Fashion babky

Článok o troch suprových slovenských babičkách ma natoľko nadchol, že som rovno požiadala redakciu o jeho zverejnenie i na blogu. Súhlas prišiel, inšpirujte sa, dievčence! Tu je:

77, 79 a 93. Toto nie sú miery, ale ich vek! EMMA objavila babičky, ktoré doma nepletú ponožky, ale radšej sa venujú modelingu a točia reklamy.



Predstavujeme vám tri cool babky, ktoré si svoj dôchodok užívajú trochu inak, ako by sme čakali.


Anna Vargová (77)

Má dokonalú postavu, husté vlasy a peknú tvár. Nečudo, že ju jej vnučka vizážistka už niekoľkokrát nahovorila na fotenie. Anna sa však nezľakla, práve naopak, vidí v tom šancu, ako si spestriť dôchodok. „Toto fotenie nebolo pre mňa prvé. Už som fotila aj módny editoriál do Báječnej ženy,“ prezrádza energická dáma, ktorá dokonca premýšľa nad tým, že sa prihlási do kastingovej či modelingovej agentúry.

„Bavilo by ma chodiť na kastingy a natáčať reklamy. Prečo nie? Času mám dosť,“ smeje sa sympatická Bratislavčanka, ktorá celý život pracovala v gastronómii. „Vyučila som sa v Prahe a venovala som sa studenej kuchyni. S mojimi obloženými misami som dokonca chodila na výstavy.“

Jej kariéra sa však mohla uberať iným smerom, pretože už ako mladá dostávala ponuky na fotenie. Dokonca pózovala pre kalendár, ktorý má odložený dodnes, no nad takouto prácou nikdy nerozmýšľala. „Ak by som také ponuky dostala teraz, neváham. Pokojne by som aj cestovala.“

A ako sa udržiava vo forme? „Nikdy som nebola u kozmetičky a vlasy si farbím sama, ale robím si masky a pílingy. Môj obľúbený je píling z mletej kávy a oleja. Veľmi odporúčam,“ hovorí Anna, ktorá má rada prírodnú kozmetiku a bez problémov aj vo svojom veku niekoľkokrát denne vybehne pešo na siedme poschodie.

„O kozmetiku a krémy sa mi stará vnučka. Ale na plastiku by som nikdy nešla. Ja by som si pre vrásky nedala na tvári urobiť žiaden zásah. Vrásky síce nemám až také výrazné, ale keď sa objavia, nevadí. Veď už mám na to vek.“


Mária Mariaková (79)


Má za sebou štyri komerčné reklamy pre banky, nákupné centrum aj mobilného operátora. Chodí takmer na všetky televízne natáčania a ako komparzistka účinkovala aj v celovečernom filme. Jej vnúčatá tvrdia, že ju málokedy zastihnú doma a keď jej telefonujú, babička im povie – „Prepáč moja, ale teraz nemôžem, som na natáčaní vo Viedni.“

Práve komparz a točenie reklám sa stali jej koníčkom, odkedy sa aj s kamarátkou zaregistrovali v kastingovej agentúre. „Zdalo sa mi to ako zaujímavý nápad. Že nebudem sedieť len doma pred telkou, ale spoznám ju aj z tej opačnej strany – zo zákulisia. A ja mám rada spoločnosť aj nových ľudí,“ prezrádza Mária, ktorá má energie na rozdávanie.

Voľný čas na dôchodku si jednoducho vie užívať a doma vraj neobsedí ani minútu. „Keď nie som na natáčaní, relaxujem v prírode.“ Možno aj vďaka pohybu má aj vo svojom veku štíhlu postavu a konfekčnú veľkosť 34-36. Klobúk dole, Mária.

„Zrejme za to môžu gény, ale aj zdravá strava. Vrásky? Tie mám, ale nič s nimi neurobím. Ja chcem zostarnúť s gráciou. Aj preto je dôležité neprestať sa o seba starať ani vo vysokom veku.“
A prečo sa na modeling a do reklamy nechala nahovoriť až v takom neskorom veku? „Celý život som robila s deťmi a to ma napĺňalo. Svet módy a krásy ma vždy lákal len okrajovo, asi ako každú ženu,“ hovorí elegantná dáma, ktorá sa starala o detičky v jasliach, vychovala dve dcéry a teší sa zo štyroch vnúčat.


Aurélia Vrbová (93)


Keď vošla do miestnosti, úplne ju rozžiarila. Nikdy by ste neuhádli, že má deväťdesiattri rokov! Áno, čítate dobre! Auréliu sme si všimli, keď pred rokom nafotila kampaň pre šperkárku Petru Tóth a odvtedy ju túžime mať v EMME.

„Veľmi sa mi páčila idea ‚mladosť nemá vek’, ktorá charakterizovala aj kolekciu šperkov. Lebo aj ja sa cítim na menej rokov, než mám.“ A čo hovorí na úspech, ktorý vyvolali jej fotografie? „Nečakala som taký ohlas. Vnučka mi len hlásila, ako sa všetkým páčili, a ja som neverila, že stará baba vie tak zaujať,“ smeje sa a tvrdí, že podobnej spolupráci sa nebráni. Veď aj s predvádzaním má skúsenosti.

„V mladosti som robila manekýnku pre vtedy známe obchodné domy, ale vždy som mala veľkú trému, keď som musela chodiť po móle. Dodnes si pamätá tie deti, ktoré sa držali móla a ja som sa bála, aby som im nepostúpala po rukách.“

Aurélia dlhé roky pracovala vo vzorkárni, kde chodili šaty zo zahraničia, a práve ona mala na starosti výber predajných modelov. K móde mala blízko, no vyskúšala si aj drsnejšiu prácu. „V kritických časoch, keď pracovné miesta v malých mestách boli obmedzené, som pracovala v družstve. Bola to ťažká robota, pretože som sadila viničné stĺpky a naťahovala drôty.“

A aký je jej názor na dnešnú krásu? „Denne stretnem veľa krásnych dievčat, no tie to veľmi preháňajú s mejkapom. Stále si myslím, že niekedy je menej viac,“ myslí si Aurélia, ktorej sa páči, keď jej vnučka nosí biele tenisky Converse a farebné oblečenie. Má však aj recept na krásu, Vraj vtedy, keď je človek zdravý, je aj krásny. „Kedysi som bola vášnivá bylinkárka a všetky svoje neduhy som sa snažila vyliečiť práve rastlinkami. Odporúčam čaj zo skorocela kopijovitého, je to všeliek.“
A čo hovorí na svoje vrásky? „Patria k žene. Kedysi sa neriešili, ženy ich brali ako súčasť zrelého veku. Viem, že dnes to vnímajú inak. Ale robiť si vrásky nad vráskami robí nové vrásky,“ smeje sa a pridáva aj radu pre mladšie ročníky. „Vždy buďte samy sebou. Dôležitá je prirodzenosť, radosť zo života a to, aby sme vedeli žiť tu a teraz.“

Autor: EMMA/ Monika Blahová
Foto: Lukáš Kimlička
Zdroj:  EMMA

Baba Slováková

1 komentár:

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Témy

Instagram