Abrakadabra... a je bleskový outfit!


Od minulej soboty je to ozaj husté. Furt nejaký program. Navyše sa mi navalili klienti, roboty vyše hlavy, ani neviem, kde mi stojí. V sobotu bola Kramářova vila, v nedeľu Národní divadlo a v pondelok spadla z neba Fairy. Objavila sa vo dverách aj s kyticou ako snop, s úsmevom od ucha k uchu: "Všetko najlepšie ku Dňu matiek, maminka!"
Fairy je írska víla. Týmto prideľujem toto meno mladšej dcére, keď už raz žije v tom Dubline. Zablahoželala mi, sadla na lietadlo a odletela naspäť na smaragdový ostrov. Bosorka to je!



Večer sa zastavila Pragmatická s Otesánkom, valili oči. Ešte viac sa čudoval syn. Ako je možné, že tu bola? To priletela a odletela? Aký Deň matiek??? Myslím, že syna pomenujem Salámista, všetko má na saláme. Chvíľu som ich ešte naťahovala, rada mystifikujem. V skutočnosti trávila mladá víkend v Čechách, obzerala nejaké menhiry a meditovala a či čo. Vedela som o tom, boli sme dohodnuté, že keď sa bude vracať, skočím za ňou na letisko. Ibaže ona prišla nakrátko domov... Pondelok som mala teda nečakane dom plný detí a inak som nestihla nič.

V utorok som sa konečne pustila do písania článku. Volám brata, potrebovala som si niečo overiť. A ten vo vinotéke štrngá fľašiami.
"Čo robíš vo vinotéke, je dnes nejaká akcia?"
"Kupujem víno na dnešný krst knihy..."
"Akej knihy???"
"Mojej, ty trúba!!!"

Nemusia ma moji príbuzní zabíjať, ja sa picnem aj sama. Isteže som vedela, že brat napísal knižku pre deti, že mu ju vydali a vydavateľstvo usporiadalo krst. Radostne som to všade zdieľala a... veď viete. Zabudla. Telefonát bol o tretej, krst začínal o piatej na druhom konci Prahy. Článok nedokončený, hlava neumytá, tu pomôže už len čarovanie.


Abrakadabra


Najprv som dopísala článok a skočila pod sprchu. Sa mi to čaruje, keď mám panamák a luterák. Z kôpky riflí vytiahnem prvé čierne, čo mi prídu pod ruku, ku nim môj storočný nezničiteľný bavlnený pulóver. Na šminkovanie očí nie je čas, toto musia vyriešiť brýle. Už len chytro papuľku namaľovať a letím dole kopcom ako striga na metle. Na električku. Vesta za mnou vlaje ako... Jaj, bosorácky habit.


Priletela som akurát na začiatok programu.

"Akú máš kúlovú šatku na vlasoch, vyzeráš perfektne,"- šepkám neteri.
"Prosím ťa! Nestihla som si umyť vlasy..."

Ani ty? Chichoceme sa. Všetky v rodine sme bosorky.


Ak sa vám niektoré fotografie zdajú, že ma fotili zo žeriavu, tak to je tým, že obetným baránkom-fotografom bola tentokrát práve vysokánska bratova dcéra. Krst knihy sa vydaril, máme všetci dobrú náladu.



Akharika


Knižka Jána Rakytku Akharika aneb hra na písmenka je napol skutočný a napol snový príbeh o žiakoch jednej obyčajnej vysočanskej 5. A a o neobyčajnej indickej princeznej Akharike. Hrajú spolu hru na písmenká, pri ktorej sa učia spoznávať Indiu. Deti sa vydávajú do tejto krajiny na tajné nočné výlety, aby sa z nich vracali s neuveriteľnými zážitkami. Kúzelná hra na písmenká vrcholí pravou detektívnou zápletkou a rozlúštením tajomstva, kto vlastne princezná Akharika je...

Knihu krstili prítomné deti. Kúzelnou paličkou.


Čarodějky mali v čierno-čiernom prostredí Divadla D21 zlet. Boli to však dobré sudičky a zaželali knižke, aby sa deťom páčila a aby si ju obľúbili.


Ukážku z knihy v roli Akhariky čítala herečka Eliška Mesfin Boušková, indický tanec predviedla tanečnica Tereza Tara a tá výšava v strede je moja neter. Tajomník veľvyslanca Indie je chlap normálneho vzrastu. Tak to vidíte, čo nám to vyrástlo... 
"Abrakadabra!"  - asi svojho času vyslovil môj brat :D

Outfit:
Vesta: Zara
Jeansy: Zara
Pulóver: Street
Náhrdelník: Zara
Taška: Baťa
Tenisky: Converse



Abrakadabra - je pravdepodobne najstaršie mystické slovo. Toto magické zaklínadlo môže byť arménska podoba hebrejského abra („stvorím“) a k'adabra („ako poviem“), čo odkazuje na učenie o stvorení pomocou písmen a mien. Môže to však byť tiež skomolenina vety, ktorá sa nachádza v Talmude. Znie RaBA BaRA GaBRA (רבא ברא גברא), čo v preklade znamená "Rava stvoril človeka".


Baba Slováková

11 komentárov:

  1. Ta vesta byla fakt skvělá volba! Závidím vám, že vám ty kloboucky tak sluší, já zatím hledám marně. Zatím mi jakž takž slušela jen námořnicka čepice s nápisem Aurora, kterou bratr dovezl z Petrohradu. Mate báječnou kreativní rodinu, obdivuji vašeho bratra, co dokáže navzdory svému hendikepu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, Dášo! Sama som z tej vesty nadšená. Pôvodne som hľadala dlhé čierne šaty, ale toto je omnoho lepšie, lebo to môžem kombinovať donekonečna. Navyše sa hneď neprepotí a nekrčí, takže ju nemusím po každom použití okamžite prať a dá sa ozaj použiť na bleskové vyštafírovanie sa.
      Klobúčiky skúšajte! Ešte na začiatku blogu píšem, že klobúky nenosím, lebo mi nesvedčia. Tie skutočné dámske mi nepristanú, lebo som veľmi malá. Objavila som, že pánske sú akurát pre mňa :D Brat je ozaj veľmi kreatívny a ku tomu aj dobrý človek, ďakujem.

      Odstrániť
    2. Kdysi jsem se dostavila do prodejny Tonak s umyslem odejít s kloboukem. Vyzkoušela jsem kdeco a odešla jenom s radiovkou, která se jevila jako nejmenší zlo. Ale ještě to nevzdávám.

      Odstrániť
    3. Tonak robí hlavne tzv. elegantné klobúky s králičou srsťou. Skúste bežné obchodné siete. Klobúky síce nie sú tak kvalitné, ale na zvyknutie si nosiť klobúk stačia. Hlavne majú modernejšie tvary. Klobúk z Tonaku ma vyšiel na vyše dve tisícky, tento panamák na 249,- kačiek.

      Odstrániť
  2. Skvelý bosorácky habit... :-D A... abra k´dabra, nech sa kniha dobre predáva! :-)
    Katarína V.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Budem sa opakovať. Máte skvelý multifunkčný hacafrak, sama nejaký vlastním, ale takýto čierný pre bosorky nie. Dúfam že sudičky prinesú knihe šťastie. Janina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hacafrak!!! Toto slovo som už teda dávno nepočula, zapam)tám si :D Ďakujem, pani Janina.

      Odstrániť
  4. Si elegantná a perfektná ako furt. Prajeme pekný, pohodový a príjemný víkendíček. J.K. - Kalinovo.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram