Dobré účesy pre zrelé ženy

Miranda Priestly (Meryl Streep), Meryl Streep, Jana Paulová, Helen Mirren
Sľúbila som nejaké tipy na účesy pre zrelé ženy, tu sú. Nechcem ku tomu dávať nijaké vrelé rady, lebo nie som odborník a ani za nechcem samozvane za neho pasovať. Tieto strihy sa mi jednoducho páčili a posúvam ďalej aj s mojimi postrehmi.

Niet hádam slávnejšej frizúry pre zrelé ženy, ako tej, ktorú vyčesali Meryl Streep alias Mirande vo filme Diabol nosí Pradu. Ja som na nej mohla aj oči nechať. Účes s pätkou (musím povedať, že české s patkou sa mi páči viac) je hádam nesmrteľný a nosia ho dodnes mnohé ženy po päťdesiatke.
S celkom krátkymi, polokrátkymi i s polodlhými vlasmi.

Dnes je už ale nemoderné mať vlasy až tak perfektne upravené, ako mala Miranda. Helmy sa už nenosia. Variácie na túto frizúru sú dnes oveľa ležérnejšie, voľnejšie a strapatejšie.


Vrabčacie krátke účesy sú dobrou voľbou pre hladké (a riedke) vlasy a pre šikovnice, ktoré vedia narábať s tvarovacím gélom (myslím, že pani Fonda má parochňu :D).

Eliška Blzerová, Jane Fonda, Sharon Stone, Jana Švandová

Ofinu nosím už hádam štyridsať rokov. Hustú, lebo ak nepadá pod svojou vlastnou váhou, strieľa každý vlas iným smerom. Nikdy som nedocielila takúto krásnu hladkú ofinku ako babenky na obrázku, na to treba hladké vlasy. Ako som sa hlboko mýlila, uvidíte na predposlednom príklade.

Jana Švandová, Jana Paulová, Zuzana Tlučková, Chantal Poullain

Šťastné ženy, ktorým zostali husté vlasy, si ich už ani po päťdesiatke (ba ani po šesťdesiatke) nedávajú ošmýkať. Tento diktát už, chvalabohu, skončil. Napokon - aj storočná Vilma Jamnická nosila dlhé vlasy. Účes z dlhých vlasov s odhaleným čelom si ale vyžaduje ozaj krásne čelo... a hádam aj botox do vrások. Ofina je milosrdnejšia.

Engie McDowell, Julianne Moore, Rene Russo, Marcia Cross


S účesmi toto celkom nesúvisí, ale nedalo mi to. Nech už je kvalita vlasov akákoľvek a sú čisté a upravené, nápadné dioptrické okuliare okamžite pritiahnu pozornosť.

Zuzana Kronerová, Emma Tekelyová, Soňa Müllerová, Simona Stašová


Toto sú účesy pre mňa! Odkedy som "objavila" Susan Sarandon a stále nevychádzam z údivu, že predsa len hádam existuje aj pre mňa vzor, stačí mi googliť len toto jedno meno. Myslela som, že sa v šesťdesiatke dám rituálne ostrihať. No, ani náhodu. Ale okamžite musím dať prestrihať ofinu. Hneď! Susan má podobné neposlušné samovlniace sa vlasy ako ja. Na ofine strieľajú každý iným smerom. A veď je to super!

Susan Sarandon

Svetom účesov dnešných zrelých žien vládne ležérnosť. Prirodzené vlny, vyžehlené vlasy, gélom vytvarované strapaciny. Demodé je, chvalabohu, trvalá, umelecky vytvarované neprirodzené frizúry a tvrdé chlapčenské strihy. Takzvané nadčasové, vintage účesy a príliš vyumelkované lokne sú tabu. Vychádza mi z toho len jediné pomenovanie - nezbedný mladistvý vzhľad.


Vybrali ste si? Bola to ťažká úloha, pretože nijaké špeciálne účesy pre staršie ženy dnes už akosi neexistujú. Konečne!

Odkaz pre všetky babenky s krátkymi a riedkymi vlasmi: vyhľadajte si v Googli  Helen Mirren! Je to kráľovná neskutočne šik účesov z krátkych a polokrátkych vlasov.



Obrázky: Pinterst


Baba Slováková

26 komentárov:

  1. Je tu hodně pěkných učesů,ale já nemůžu mít hole čelo ani hladký učes, takže z těchto učesů bych si nejraději vybrala učes Soni Müllerove i s tou jeji barvou vlasů. Brýle takove nosim, ale černe

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Páčite sa mi s tou prestrihanou ofinkou v žltej bunde. Pozor, pani Soňa je teplý typ. Netuším, či jar alebo nejaká tlmená jeseň, ale určite je teplý. Nosievala ryšavé vlasy, terajšia farba je zlatá blond. Takže farbu radšej nemeňte, veď ju máte OK.

      Odstrániť
    2. To já dělám pořád, že si vyberu učes podle toho, jak se mi líbí ta paní:-)) No asi by mi to opravdu nesedělo. Prostřihanou afinu nosím pořad, akorát to rychle odrůstá a sama už si to jen tak ušmiknu zubatě nůžkama, ať to nemám moc splaskle, tak už to není pokažde ono. Tu moji barvu už nosím roky,je to melír, v letě dobre, ale v zime si připadám trošičku vyblutě, tak pořád přemýšlím o nějake medovější jen s tenčíma prožkama světlýma. Ale je pravda, když jsem si dala někdy něco tmavšího, že mi všichni radili vrátit se ke světlemu melíru

      Odstrániť
    3. Skúste raz zavítať do obchodu s parochňami. Ja som to raz urobila s cieľom vybrať si niečo celkom iného, než mám na hlave. Viete, ako to dopadlo? Studené blond katastrofa, tmavé farby hotová tragédia. Odišla som s parochňou presne vo farbe svojich vlasov ale s krátkym strihom :D Ak vám táto farba pristane, netreba špekulovať.

      Odstrániť
  2. Tak to jsem zvědavá na nový účes :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja :D :D :D To budem musieť vyraziť kamsi do centra a ešte netuším, kam...

      Odstrániť
  3. Zrovna včera mi cvičitelka pochválila vlasy, a to jsem je neměla umyte, jen ošetřené suchým šamponem po nedělním běžkovani. Asi to byla ta správná ležérnost. Jinak mám problém s příliš vysokým čelem, takže musím mít ofinu vždy, i když se mi víc líbí patka nebo vlasy dozadu, ale co už, hlavně že nějaké vlasy vůbec zatim jsou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento článok je poučný hádam najviac pre mňa. Vždy som sa čudovala, keď mi ľudia chválili napr. na dovolenke frizúru, pričom mi vlasy zvlhli a účes bol "á la práve som vstala". Vôbec som tomu nerozumela, zvyk je železná košeľa.

      Odstrániť
  4. Ha-ha vidím, že riadne fičíte na Sarandonke, je naozaj krásna a myslím, že ste sa dobre zorientovali. A s prestriháním Vašej ofiny plne súhlasím, s tou terajšou máte zbytočne prísny výraz. Bude Vám to sedieť, len ju treba dostatočne povrabčiť :) a možno aj okolo tváre spostupniť dĺžku. Ja sa ale ešte pasujem s mojou farebnou typológiou a poviem Vám, nie je to také ľahké. Každého iného by som vedela hravo zaradiť, len seba nie a nie.
    Tak, už len zostáva nájsť dobrého kaderníka a pripraviť sa na vytúžené jaro. Držím palce.
    Ola

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fičím, fičím, som úplne zdrogovaná :D
      Veľmi som rozmýšľala, či zverejním fotky, kde v provnaní so Susan jasne vidno, aký je ten môj účes ťažkopádny. Blog je však celý o hľadaní štýlu, nie som Vasilisa Premúdra. Potešilo ma, že som sa trafila s farbami i s líčením a frizúru, holt, ODKUKÁM.
      Odkedy mi prestali vyrábať farbu na vlasy s odtieňom terakota, bola som zúfalá. Všetko príliš medené,farba vyzerala dobre, až po niekoľkonásobnom umytí. Ja tú hrdzu chcem mať ale do hneda. Konečne som našla a už ju mám na hlave. Teraz už len dobrý strih :D

      Odstrániť
    2. A nezabudnite vybratú fotku Sarandovky zobrať so sebou, pomôže to kaderníkovi, lebo nie vždy človek natrafí na kadreníka/čku s dobrou predstavivosťou. Takých je ozaj málo a človek ich tažko nájde. A že vedia spotvoriť to je fakt - viem čo hovorím, keď som následne doma opravovala spáchané predstavy kaderníka, ktoré nemali s mojimi nič spoločné.

      Odstrániť
    3. No to mi hovorte. Keď už som konečne našla v cudzine kaderníčku ktorá mi vyhovovala, tak mi tesne pred dovolenkou chcela trochu odfľahčiť vlasy. Čo už, vlasov mám dosť ale jemných a k mojej hranatej tvári ich nemožem mať postupne zostrihané. Ufff pol roka mi dorástali. Janina

      Odstrániť
    4. To znám, některé kadeřnice jsou přímo posedlé prostrihaváním vlasu. Mym vlasům to rozhodně nesvědčí, takže teď už se vehementně bráním. Nejstrašnější prostrihany účes jsem měla na fotce na své první občance a ta mi vydržela mi až do svatby.

      Odstrániť
    5. Ani nestrašte, som si tiež spomenula na rôzne údesy-účesy, ktoré som najprv musela umyť a potom mesiac čakať, kým z toho niečo bude. Pôjdem ja len pekne za svojou kaderníčkou u nás na Břevnově. Strašne pohodová ženská. Sama je vystrihaná na "vrabca" a vždy sa nasmejeme. Sprdne ma ako sirotu, že ako som si zase sama tú ofinu ošňápala a dá ma do laty. Tú fotku, samozrejme, zoberiem so sebou.

      Odstrániť
  5. Narazila jsem na tenhle web, hned jsem si vzpomněla na vás 😃 http://www.accidentalicon.com/about-lyn/ sedmi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tá je fajná!!! Ku niečomu takémuto som smerovala pred pár rokmi, keď som nosila furt čiernu a kadejaké rebelské doplnky. Potom som si ale uvedomila, že ma to robí staršou. Ale keď vytriezviem zo zavádzania farbičiek do šatníka, možno skončím takto... :D

      Odstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram