Reklamy pána Gúgla

Začnem hádam takto pekne: na facebookové stránky Babie letá mi dorazil povzbudivý odkaz. "Díky za Tvůj blog. Tohle mi tu chybělo - něco pro holky, co to ještě nevzdávají! Dobrý nápad." - píše mne celkom neznáma Stáňa.

Potešilo ma to, dievčence, veľmi! 

Blog som začala písať len tak. Najprv som si sťahovala outfity mojich rovesníčiek do počítača. Čoskoro som stratila prehľad. Keď som objavila blogy mladých dievok, povedala som si, že si tiež môžem urobiť taký svoj súkromný časopis. Budem si ukladať inšpirujúce obrázky na svoje webové stránky. Vyskúšam si kombinácie jednotlivých kúskov mojej odedze, odfotím, pekne uložím do magazínu. Mimochodom, toto sami osvedčilo. Neviem, čo na seba? Nakuknem do blogu, čo som kedysi v záchvate kreativity skombinovala. 


Rok fungoval môj blog ako taký "sporadníček". Sporadicky som do neho vkladala články podľa toho, ako ma kopla múza, alebo ak som objavila nejakú cool babu v mojom veku, čo by stála za zmienku. Niektoré zaujímavé články, ktoré by sa mi inak stratili v internetovej čiernej diere, som si sem tiež odložila.

Blog za nejaký čas začali čítať iné babenky. Niektoré mi sľúbili aj vlastné články. Zdá sa, že budem písať dosť pravidelne, a tak som uzavrela zmluvu so spoločnosťou, ktorú netreba menovať, lebo aj tak číta každé moje slovo. Krátko a dobre, zmluva je na kontextové reklamy, nech je aspoň na prevádzku blogu.

Reklama na popukanie


No a práve v kontextových reklamách tkvie moja každodenná zábava. Internetoví roboti čítajú text, vyhodnotia, o čom to je a podľa toho vyberú reklamu. Tešila som sa, že sa mi zjavia reklamy na šperky, handričky, topánočky, kabelôčky, kozmetika a lístky do divadla. Však o tom ten môj blog je, či??? Toto vyplýva z kontextu!




Ale roboti sú roboti, tých neoklameš. Neomylne vyhodnotili Babie letá ako blog o ceste od kredenca rovno do hrobu. Raz je tam /a nielen raz/ napísané, že 50+, tak im je to jasné. Kliknem na stránky a neverím vlastným očiam:

- napríklad stránka Trendy a zjaví sa "Kabátky a vesty z ovčí vlny, které v zimě zahřejí...". Uff. Určite tam ponúkajú aj ľadvinový pás!

- alebo stránka Moje outfity a tam stojí " Pracovné odevy, montérky..."!

- na stránke Buď optimistická svieti "Mozková mrtvice?"

- pri stránke Babinec sa Gúgl pýta "Máte vysoký cholesterol?"

Pekne. Ale najviac ma roboti dožrali pri stránke Muži. Hádajte, čo okamžite zažiarilo na lište?! "Pretty Orient Ladies"!!! Radšej ani nechcem vedieť, o čom tá reklama bola.

Baba Slováková

4 komentáre:

  1. Milá Baba,
    ja našťastie žiadnu reklamu nevidím a ani vidieť nechcem. A keď sa aj niekedy dostanem k počítaču, ktorý nie je môj, nikdy som na žiadnu reklamu neklikla. Čudujem sa každému užívateľovi internetu, ktorý si ju ponecháva, aby ho obťažovala. Zaujímalo by ma, koľko stojí prevádzka blogu na bloggeri. Myslela som si, že je to tam zadarmo.
    Váš blog som objavila iba nedávno, zatiaľ som ho celý neprešla, ale už viem, že sa v ňom striedajú zaujímavé príspevky s menej zaujímavými, pre mňa niektoré úplne nezaujímavé. Je mi jasné, že ak chcete zarobiť, musíte to trošku obaliť aj "vatou", ale držte sa hlavne článkov, kde píšete o sebe, kde predstavujete vaše oblečenie a zároveň píšete o zaujímavých miestach v Prahe. Nech sa vám darí!
    Mel, SUN and AIR

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Mel. Blogger je isteže zadarmo, ale môj čas zadarmo nie je. Ja sa naopak čudujem všetkým užívateľom internetu, ktorí si myslia, že sa ku všetkým zaujímavým informáciám dostanú celkom zadarmo. Niekto ten obsah tvoriť musí a niečo ho to stojí. Preto sú tie najlepšie spravodajské stránky spoplatnené, bulvár zase hýri preexponovanými reklamami.
      Zahraniční blogeri si na svoje blogy dávajú často číslo účtu s výzvou "Donate", čím ja rozhodne čitateľov otravovať nechcem. Takže som nasadila tie najobyčajnejšie reklamy od Google Adsense, ktoré sa dajú vypnúť, alebo sa dá na ne kliknúť, prípadne nekliknúť, je to každého osobná vec. Nie sú to nijaké horibilné sumy, pár korún denne, ale z času na čas si za ne môžem niečo kúpiť, čo aj tak použijem na blogu.
      Čo sa "vaty" týka, isteže je to zámer, obsahuje kľúčové slová a má význam pre návštevnosť. Aj tak sa ako najvyhľadávanejšie v poslednej dobe ukazuje spojenie "Baba Slováková", čo ma nesmierne teší. Takže áno, najviac článkov bude o tých outfitoch s architektúrou, aj keď práve tie sú najnáročnejšie. Ďakujem za komentár, Baba

      Odstrániť
  2. Také vám děkuji za velmi zdařilý bolg. Jste originální a výborně píšete. Těch pár drobných co vám reklama občas vydělá, nestojí vůbec za řeč, žít se z toho nedá. Věřím, že to je to náročná práce a musíte tomu věnovat hodně času. Těším se na vaše další články. Ro.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No áno, je to zdatný požierač času, ale zároveň i hobby, robí mi to radosť. Ďakujem Vám za povzbudivý komentár!

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram