérie. S obidvomi mojimi priateľkami som sa zoznámila okolo tridsiatky. Spojili nás susedstvá, priateľstvá našich detí a najmä podobné záujmy i zmysel pre humor.

Ako na internáte


Bystrické kočky už boli jednou nohou na ceste, keď sa mi pokazil bojler. Mám ho v samostanej malej miestnosti, ktorú som využila aj ako šatník. Márišku, návšteva predo dvermi a ja som vyhadzovala šaty von, odmontovávala police a tyč a všade po byte sa povaľovali handry a škatule. Čakala som majiteľa domu.
"Baby, bude to tu ako na dievčenskom internáte! Bordel ako v tanku, ešte netuším, ako sa prebojujete k posteliam. Tak vám nakúpim vínčiska, opijem vás ako mačence, aby ste ten prievrat akosi nevnímali."
Majiteľ prišiel, pokrútil hlavou, bojler treba vymeniť, ibaže reálne je to až o pár dní. Výborne, takže na internáte ešte ku tomu všetkému i ľadová voda. "Budete len piť a trošku si navzájom posmrdkávať", komentoval situáciu Magdin manžel. Urážajú nás?! 😎

Pred príchodom dievok som naspäť založila police i štangľu, obsah "skrine" nahádzala hala-bala naspäť a bolo. Byt v stave, ktorý ja nazývam "generálny dojem uspokojivý". Baby sa dovalili ako veľká voda, vybalili kufre, zasypali ma darčekmi a pili sme a kvákali až do rána do štvrtej. Chyba.

Ráno telefonát. Majiteľ mi celý natešený zvestoval, aký je skvelý, bo o desať minút dorazí aj s novým bojlerom a montérom. Tak trošku mi to zabudol zavolať ešte večer, nevie, kde mu hlava stojí. Joj, kovbojka. Tri šesťdesiatročné nevyspaté ženy sme skákali z postelí ako opice a strapaté, s prevrátenými hlavami a v nočných košeliach znovu vyhadzovali obsah skrine a demontovali zariadenie. Mimochodom - už medzi rozbalené dva kufre.
"Parááááda, je to tu ozaj ako na internáte! A aj chlapi prídu!!!" pochvaľovala si pomedzi oblúkom lietajúce handry Eva.
Chlapi prišli mladí, fešácki, ibaže nový bojler dotrepali priveľký. Ako prišli, tak aj odišli. Aj s bojlerom. Dívali sme sa bezmocne na tú spúšť, potom jedna na druhú a s povzdychom sme postupne klusali pod studenú sprchu. Mali sme už dohodnutý termín vyzdvihnutia šperkov, chladná voda a zabijácka káva zabrali.
Z Bystrice dievčatá, čím sa umývate? Že vy svoje líčka vždy červené máte?
My sa umývame každý deň do rôčka v studenej vodičke z bystrého potôčka.
Po vybavení dohodnutých vecí začala veľkolepá dámska jazda mestom. Na fotke som krásna-prekrásna ako po preflámovanej noci. Tmavé okuľáre to istia.


Café Louvre


Putovanie po meste sme začali v ikonickej historickej veľkokaviarni Cafe Louvre na Národní třídě. Jej dvere sa po prvýkrát otvorili v roku 1902. Za tie roky sa tu pri kaviarenských stolíkoch uzatvárali priateľstvá, vznikali spolky a písali sa romány. Slávna kaviareň sa pýši návštevami takých osobností, akými boli napríklad Tomáš G. Masaryk, Albert Einstein, Franz Kafka, Karel Čapek a mnohí ďalší.
A odteraz aj nami, tromi hviezdami.





Priznám sa, že som kaviareň napochytre vybrala vzhľadom na svoj outfit, ostatne - ako to robím vždy. V tom raňajšom zmätku som si stihla natiahnuť džíny, tričko a pulóver, pridala nový šperk a ošklbala Evu o šál a Magdu o okuliare.
Sú také dni, keď si pre zásah vyššej moci nestihnete nalakovať nechty, zabudnete na náušnice a prsteň a tak... A čo?! Nie je umenie hodiny sa stajlovať, ale sa dokázať i bleskovo doladiť a poďho do víru veľkomesta. Zvlášť, keď je vonku treskúca zima. Na krku mám hlavný darček od dievčeniec - náhrdelník z ÚĽUV-u. Aby som nezabudla, kde mám korene. Najmä ním som sa chcela okamžite pochváliť. Nádherný je, čo poviete? Ďakujem zo srdca, kočky!

Naše pulóvrové outfity:
Baba:
Pulóver: Lindex
Náhrdelník: ÚĽUV
Šál: no name, Eva si ho priniesla z Ománu
Okuliare: Ray-Ban
Ku tomu mám tmavomodré džíny, tmavomodré topánky a tmavomodrý kabát. To všetko ešte uvidíte, lebo sme následne vzali útokom nákupnú zónu. A fotografovali.


Magda:
Pulóver: CELEBRITIES
Rolák: CAMAIEU

Eva:
Pulóver: F&F 






Baba Slováková

5 komentárov:

  1. Náhrdelník je fakt dobrý, škoda, že u nás v Česku už skončila UVA i Krásná jizba, tam měli taky pěkné věci. Zdravím tebe i tvé prima kámošky. Story s bojlerem mě pobavila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Náhrdelník má ešte aj tú šnúrku obalenú kožou, veľmi pekná práca. Som naozaj rada, že ÚĽUV ešte funguje. Ďakujem, kamošky pozdravím.

      Odstrániť
  2. Skvely clanok...babinec,ako sa patri... Jola

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj dievčence ďakujú

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram