Lovec dizajnu: Bahnhofstrasse v Zürichu


Sľúbená mi bola bombastická Modeparade, pouličná módna prehliadka tak úchvatná, až mi bude zrak prechádzať. Ide sa na Bahnhofstrasse, na jednu z najexkluzívnejších a najdrahších adries na svete.





Hauptbahnhof Zürich
Bahnhofstrasse je stromami lemovaná avenue s butikmi svetových návrhárov a s neodmysliteľnými obchodmi so švajčiarskymi hodinkami. Tiahne sa priamo od impozantného vstupu hlavnej zürišskej železničnej stanice.

Najprv treba hneď na stanici načerpať energiu vo svetoznámom obchode s luxusnými cukrovinkami - v Confiserie Sprüngli. Dodnes ľutujem, že som tam necvakla vedľa stojacu blondínu v ružovom kožuchu a vo vysokánskych štekľoch. Nuž ale - myslela som, že na Bahnhofstrasse takých bude!


To je ona. Slávna Bahnhofstrasse. Popravde - už som tu bola, ale to som sa vtedy sústredila na okukávanie hodiniek. Nájsť vkusné hodinky vo výklade bol už pred pár rokmi kumšt. Švajčiari sa očividne zamerali na prachatých turistov z mimoeurópskych krajín a vystavovali samé opulentné a prezdobené kúsky.

Tentokrát ma v prvom rade prekvapili lacné módne reťazce. Sú tu už úplne všetky a ich obchody vôbec nie sú malé. Takú Zaru vraj sprevádzal obrovský škandál. Ponúkli smiešne nízke mzdy pre predavačov a keďže ich Švajčiari neráčili akceptovať, chceli priviesť svojich ľudí zo Španielska. Tak toto sa im na Bahnhofstrasse neprepieklo... Takže, milé dámy, už aj my tu môžeme nakupovať. Ale načo? Ten istý tovar, čo doma a ceny vyššie.

Idem radšej obzerať tú módnu parádu na ulici. Vidíte aj vy to, čo ja?!



Z tej záľahy čiernej a modrej ma zaujalo aspoň toto. Farebné tenisky, biely pás na kabáte a na tom poslednom pánovi síce nič nevidno, ale zblízka bolo očividné, že má na sebe všetko veľmi drahé a kvalitné.

Objavila som dokonca niekoľko žltých kabátov. Niektoré, v kombinácii s lesklými legínsami, som radšej ani nefotila.

Tieto dámy sú ale cool a úplne najlepšia je tá babka v strede v moderných pančuchách. Takie ešte nemám, uff... chyba!

To je všetko, zvyšok nuda, uniformita. Moje sklamanie vystriedalo presviedčanie, že veď je sobota a tí ľudia na ulici sú isto-iste turisti. Iba ak tak!


Tento turista pricestoval aj so psom.


Sieťované pančuchy á la "E55" sú najnovším trendom, tie na strednom obrázku od Longchamp nemajú aspoň šikmý vzor.


Takéto šnurovacie topánočky by som brala.


Isteže tu zostali aj slávne svetové značky.


Výklad Louis Vuitton obsahuje iba tieto tri kabelky. Dnu vpáliť nemám odvahu, Ostblock mi kuká z očí. A v ruke igelitka, no fuj, hnus. Ibaže tú mi strčili do ruky v tom ich slávnom Sprüngli!


Ak by bolo viacej času, isto by som predsa len ulovila nejaké tie fajné zimné outfity. Odchádzam teda aspoň s príjemnou spomienkou na žlté kabáty, tento trend sa mi ozaj zapáčil. Svietili!


Top 10 najdrahších nákupných ulíc sveta spolu s nájomným na meter štvorcový na rok: 

1. Piata Avenue - horná časť (New York) - 29 822 eur
2. Causeway Bay (Hongkong) - 23 307 eur
3. Avenue des Champs-Élysées (Paríž) - 13 255 eur
4. New Bond Street (Londýn) - 10 361 eur
5. Pitt Street Mall (Sydney) - 8658 eur
6. Via Montenapoleone (Miláno) - 8500 eur
7. Ginza (Tokio) - 8120 eur
8. Myeongdong (Soul) - 7942 eur
9. Bahnhofstrasse (Zürich) - 7456 eur
10. Stoleshnikov (Moskva) - 4749 eur

Pražskej Pařížskej ulici a ulici Na Příkopě patrí 27. priečka v rebríčku - 2200 eur.

Nabudúce si teda dáme aspoň tú Pařížsku ulicu v Prahe. Pred Vianocami. Som už teraz zvedavá na tú Modeparade!


Baba Slováková

2 komentáre:

  1. Ako vidím žiadna Modeparade sa nekonala. Možno niektorí mali na sebe lepšie kúsky, ako tá "babka" s Louis Vuitton shopperbagom. Lacné obchodné reťazce na Bahnhofstrasse a nielen tam, ale všade na západ od Ostblocku ponúkajú ten istý tovar, ale oveľa kvalitnejší (vlastná skúsenosť) a trochu drahší (ale ani to nie je pravidlo). A ďalšia vec, neviem prečo majú Slovenky pocit menejcennosti a boja sa vôjsť do obchodu s drahším tovarom. Že by veľakrát videli film Pretty Woman :) . Ja sa rada popozerám v tých drahých obchodoch, je tam ako v múzeu :) . Veľmi si to nemôžem dovoliť, aby som v nich stále nakupovala. Bohužiaľ o Slovenkách platí aj druhé pravidlo, že sú hrozne závistlivé. A nehovoriac o tom, čo si myslia a hovoria, že ak nie si celebrita a máš napr. Louis Vuitton kabelku, tak to je určite fake.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, Modeparade sa nekonala, ale to som ani nebola prekvapená. Švajčiarky nosia zásadne tlmené farby/nefarby - a to aj v lete. Len nevytŕčať z davu! Konzeratívna švajčiarska zásada. Žlté kabáty ma teda priam šokovali. A tá baba v cukrárni,o ktorej píšem,že mala ružový kožuch, tak tá bola už od pohľadu určite bohatá Ruska.
      Neviem, ako sú na tom iné Slovenky, ale ja pocit menejcennosti určite nemám a už vôbec nie vo Švajčiarsku, roky som tam žila a sa tam i pravidelne vraciam. Moja poznámka o Ostblocku je VTIP. Skôr ma naštvalo, že jediná fotka, na ktorej sa zrkadlím vo výklade, je akurát s igelitkou.
      Švajčiari sú smiešni. Len čo vidia ženskú upravenú, namaľovanú a nedajbože v topánkach s podpätkami, už si pobavene šuškajú, že aha - Ostblock. Zvyčajne sa síce nemýlia, ale hádam ani netušia, že inak ako oni sa oblieka celý okolitý svet.

      Odstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram