S hlavou v oblakoch

Milujem lietanie. Mám ho hlboko pod kožou už od mladosti. Zatiaľ čo mnohí ľudia chytajú paniku, alebo ich let otravuje, pre mňa je nástup na letisko najvzrušujúcejšou časťou dovolenky. Najradšej lietam sama, to si priam užívam vzácne chvíle neopísateľnej slobody.

Mládí na křídlech


Keď sa narodíte na nížine, už na to vysokánske nebo nikdy nezabudnete. Slovenské hory sú prekrásne, i na švajčiarske Alpy som kukala každý deň rovno z obývačky, veď nádhera, ale... kam sa podela tá nekonečná obloha? Skoré východy slnka, jeho fascinujúce západy, nadýchané oblaky, každý deň iná divadelná scéna?



Keď sa narodíte na rovine, päť kilometrov od chalupy je zväzarmovské letisko a vzduchoplavci vám plachtia na vetroňoch rovno nad hlavou, niet vám pomoci. Lietať som začala v pätnástich, len čo som dočítala knihu Heleny Šmahelovej Mládí na křídlech. Dobrodružstvo, romantika, prvá veľká láska, sľubovala knižka. Všetko presne tak i bolo. Ako z románu. Nezabudnuteľné roky.

Letííííím!


Už ma fotografuje ozaj kadekto. Na pražskom letisku sa mi s úsmevom prihovorí zriadenkyňa, či mi netreba nejako pomôcť. Mne??? Ale áno, mohli by ste ma vyfotografovať? Dievča sa chichúňa, fotí... Nahodila som letuškovskú rovnošatu v národných farbách. Pokojne si vyberte, za ktorý štát vlastne. Je to rovnako biela-modá-červená (SR) ako i biela-červená-modrá (ČR) :D


Do Švajčiarska lietam pravidelne už rovných desať rokov. Jedinou spoločnosťou, ktorá dnes robí priame lety Praha-Zürich, je Swiss. Kedysi to bola jedna z najstabilnejších leteckých spoločností Swissair (založená v roku 1931), švajčiarske národné striebro, ikona, "lietajúca banka", národný symbol. Švajčiari nastupujú do lietadla s pokrivenými úsmevmi, s pocitom trpkosti. Swissair skrachovala (kontroverzná stratégia a následky útokov z 11. septembra), dnešné aerolínie Swiss vlastní nemecká Lufthansa. Mnoho drobných akcionárov prišlo vtedy o veľké peniaze, ale to by hádam nebolo to najhoršie. Pre Švajčiarov je ten pocit, že nastupujú do stroja s helvétskym krížom a ten nepatrí Švajčiarom, veľmi skľučujúci.


Aerolínie šetria, kde sa dá, ale stále cítiť snahu o zachovanie bývalého lesku. Na konci letu dostanete tradičný darček, ktorým sa preslávila Swissair - švajčiarsku čokoládu.


Podaril sa mi husársky kúsok a zachytila som reklamu Victorinoxu, ikonického švajčiarskeho nožíka. Ešte sme ani nepristali a už je jasné, na územie ktorej krajiny ide vaša noha vstúpiť. Pred pár rokmi tu bola reklama nemeckého poisťovacieho koncernu Allianz, konečne ju odstránili.


Z lietadla vyliezam o poznanie veselšia, voňavejšia a farebnejšia. Môže za to červené vínko zo švajčiarskeho kantónu Ticino a duty free butiky z Ruzyně. Skúšanie vôní a rúžov patrí ku mojim obľúbeným zábavkám. Veď ako vravím - milujem lietanie a najmä letiská!



Razom som v inom svete...



Prvá pomoc od hladu. Gipfeli z miestnej pekárne. Ohromná špecialita, to musíte okoštovať. Inak je to ten najobyčajnejší maslový croissant, aký predávajú aj u nás na rohu.


Welcome drink. Vraj najlepšie pivo na svete, tvrdia miestni. Bez poriadnej peny. Noo... Pražande toto idú rozprávať? Ale sadne, deň bol horúci. A navyše sa skutočne teším, že som zase vo Švajčiarsku a dobre poznám ešte aj toto pivečko.

Začínajú dovolenkové dobrodružstvá!



Outfit:


Boyfriend jeans: Zara
Košeľa: Papaya
Šatka: Lindex
Kabelka: Zara
Tenisky: Converse
Bunda, ktorú vôbec nevidno: Tom Tailor



Baba Slováková

6 komentárov:

  1. Tomu rozumím. Nejšťastnější jsem s kufrem na letišti.
    Iva Š.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to vám závidím, lietam často a čím ďalej viac pri tom trpím. Janina

      Odstrániť
    2. Každá máme nejakú tú fóbiu, pani Janina. Ja mám silnú klaustrofóbiu. Si viete predstaviť moje výlety s deťmi do jaskýň? Na skapatie.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram