Idem do kláštora, mám sa dosť!


Keď do kláštora, tak pekne ďaleko. Kamsi do hôr. Už cesta naznačuje, že to bude na konci sveta. Zmráka sa, stmieva sa, začína snežiť...





Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že som prišla na najvýznamnejšie pútnické miesto vo Švajčiarsku, už viac ako tisícročné centrum vzdelávania a kultúry. Benediktínsky kláštor Kloster Einsiedeln (lat. Abbatia territorialis Sanctissima Virgine Maria Einsiedlensis) je sivý a ponurý. Nad tichou horskou dedinou pôsobí celkom neobývano.

V skutočnosti tu býva vyše päťdesiat mníchov, v kláštornom komplexe sa nachádza jedna z najvýznamnejších švajčiarskych historických knižníc i stáročné gymnázium.


Človeku sa ani nechce veriť, že kedysi neboli iné strediská vzdelávania, len kláštorné školy.
V tomto klasickom katolíckom gymnáziu dodnes vyučujú aj mnísi. Kedysi to bola výlučne chlapčenská škola, dnes sa tu vzdelávajú aj dievčatá. Do gymnázia ma už asi nezoberú. Do kláštora už vôbec nie!!!

Že sa dá masívny golier na mojom kabáte zmeniť na kapucňu, na to som prišla úplnou náhodou. Ako som bojovala s vetrom a so snehom a snažila sa čo najviac zamuchlať do kabáta, objavila som jeho kapucňové tajomstvo. Učinený kláštorný outfit mi je u benediktínov aj tak figu platný.


Cesta v jednej z kláštorných záhrad vedie ku stajniam. Postavené boli v roku 1765. Tento žrebčín s vyšľachtenými koňmi prastarého chovu Cavalli della Madonna je najstarším nepretržite fungujúcim žrebčínom v Európe.

Rozsnežilo sa, len sa tak sype... Vzácne kone sú ustajnené a čučia na tú bielobu cez okná.


Pošmúrne kláštorné prostredie napokon odkrýva svoj výstavný barokový skvost.

Neskorobaroková chrámová loď bola reštaurovaná len nedávno a jej výzdoba vráža dych. Najvzácnejším artefaktom kláštora je Schwarze Madonna (Čierna Madona). V chráme je prísny zákaz fotografovania, požičiavam si teda obrázok z Wikipedie.

Kirchenschiff (2009), Photo Credit Ronald zh
Schwarze Madonna, Einsiedeln, cheinsiedeln-tourismus.ch

Benediktíni ma teda nepríjmu... Flákame sa po obchodíkoch pod kláštorom. V jednom som zbačila takého fantastického švajčiarskeho hipstera. Hádam dvojmetrového horala. Neodolala som a poprosila o fotku. No sranda preveliká.

Kam by som ja chodila, do akého kláštora, keď je svet takýto krásny???


Tak si dajme Deli, horúci čaj a naspäť do hektickej civilizácie!




Vielen Dank für das Photoshooting im zitlos - Jeans & Fashion - in Einsiedeln, Schweiz! www.zitlos.ch

Viac o kláštore v Einsiedeln: http://www.kloster-einsiedeln.ch/?id=2

Kláštorný outfit:
Kabát: Zara
Pulóver: Mango
Šál: Ystrdy
Džínsy: Zara
Topánky: Vagabond /obohatené o termovložku, inak by som zmrzla/
Hodinky: Next



Baba Slováková

6 komentárov:

  1. Pěkné! Nikdy bych nevěřil, že s takovým nadšením budu sledovat dámský fashion blog. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Krásne diplomaticky napísané, že blog starej tetky... Ďakujem a teším sa!

      Odstrániť
  2. ten hipster je fest feši :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ten bol fajný! Ja som najprv z obchodu odišla a vrátila som sa! Rehotal sa ako kôň a ochotne pózoval. Asistoval celý obchod. Je po sezóne, aspoň mali srandu.

      Odstrániť
  3. Toho si mala veru zobrat dom!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Wyglądasz perfekcyjnie i atrakcyjnie. Kobieta z klasą!!! Pekne:) Pozdrawiam

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram